APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Hoe je het ook wendt of keert, een geluidspaal net zoals een flitspaal, dat zie ik niet gebeuren omdat een meting door factoren die je niet kunt wegnemen in vorm van meetcorrectie, dus dan maar x aantal procent eraf, dat kan niet en al zeker niet met de huidige techniek. Of je moet willen naar een onbetrouwbare situatie, vinger je nat meten?
Of rare opstellingen gebruiken zoals de uitstoot meten voor een groot gebied maar de sensor in de bron stoppen...

Nah, fijne overheid krijgen we dan.
 
Uhhhh mobiele telefonie valt tegenwoordig ook onder jullie it afdeling en ik weet 100% zeker dat jullie netwerk daarvan de afgelopen jaren meerdere keren plat heeft gelegen.
Om over jullie C2000 netwerk nog maar te zwijgen:X

Da's waar !
Nahja, telefonie heb ik niet zoveel last van, C2000 wel !! Dat is idd vanaf het begin een slecht systeem.
Had goed kunnen zijn maar NL moest net weer even te goedkoop inkopen |( en na de 'verbetering" rond de jaarwisseling is het slechter als ooit.
Probleem is dat ik niet hou van geklaag en er dus inmiddels gewoon aan gewend ben, bij 'geen dekking' maar wat alerter zijn en indien nog wat eerder hoger in de geweldspiraal gaan zitten dan.

Maar je hebt 100% gelijk !
 
rekenkundig is het heel simpel: verdubbeling van de afstand is 3dB minder.
Alleen jammer dat je verkeerd rekent. Bij een puntbron is de afname bij verdubbeling 6 dB. De 3 dB is voor lijnbronnen (bijv. verkeer op een weg).
Een echte dB meter van een merk als B&K of DPA kost geen 300 euro en dan heb je een echte professionele geluidsdrukmeter.
Een klasse 1 geluidsmeter is aanzienlijk duurder dan dat. Klasse 2 meters zijn een stuk goedkoper, maar niet goed genoeg voor dit soort toepassingen.
 
bepaalde '0% beschadiging/defecten' regels zijn juist niet voor eigen interpretatie vatbaar. maw een aantal pluisjes op de gordel zijn toegestaan. a. hoeveel is een aantal. b. hoe groot mag dat 'pluisje' dan zijn. c. (vul zelf iets in).
'geen' is veel duidelijker dan 'ongeveer'
idd soms maken ze de regels veel te omslachtig of onduidelijke (juridische-)taal.
Hoe dan ook Lexe. APK zit er voorlopig niet in.
 
Rai en Bovag zijn voor ( die kunnen er flink aan verdienen) KNMV en MAGzijn tegen diens leden mogen het gaan betalen .

de discussie rondom geluid is koren op de molen van de APK Voorstanders ......

het is allemaal weer om geld te doen zoals bijna alles |(
 
APK voor motoren zou heel terecht zijn.
In bijna heel Europa doen ze het al, en in Nederland niet? Zijn wij zoveel beter dan?
En hier hebben we het wel op bijna alle aangedreven voertuigen, waarom dan niet op motoren?

En zeg nu niet dat "de motorrijder zo goed voor zijn motor zorgt".
Als je dat echt denkt, kom dan eens een paar dagen meekijken in mijn werkplaats, dan weet je wel beter.
 
APK voor motoren zou heel terecht zijn.
In bijna heel Europa doen ze het al, en in Nederland niet? Zijn wij zoveel beter dan?
En hier hebben we het wel op bijna alle aangedreven voertuigen, waarom dan niet op motoren?

En zeg nu niet dat "de motorrijder zo goed voor zijn motor zorgt".
Als je dat echt denkt, kom dan eens een paar dagen meekijken in mijn werkplaats, dan weet je wel beter.

En...........hoe meer bandjes jij verkoopt,hoe beter 🤗
 
APK voor motoren zou heel terecht zijn.
In bijna heel Europa doen ze het al, en in Nederland niet? Zijn wij zoveel beter dan?
En hier hebben we het wel op bijna alle aangedreven voertuigen, waarom dan niet op motoren?

En zeg nu niet dat "de motorrijder zo goed voor zijn motor zorgt".
Als je dat echt denkt, kom dan eens een paar dagen meekijken in mijn werkplaats, dan weet je wel beter.
Lijkt mij een prima plan om dan meteen onafhankelijke externe keuringstations in het leven te roepen.
Kan menig garage zich ook zorgen maken over de toestanden die hun werkplaatsen verlaten.
 
