Ivan
MF veteraan
- 22 dec 2003
- 11.913
- 1.546
Wat doe jij eigenlijk voor werk?
Heb je een oogje op me dan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat doe jij eigenlijk voor werk?
azijnpissenWat doe jij eigenlijk voor werk?
Daar hebben we jou hier toch voor chef?azijnpissen
Maar enfin, misschien verstandiger om het ontopic te houden...
Ik vraag mij gewoon af wat jij doet voor werk? En met als reden..kijken of jij geen controle uit voert of kan voeren?
Stel.jij zit in de ICT...dan check je toch ook je geprogrammeerde of geïnstalleerde dingen? Of koper j het erop en peer j hem.
Of stel..je bent timmerman en maakt een stoel..dan ga jij er ook op zitten had er je hem ergens geplaatst hebt. Althans.. dat lijkt mij. Of..je hangt een cv ketel op en test hem.
Beetje...waarom er proef gereden wordt na een onderhoudsbeurt of andere werkzaamheden.
Dus..wees niet bang..en vertel het gewoon
Niks bijzonders...
Ik snap waar je heen wil maar begrijp niet het nut van een proefrit na een wielwissel. Het is geen raketwetenschap en ik heb dit zelf nergens meegemaakt zowel bij serieuze hobbyisten als vaklui niet. Er valt weinig aan een wiel te ontdekken tijdens een ritje wat in stilstand niet mogelijk is draaiend op een bokje.
Volgens mij denken sommige hier dat monteurs, die dagelijks op alle soorten motorfietsen rijden, nog onder de indruk zijn van hun specifieke fiets, om hem vervolgens bewust te vernachelen?
Een goede monteur, met kennis en liefde voor techniek, zal echt niet met koude motor de toeren begrenzer in jagen.
Bij een auto kun je bijv per ongeluk iets tegen het ankerplaatje aantikken met een wielenwissel, waardoor deze in een bocht nét de remschijf aanraakt en een naar piepend geluid maakt. a-technische klanten schrikken zich dan kapot.
Ik vind het gewoon een stukje kwaliteit. Je sleutelt aan andermans auto (in mijn geval) en je wilt 100% zeker weten dat de klant, na het betalen van de rekening, zonder piepjes/kraakjes/mankementen weer op pad kan.
Vóóraf gaande aan onderhoud maak ik ook altijd een proefrit. Daar kun je evt mankementen of klachten mee opsporen. Als er bijv een geluidje in zit, waarvan de klant beweert dat dit sinds de onderhoudsbeurt is gekomen (ja, heel veel mensen proberen dit) kun jij aantonen dat dit vooraf gaande ook al was.
Dus ja, vooraf, en achteraf altijd proefrijden.
Proefrijden dus, niet aftrappen, varen, vliegen, duiken of weet ik veel wat mensen hier allemaal denken, gewoon proefrijden. Stukje kwaliteit leveren, waar niemand slechter van word.
Jammer dat je graag bij je standpunt blijft en niet dorst vrij te geven wat je doet voor de kost. Nee ik zal je niet afkraken erop. Dat doe j zelf al...en zien andere ook inmiddels nu.
Heb je kinderen?? Zo ja..je wilt ook graag weten of ze beter worden als je ze verzorgt omdat ze ziek zijn toch? Of geef je ze een paracetamol en zeg je..tot morgen?
Of doe Je toch aan nazorg
Je hebt het nu over auto's maar ik dacht meer aan motoren.
Voor een diagnose begrijp ik een testrit, na een wielwissel, oliewissel, vervangen remblokken/schijven etc absoluut niet. Je monteert de boel en dan zou het goed moeten zijn. Uitgezonderd materiaalfout of niet deugdelijke montage.
Dat heb je idd meerdere keren gedaan.Nouja ik heb mijn argumenten duidelijk aangegeven waarom ik vind dat een proefrit noodzakelijk is.
Ik denk dat het geen zin heeft om deze discussie nog voort te zetten, word toch een welles-nietes verhaal..
eerst de motor van @Ivan keurenDoet ie niet. We hopen alleen dat mensen begrijpen dat nazorg en controle geen wantrouwen is. Ik word graag geholpen in een ziekenhuis waar na controle is na bv een breuk..of stem.. of what ever. Vertrouwen dat een chirurg zn werk goed gedaan heeft en er vanuit gaat dat de breuk goed gezet is....die moet ik nog tegenkomen. En heb er een hoop als klant
Iedereen zn eigen keus idd. Kom maar op met die apk
Volgens mij denken sommige hier dat monteurs, die dagelijks op alle soorten motorfietsen rijden, nog onder de indruk zijn van hun specifieke fiets, om hem vervolgens bewust te vernachelen?
Een goede monteur, met kennis en liefde voor techniek, zal echt niet met koude motor de toeren begrenzer in jagen.
Maar misschien kun jij het beter wat algemener houden dan het persoonlijk op mij te blijven spelen...
Voor een diagnose begrijp ik een testrit, na een wielwissel, oliewissel, vervangen remblokken/schijven etc absoluut niet. Je monteert de boel en dan zou het goed moeten zijn. Uitgezonderd materiaalfout of niet deugdelijke montage.
Nee, ik kijk naar jouw stupiditeit.Geen probleem, jij verkijkt je op het uiterlijk