APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Mijn collega van 27 jaar werkt zelf aan zijn motor.. Hij heeft High School gedaan, daarna bij de MacDonalds gewerkt, en sinds 4 jaar werkt ie bij een metaalbedrijf, waar simpel werk gebeurd, hij kan hele nette lassen leggen, en heeft een vaste hand met de snijbrander, daarom denkt ie dat ie een vakman is.
Alles wat ie aan draait draait ie stuk, zelfs zijn bougies!!
Hij "leert" via You Tube, en dat is soort van heilig, momentsleutels vertrouwt ie niet, die draaien niet vast genoeg.
Hij luistert totaal niet als je hem advies geeft

Hij vindt zichzelf heel wat, maar hij weet niet wat bijv. een schuifmaat is, en op het werk; tekeningen zijn niet belangrijk...

Zijn olieaftapplug heeft ie natuurlijk ook dol gedraait, en heeft ie met kit dicht gekregen... Die zal er maar uit komen, lekt er 3 liter olie op de straat, je zal er maar achter rijden op je motor..

Voor dit soort figuren is de APK een goed iets
gebeurt dat dan zo vaak?
 
Mijn collega van 27 jaar werkt zelf aan zijn motor.. Hij heeft High School gedaan, daarna bij de MacDonalds gewerkt, en sinds 4 jaar werkt ie bij een metaalbedrijf, waar simpel werk gebeurd, hij kan hele nette lassen leggen, en heeft een vaste hand met de snijbrander, daarom denkt ie dat ie een vakman is.
Alles wat ie aan draait draait ie stuk, zelfs zijn bougies!!
Hij "leert" via You Tube, en dat is soort van heilig, momentsleutels vertrouwt ie niet, die draaien niet vast genoeg.
Hij luistert totaal niet als je hem advies geeft

Hij vindt zichzelf heel wat, maar hij weet niet wat bijv. een schuifmaat is, en op het werk; tekeningen zijn niet belangrijk...

Zijn olieaftapplug heeft ie natuurlijk ook dol gedraait, en heeft ie met kit dicht gekregen... Die zal er maar uit komen, lekt er 3 liter olie op de straat, je zal er maar achter rijden op je motor..

Voor dit soort figuren is de APK een goed iets
En hij drinkt XXXX bier?:r
 
Dit is wel een beetje aan het vervallen tot een boomer-klaagtopic. Voelt alsof je meeleest met een algemene ledenvergadering van de PVV.

Conclusie: de apk komt er wel en je mag tegenwoordig helemaal niks meer van die hoge heertjes in Den Haag/Brussel.
 
gebeurt dat dan zo vaak?

Hoe bedoel je?
Nou.. om het heel zwart-wit te stellen denk ik dat hij het volgende bedoelt: Moet je voor die enkeling regelgeving maken en een APK invoeren of lost dat probleem zich middels de principes van ene mijnheer Darwin vanzelf op??
Er is best iets voor te zeggen om mensen weer eens gewoon verantwoordelijk te maken/houden voor de risico's en consequenties van hun eigen handelen.
 
Nou.. om het heel zwart-wit te stellen denk ik dat hij het volgende bedoelt: Moet je voor die enkeling regelgeving maken en een APK invoeren of lost dat probleem zich middels de principes van ene mijnheer Darwin vanzelf op??
Er is best iets voor te zeggen om mensen weer eens gewoon verantwoordelijk te maken/houden voor de risico's en consequenties van hun eigen handelen.
Jij beheerst de nederlandse taal beter dan ik.

Precies wat ik bedoel.
 
Het lijkt mij het beste dat jij die verkapte automobilisten die jij als klant hebt gewoon weer in de auto trapt. Zijn gelijk al die woon-werk wrakken van de weg die jij moet onderhouden.
Die klanten hebben wij in de branche allemaal.
En die klanten maken dat wij deze prijzen kunnen hanteren. Vallen zij weg, dan moet de prijs voor jullie omhoog. Uiteindelijk moeten wij er toch van kunnen rondkomen.
Met andere woorden, je betaald het toch wel op de een of de andere manier.
 
Als in Spanje zoveel winst te behalen valt met een APK voor motoren is dat toch niet te vergelijken met Nederland?
En het woord “bewustwording” Hoor je steeds meer net als “duurzaam”.
Als het technisch zo slecht is gesteld met de motoren in Nederland waarom gebeuren er dan niet veel meer ongelukken door een technisch gebrek?
Opvallend dat als iets in het nadeel van de burger is (weer meer ambtenarij en geld betalen) men zegt “ja maar in andere landen werkt het“. En dan appels met peren gaat vergelijken.
En door dit soort regelingen gaat mijn hobby kapot, ik heb niet een motor maar meerdere, net als bromfietsen.
In jaren opgebouwd met liefde en inspanning.
Gewoon voor het plezier samen met mijn zonen, genieten zeker in deze tijden.
En ik ben niet de enige die zo van de motorhobby geniet dus dit soort regelingen is de nekslag voor de hobby van velen.
Ik kan het woord “ bewustwording“ en ”duurzaam“ niet meer horen.
Is al tot in den treuren uitgelegd...... |(
Enerzijds door de foute vraagstelling, anderzijds doordat de registratie bij lange na niet compleet is.
 