Hoeveel ongelukken zijn er gebeurt door gebrek aan onderhoud. Wordt voor 95% gezeik om e keur en uitlaten
De vraagstelling is al verkeerd.....
Het gaat er niet (alleen) om hoeveel ongelukken er "zijn gebeurd" door gebrek aan onderhoud.
Veel belangrijker is in hoeveel gevallen het letsel/de schade is verergerd doordat er gebrekkig onderhoud heeft plaatsgevonden.
Als jij met slechte remmen geen voorrang krijgt van een automobilist en je klapt op die auto, dan wordt dat geregistreerd als voorrangsfout.
Maar met goede remmen had je mogelijk kunnen stoppen of in elk geval meer kunnen afremmen. Resultaat: minder of geen schade/letsel.
En dit soort dingen komen veel vaker voor dan je zou denken......
 
De vraagstelling is al verkeerd.....
Het gaat er niet (alleen) om hoeveel ongelukken er "zijn gebeurd" door gebrek aan onderhoud.
Veel belangrijker is in hoeveel gevallen het letsel/de schade is verergerd doordat er gebrekkig onderhoud heeft plaatsgevonden.
Als jij met slechte remmen geen voorrang krijgt van een automobilist en je klapt op die auto, dan wordt dat geregistreerd als voorrangsfout.
Maar met goede remmen had je mogelijk kunnen stoppen of in elk geval meer kunnen afremmen. Resultaat: minder of geen schade/letsel.
En dit soort dingen komen veel vaker voor dan je zou denken......
Eensch.
Wat te denken over de remafstand met slechte vering?
Maar is er een wettelijke remvertraging voor een motorfiets?
edit:

Wettelijke remvertraging

Is je motor van vóór 1-4-1998, dan moet je ten minste een remvertraging hebben van 4,5 m/s². Is je motor jonger dan 1-4-1998? Dan voldoet 5,2 m/s² met beide remmen.
De remafstand berekenen: De remweg ( S ) is afhankelijk van snelheid ( V ) en remvertraging ( A ). De formule S=V² / 2xA kun je de remweg berekenen. De snelheid moet naar m/sec te worden omgerekend. Dit kan eenvoudig door km/h te delen door 3,6. Dus: 60 km/h gedeeld door 3,6 is 16,67 m/sec. De uitkomst ( S ) is de remweg in meters. Hieronder worden veel gereden snelheden weergegeven:

Noodstop met een remvertraging van - 8 m/s² (droog wegdek)
SnelheidRemweg
In meters
Afstand reactietijd
Bij 1 sec.
Stopafstand
In meters
10 km/h = 2,78 m/s0,482,783,26
30 km/h = 8,33 m/s4,348,3312,67
50 km/h = 13,89 m/s12,0613,8925,95
70 km/h = 19,44 m/s23,6219,4443,06
80 km/h = 22,22 m/s30,8622,2253,08
90 km/h = 25,00 m/s39,062564,06
100 km/h = 27,78 m/s48,2327,7876,01
120 km/h = 33,33 m/s69,4333,33102,76
Noodstop met een remvertraging van - 5 m/s² (nat wegdek)
SnelheidRemweg
In meters
Afstand reactietijd
Bij 1 sec.
Stopafstand
In meters
10 km/h = 2,78 m/s0,772,783,55
30 km/h = 8,33 m/s6,948,3315,27
50 km/h = 13,89 m/s19,9213,8933,81
70 km/h = 19,44 m/s37,7919,4457,23
80 km/h = 22,22 m/s49,3722,2271,59
90 km/h = 25,00 m/s62,52587,5
100 km/h = 27,78 m/s77,1727,78104,95
120 km/h = 33,33 m/s111,0933,33144,42

Tevens zullen aanhangertjes gekeurd moeten worden en daar valt ook een hoop te verbeteren.
 
Nieuwe poging van de EU om de APK door te duwen?


Tja die duitse drammers willen linksom of rechtsom hun zin doordrammen.
Dat zit in hun natuur. Dat hebben ze de afgelopen 100 jaar bewezen.
Want je dacht toch niet dat anderen de baas zijn in de eu?
 
