APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Je laat je nieuwe motor toch niet door een onervaren persoon op je motor rijden zonder motor rijbewijs . Dan maar bij een motor zaak. die weten wat ze doen en de monteur heeft een motor rijbewijs.

Lang geleden haalde ik bij een motorzaak mijn net gekochte Transalp op. Een vriend reed me er heen en toen we net binnen liepen kwam er een beteuterde monteur aangezet met een Ninja waarmee hij om de hoek bij de proefrit onderuit was gegaan. Oorzaak, nieuwe gladde achterband.

De eigenaar van de zaak deed het wel netjes. Je zag aan alles dat hij die monteur even flink de oren wilde wassen, maar dat hij dat niet wilde doen met klanten erbij. "Rij hem maar achterom, we hebben het er zo wel over." was zijn commentaar om vervolgens mij te helpen en veel plezier met de Alp te hebben.
Ik vermoed dat kort daarna die monteur de wind van voren heeft gekregen :+
 
ooit deze stelling tegen gekomen in een proefschrift,

"Een verplichte ogen keuring komt de verkeersveiligheid meer ten goede dan een verplichte auto keuring"

Nog altijd actueel, de eerste ogen keuring is met 70 jaar, je kan dus 50 jaar rondrijden zonder voldoende zicht.
Het meest gehoorde excuus is ook ik heb je echt niet gezien.
Heb je wel een punt. Bij mij is het staar er ook ongemerkt ingeslopen. Nu ik eraan geholpen ben kan ik weer haarscherp zien.
 
Oke nou fijn dan lekker iemand op je motor laten rijden Lang leven de apk

En wat valt er aan een motor te keuren ook net niks .

Weer dat geleuter dat het je een hoop tijd gaat kosten net als bij de auto
 
Beetje goede garage laat zien wat ze hebben vervangen en geven eventueel het vervangen onderdeel mee. Kun je uiteraard ook naar vragen. Ik heb een beetje het idee dat jij zo'n "Doe maar een kapseltje" persoon bent en dan achteraf verontwaardigd is. Je kunt toch van te voren de kosten bespreken, of zeg ik nou iets geks?
 
Beetje goede garage laat zien wat ze hebben vervangen en geven eventueel het vervangen onderdeel mee. Kun je uiteraard ook naar vragen. Ik heb een beetje het idee dat jij zo'n "Doe maar een kapseltje" persoon bent en dan achteraf verontwaardigd is. Je kunt toch van te voren de kosten bespreken, of zeg ik nou iets geks?
Heb het idee een beetje dat jij oordeelt zonder mensen te kennen .En gelukkig kom ik nooit in de Garage kan bijna lees bijna alles zelf

Maar als je me vraagt vertrouw je garages of de gemiddelde ondernemer Nope teveel horror verhalen gezien .Van het stelen van een nieuwe accu en er een oude inzetten tot prijzen vragen waar je broek van afzakt

U ook een fijn weekend
 
Snap niet waarom die gasten op je motor moeten rijden En vervolgens met koude motor de boel verrot rijden
Ooit eens proefgereden op een motor van een klant waar een leerling monteur de voorvorkkeerring van vervangen had,
eerste bocht lag ik op m,n snufferd, bleek die leerlingmonteur 1 van de voorvorkpoten niet goed te hebben vastgezet,
poot schoof door de kroonplaat en kwam tegen het kuipframe als je een bocht wou maken dus wou alleen nog maar rechtdoor,
oa daarom word er met een motor proefgereden,zoiets mag niet gebeuren ,maar zeker niet bij een klant.
 
Duidelijk maar naar het vervangen van een set banden of bougies gelijk te gaan test rijden om dat je graag op een toffe motor wil rijden tja.

Maar goed het is zo als het is prima verder
 
Man man man wat argwanend.

Ja, zelfs bij iets simpels als een beurtje of nieuwe banden oid áltijd proefrijden.

Een klant moet een paar honderd euro aftikken, dus je moet gewoon 100% zeker weten dat de boel goed is als je het weer mee geeft.

Ook simpele dingen gaan 100x goed en 1 keer fout.. Die ene foute keer heb je dan mooi zelf kunnen waarnemen bij de proefrit.

Daar komt bij, als jij bij mij komt voor apk en ik mag niet op/in jouw voertuig rijden, ga je maar naar een andere garage toe.

Een steekproef controleur, die mag ook niet op/in jouw voertuig rijden? Kan nog een hele leuke worden dan...
 
Je bent in ieder geval erg blij met je XJR. Ik zou gewoon lekker thuis sleutelen en garages links laten liggen.
Dat zowiezo geen gekloot aan mijn Brommertje als het niet nodig is En met een uurloon van minimaal 100 euro inc koffie slurpen op jou kosten is dat een prima oplossing .Maar ik zeg er niks meer over lees wel mee *O*
 
Heb je wel een punt. Bij mij is het staar er ook ongemerkt ingeslopen. Nu ik eraan geholpen ben kan ik weer haarscherp zien.

Ik was 40 toen ik aan staar werd geopereerd. In de jaren ervoor steeds slechter zicht in het donker met mijn rechteroog. Overdag had ik er weinig last van.
De meeste mensen gaan pas in de 60 naar oogarts, maar lang daarvoor kan je al er last van hebben. Sinds die tijd zie ik beter in de verte dan ik ooit heb gedaan. Alleen moest ik wel meteen aan een leesbril.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk maar naar het vervangen van een set banden of bougies gelijk te gaan test rijden

Ik snap dat ook niet.

Hoorde laatst van een klant die bij een groot bandenbedrijf hoort hetzelfde. Nieuwe bandjes en daarna even proefrijden. Trots dat ie de meest chique fietsen inmiddels had gereden, uiteraard ff flink lostrekken....
 
Ja tuurlijk lekker trappen met de spullen van een ander Hoe vaak lees je niet ff proefritje maken en dan een ongeluk Ach ja het zal er wel bij horen

Ik kom al 20 jaar bij een zeer gerenomeerd bedrijf voor kleinonderhoud als bandjes, remmetjes, beurtjes e.d. wordt nooit gereden en is altijd goed. De must van een testrit na een oliewissel, remblok vervanging of bandenwissel vind ik dus de grootste onzin die ik ooit vernomen heb 😇
 
En stoppies natuurlijk.
Onderweg ook even een paar keer in de toeren begrenzer. Algemeen bekend. Boeven zijn het!
 
Terug
Bovenaan Onderaan