Nou.. om het heel zwart-wit te stellen denk ik dat hij het volgende bedoelt: Moet je voor die enkeling regelgeving maken en een APK invoeren of lost dat probleem zich middels de principes van ene mijnheer Darwin vanzelf op??
Er is best iets voor te zeggen om mensen weer eens gewoon verantwoordelijk te maken/houden voor de risico's en consequenties van hun eigen handelen.
Dat doet me denken aan de tijd dat ik in Portsmouth, New Hampshire was. Daar is geen helmplicht voor motorrijders. Voor fietsers wel denk ik, want die hadden allemaal een helm op. Motoragenten droegen een pet met riempje onder de kin. Ik heb daar ook nog meegereden in een Jeep, zonder deuren en zonder gordels.8)7
 
Wat heeft leasewagens van toepassing, ben je jaloers dat je er zelf niet 1 kan krijgen? Leaserijders zijn de afgelopen jaren ook alleen maar duurder uitgekomen doordat het verlaagde tarief is weggehaald. Het is of 12% electrisch (kenteken dit jaar) of je zit meteen aan de 22% vd nieuwwaarde, wat je 5 jaar lang mag aftikken. De lagere 7/14% zitten er niet meer bij.

Gewoon leasewagen hier hoor. Sowieso niet jaloers, heb het beter voor elkaar dan merendeel van de mensen in NL, maar wil niet zeggen dat de betutteling mij steeds meer de nek uit komt in NL.
 
Die klanten hebben wij in de branche allemaal.
En die klanten maken dat wij deze prijzen kunnen hanteren. Vallen zij weg, dan moet de prijs voor jullie omhoog. Uiteindelijk moeten wij er toch van kunnen rondkomen.
Met andere woorden, je betaald het toch wel op de een of de andere manier.
Dat zijn dus klanten die je al in je werkplaats krijgt, wat is dan de toegevoegde waarde om daar een vaste datum aan te hangen? Jij bent als “professional” in staat om op dat moment een voertuig na te lopen op veiligheid of doe je dat niet standaard?
Verder hebben heel veel mensen hier niks te maken jou of andere motorzaken dus dat argument gaat niet op.
 
Dat doet me denken aan de tijd dat ik in Portsmouth, New Hampshire was. Daar is geen helmplicht voor motorrijders. Voor fietsers wel denk ik, want die hadden allemaal een helm op. Motoragenten droegen een pet met riempje onder de kin. Ik heb daar ook nog meegereden in een Jeep, zonder deuren en zonder gordels.8)7

"Live free or die" is dan ook het state motto van New Hampshire.

Wat ik daar ook grappig vindt is dat je veel motorrijders ziet rijden met een helm achterop de motor. Het is maar een kleine staat en in de omringende staten is wel een helmplicht. Nou kan ik me nog enigszins voorstellen dat je geen helm draagt, maar als je hem toch meeneemt zou ik hem opzetten ook veel makkelijker.

Interessant is ook de helmplicht op Hawaii. Die is er dus niet, maar je moet wel een zonnebril opzetten op de motor.
 
5-6 x kwartaaltarief is 1,25-1,5 jaartarief. Dat valt toch reuze mee.
Hangt natuurlijk ook van de auto af. 6 Range Rover diesels op de oprit is financieel niet leuk 😁

Ik heb slechts een paar jaar genoten van wegenbelastingvrij, echter net mazzel gehad mbt kwarttarief want mijn oldtimer is van '87. Viel precies in de regeling....scheelt toch 3*120 euro per jaar en kan de APK mooi mee betaald worden.

Gisteren zelf een check uitgevoerd en ik merk het as vrijdag vanzelf wel of ze iets vinden.....betalen moeten we toch.
 
Laatst bewerkt:
mijn kever moet nog een paar maandjes wachten dan is hij wegenbelasting vrij *D

Zoals ik al zei : APK voor motoren is opzich wel een goed ding , maar ze moeten wel rekening houden met oldtimers , na 40 jaar geen APK meer .
 
mijn kever moet nog een paar maandjes wachten dan is hij wegenbelasting vrij *D

Zoals ik al zei : APK voor motoren is opzich wel een goed ding , maar ze moeten wel rekening houden met oldtimers , na 40 jaar geen APK meer .
Ik heb echt niet de illusie dat ze met de gebruiker/eigenaar/voertuig rekening houden.....
 