De vraagstelling is al verkeerd.....
Het gaat er niet (alleen) om hoeveel ongelukken er "zijn gebeurd" door gebrek aan onderhoud.
Veel belangrijker is in hoeveel gevallen het letsel/de schade is verergerd doordat er gebrekkig onderhoud heeft plaatsgevonden.
Als jij met slechte remmen geen voorrang krijgt van een automobilist en je klapt op die auto, dan wordt dat geregistreerd als voorrangsfout.
Maar met goede remmen had je mogelijk kunnen stoppen of in elk geval meer kunnen afremmen. Resultaat: minder of geen schade/letsel.
En dit soort dingen komen veel vaker voor dan je zou denken......
En wat te denken over "het slachtfeest" dat ieder voorjaar weer plaatsvind, omdat de mooi weer rijders weer opstappen. 👍
Menig met hun keurig onderhouden fietsje,die door gebrek aan rijvaardigheid en het ontberen van verkeersinzicht zichzelf te barsten rijden.
Valt wel wat meer te halen👍
 
Eensch.
Wat te denken over de remafstand met slechte vering?
Maar is er een wettelijke remvertraging voor een motorfiets?
edit:

Wettelijke remvertraging

Is je motor van vóór 1-4-1998, dan moet je ten minste een remvertraging hebben van 4,5 m/s². Is je motor jonger dan 1-4-1998? Dan voldoet 5,2 m/s² met beide remmen.
De remafstand berekenen: De remweg ( S ) is afhankelijk van snelheid ( V ) en remvertraging ( A ). De formule S=V² / 2xA kun je de remweg berekenen. De snelheid moet naar m/sec te worden omgerekend. Dit kan eenvoudig door km/h te delen door 3,6. Dus: 60 km/h gedeeld door 3,6 is 16,67 m/sec. De uitkomst ( S ) is de remweg in meters. Hieronder worden veel gereden snelheden weergegeven:

Noodstop met een remvertraging van - 8 m/s² (droog wegdek)
SnelheidRemweg
In meters
Afstand reactietijd
Bij 1 sec.
Stopafstand
In meters
10 km/h = 2,78 m/s0,482,783,26
30 km/h = 8,33 m/s4,348,3312,67
50 km/h = 13,89 m/s12,0613,8925,95
70 km/h = 19,44 m/s23,6219,4443,06
80 km/h = 22,22 m/s30,8622,2253,08
90 km/h = 25,00 m/s39,062564,06
100 km/h = 27,78 m/s48,2327,7876,01
120 km/h = 33,33 m/s69,4333,33102,76
Noodstop met een remvertraging van - 5 m/s² (nat wegdek)
SnelheidRemweg
In meters
Afstand reactietijd
Bij 1 sec.
Stopafstand
In meters
10 km/h = 2,78 m/s0,772,783,55
30 km/h = 8,33 m/s6,948,3315,27
50 km/h = 13,89 m/s19,9213,8933,81
70 km/h = 19,44 m/s37,7919,4457,23
80 km/h = 22,22 m/s49,3722,2271,59
90 km/h = 25,00 m/s62,52587,5
100 km/h = 27,78 m/s77,1727,78104,95
120 km/h = 33,33 m/s111,0933,33144,42

Tevens zullen aanhangertjes gekeurd moeten worden en daar valt ook een hoop te verbeteren.

Hee,hou eens op,je trekt heel mijn bankrekening leeg 🧐

IMG-20200717-WA0000.jpeg
 
Tja die duitse drammers willen linksom of rechtsom hun zin doordrammen.
Dat zit in hun natuur. Dat hebben ze de afgelopen 100 jaar bewezen.
Want je dacht toch niet dat anderen de baas zijn in de eu?
_O-
Ik wil jouw Duitse voorliefde niet onderuit halen, maar nu weet ik het even niet hoor 😅
De BRD had tenminste 25 jaar niets te vertellen, en de DDR 45 jaar niet. En als ik naar de lobby van de ACEM kijk, dan zit daar niet eens zo heel veel Duits tussen.
 
En daar is de kous mee af ,denk je 🤔
Voor het ieder jaar uitwisselen,mag je ook 50 euro neertellen🤗
Sterker nog, dan kan niemand zich meer verschuilen achter ik wist het niet. Je hebt na de keuring een bewuste verandering aan jouw motorvoertuig aangebracht. Dus bij controle ben je af, ga je niet langs start en direct door naar het CJIB
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan