Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je duidelijk veel te veel geluidsdruk meet had ik het over. Als een motor 98 dBA mag maken en je meet 100dBA, dan kan het een probleem worden, maar meet je 126 dBA op de voogeschreven afstand lijkt me dat een no brainer.
Door het op gevaarlijke situaties door drukte te gooien IPV op geluidsoverlast. Dat is de variant die het tot aan de hoge raad heeft gehaald bij de afsluiting van o.a. een stuk lekdijk bij Schoonhoven.Hoe krijg je de afsluiting van een dijk dan wel juridisch sluitend?
Maar we zullen toch iets moeten bedenken om dat lawaai tegen te gaan, want dat is voor motorrijders de grootste bedreiging en willen we lekker mogen blijven rijden dan zal dat toch echt moeten stoppen.
En hoe je dat juridisch sluitend krijgt? Hoe krijg je de afsluiting van een dijk dan wel juridisch sluitend?
Opvoeden van motorrijders zou dan de beste optie zijn
De procedure voor de rechtsgeldige metingen zijn te omslachtig, aantal gecertificeerde meters te laag, te weinig meetapparatuur.
De enige manier om dit over alle motoren te controleren lijkt me dan toch een APK.... waar ik persoonlijk met 6 motoren zeker geen voorstander van ben
Geen idee hoe je een dijk juridisch sluitend krijgt, waterdicht lijkt me belangrijker.
Daar heb je een punt, je kunt niet van een keurmeester verwachten dat hij verstand heeft van geluidstechniek.Zie toch echt een apk keurmeester niet bij elke motorfiets een officiële aan alle voorschriften voldoenende geluidmeting doen.
Doen ze nu met koekblikken ook niet.
Kijk een open rioolpijp zonder enige vorm van demping wordt nu ook bij koekblikken afgekeurd maar als er een geluidsdemper onder hangt en hij is over de gehele lengte gasdicht en komt op de juiste plaats onder het koekblik vandaan en is deugdelijk bevestigd dan wordt het al heel discutabel om af te keuren.
Drm heeft het politie apparaat ook de mogelijkheid gekregen om een motorvoertuig een wokmelding te geven.
Is dat met normaal rijden, of vol gas in de eerste versnelling?... ik heb motoren gehoord die ver boven de 120 dBA komen op een meter afstand en dat lijkt me juridisch niet zo ingewikkeld.
Daar heb je een punt, je kunt niet van een keurmeester verwachten dat hij verstand heeft van geluidstechniek.
Maar bij een eventuele APK op motoren zal het geluid toch best wel een puntje zijn. Ik zie/hoor veel meer lawaaimotoren dan lawaaiauto's.
En mijn motoren mogen gekeurd worden hoor, geen enkel probleem.
Nou vooruit dan maar. Uiteraard wordt er een uitzondering gemaakt voor V4 blokken, mits deze niet gemonteerd zijn onder een racer.... ik ben absoluut voor een geluidsmeting
Maar als je nou als enige langs komt?Nu kom jij met je stofzuiger tegelijk met bulderbassie langs een geluidsmeetpaal ,jij krijgt de bon ?is toch niet te meten zo beste man .
ik ben absoluut voor een geluidsmeting ,maar dan wel duidelijkheid !goed is goed ,en niet ja maarrrrr
Maar als je nou als enige langs komt?
Ik stond laatst bij de Keizerskroon in Hoorn en daar reed een Harley weg en op zeker 20 meter afstand deed het pijn aan mijn oren. Die gasten, daar gaat het om.Is dat met normaal rijden, of vol gas in de eerste versnelling?
Onzin Jan en je weet best wat teveel lawaai is en rekenkundig is het heel simpel: verdubbeling van de afstand is 3dB minder.dan zeg je dat de wind niet goed stond , meetpaal is onzin, totale onzin. iets voor mensen achter een burootje
Zie toch echt een apk keurmeester niet bij elke motorfiets een officiële aan alle voorschriften voldoenende geluidmeting doen.
Doen ze nu met koekblikken ook niet.
Kijk een open rioolpijp zonder enige vorm van demping wordt nu ook bij koekblikken afgekeurd
ja , ik houdt er al over op , ik vind t toch allemaal onzin ,als er echt werd gehandhaafd was t probleem er niet .Gaan jullie die discussie nou op twee plekken voeren?
Die mogen dan de weg ook niet op want die zijn te vervuilendWord gewoon goedgekeurd hoor...
Jij mag letterlijk van voor naar achter een steigerpijp zonder dempers monteren, zolang hij maar gasdicht is en de auto aan de milieunormen voldoet...
Maar áls er al een apk voor motoren komt, word het een hele opgave om een fatsoenlijke dB meting te doen. Daar komt bij dat bij heel veel (oude) motoren de max dB niet eens bekend is.
Die mogen dan de weg ook niet op want die zijn te vervuilend
Als ze nou kijken naar het aantal CC’s en wat nu de geldende norm is voor een motor met vergelijkbaar vermogen dan houden we die db’s aan voor die oldtimers zonder opgegeven db’s.Ligt aan het bouwjaar...
Als ze nou kijken naar het aantal CC’s en wat nu de geldende norm is voor een motor met vergelijkbaar vermogen dan houden we die db’s aan voor die oldtimers zonder opgegeven db’s.
Zie je nou hoe lullig soms iets is terwijl het niet eens zo raar klinkt als je niet weet waar je over praat?Dan zullen er veel motoren worden afgekeurd terwijl er een originele uitlaat op zit..
Je kan stemmen wat je wil, maar blijkbaar komen die PvdA-ers toch weer op belangrijke posities terecht. Terwijl je zou zeggen, na de laatste verkiezing, “de mense” daar helemaal niet meer op zitten te wachten.
Tot dat dat gefikst is in Nederland trek ik ook lekker mijn eigen plan
Ik zie juist veel meer lawaai auto’s, nieuwe “snelle” uitvoeringen van audi, vw, bmw enz met zo n sportpijp en dsg automaat
motoren zijn al jaren bekende veroorzaker van “geluid”.
het zal me allemaal wat, heb meer last van stom gelul van krijsende kinderen in de speeltuin of de ganse dag fluitende buurman