Ik heb echt niet de illusie dat ze met de gebruiker/eigenaar/voertuig rekening houden.....
Zelfs bij apk voor mijn kever houden ze rekening met trommels ipv schijven , ze weten zelf ook wel dat je met een Vstrom van 2018 beter remt dan met een GPX van 1996 ofzo .
 
Dan zal die regeling ook wel voor motoren gelden dan moet ik nog 2 jaar

Apk vrij is 50 jaar.

Zelfs bij apk voor mijn kever houden ze rekening met trommels ipv schijven , ze weten zelf ook wel dat je met een Vstrom van 2018 beter remt dan met een GPX van 1996 ofzo .

Hoe bedoel je rekening met trommels houden?
De eisen van de remmen is afhankelijk van het bouwjaar. Dat is onafhankelijk van of het een schijf of een trommel is.
Dus ze volgen gewoon de wet. Bij mij tenminste.
 
Ja er zijn standaard waardes voor , het zit bij (mijn kever) vooral in rem verschil , rem kracht meten ze noulijks volgens mij .
En 50 jaar apk vrij ? ik dacht dat auto's 60 moeten wezen voor apk , en 40 jaar voor wegenbelasting .
Mijn oude dnepr zijspan zal nooit door de remmen testbank komen ivm gewicht / russische remmen zijn nooit 100% , ja hij remt nartuurlijk goed . maar hij is in 1992 in NL gekomen , en daarvoor is het bouwjaar lastig te achterhalen maar het zal +- 1965-1975 wezen .
Als ze naar 1992 kijken dan zal hij de remkracht nooit halen .
 
Je vind een apk voor motoren een goed ding? Maar als je motor remmen heeft die wettelijk onvoldoende zijn,moeten ze het maar door de vingers zien?
Als die kut apk er komt dan mogen ze van mij die gebakjes met twijfelachtige remmetjes meteen in de pers pletten.
Als ik dingen verkeerd geïnterpreteerd heb omdat ik dit hele geneuzel niet doorgenomen heb ,bij deze mijn niet welgemeende excuses.😇
 
Ja er zijn standaard waardes voor , het zit bij (mijn kever) vooral in rem verschil , rem kracht meten ze noulijks volgens mij .
En 50 jaar apk vrij ? ik dacht dat auto's 60 moeten wezen voor apk , en 40 jaar voor wegenbelasting .
Mijn oude dnepr zijspan zal nooit door de remmen testbank komen ivm gewicht / russische remmen zijn nooit 100% , ja hij remt nartuurlijk goed . maar hij is in 1992 in NL gekomen , en daarvoor is het bouwjaar lastig te achterhalen maar het zal +- 1965-1975 wezen .
Als ze naar 1992 kijken dan zal hij de remkracht nooit halen .

Het is echt 50 jaar. .
En ik snap nu niet wat je met je kever voorbeeld wil zeggen?
Dat bij oude auto's de eisen aan de remmen minder zijn dan bij moderne auto's? Dat klopt. En dat ze (veel) remverschil mogen hebben klopt ook. Maar onderscheid tussen schijf en trommel wordt niet gemaakt.
 
rem kracht meten ze noulijks volgens mij .

Jazeker wel.

Maar ook hier geldt; de eisen zijn zo extreem laag, daar kom je zonder al te veel moeite doorheen, ook met trommelremmen.

Screenshot_20210507-201550_Office.jpg
 
Je vind een apk voor motoren een goed ding? Maar als je motor remmen heeft die wettelijk onvoldoende zijn,moeten ze het maar door de vingers zien?
Als die kut apk er komt dan mogen ze van mij die gebakjes met twijfelachtige remmetjes meteen in de pers pletten.
Als ik dingen verkeerd geïnterpreteerd heb omdat ik dit hele geneuzel niet doorgenomen heb ,bij deze mijn niet welgemeende excuses.😇
Tja ik snap jou ook wel . maar ik probeer mijn remmen altijd goed voor elkaar te hebben , zelfs op mijn terrot van 1928 (remt beter dan de dnepr :P)
en banden van 10 jaar oud is ook , het kan wellicht goed gaan maar drogescheuren etc vindt ik ook afkeur .
 
mijn kever moet nog een paar maandjes wachten dan is hij wegenbelasting vrij *D

Zoals ik al zei : APK voor motoren is opzich wel een goed ding , maar ze moeten wel rekening houden met oldtimers , na 40 jaar geen APK meer .

Waarom niet,zijn die dan,na 40 jaar, veilig?
Of omdat je zelf die oudjes rijdt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan