APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

In Duitsland lang linksplakken is ook geen goed idee dan krijg je heel wat grote led knippers om je oren:+

En als ik vrachtwagens aan het inhalen ben met 120 - 130 wachten ze maar lekker tot ik daar voorbij ben...
Hadden ze eerder van huis moeten gaan, D heeft ook als maximum adviessnelheid 130, alles wat ze harder rijden is hun verantwoording.
het is echt zo'n raceland niet meer. De verkeersstress is enorm en iedere lul rijdt in een 500PK kanon.
 
Ik ben echt al stokoud, maar nog zonder stok en ik reed al motor en auto heel lang voordat er APK was. Ik heb vriendjes zien rijden met voertuigen waar ik voor geen prijs mee zou gaan rijden.

En ik reed eens met een Peugeot 403 van rond 1960, nog geen gescheiden remsysteem en trapte door de rem heen, leiding lek. Gelukkig was het in een dorp, maar je moet er niet aan denken dat het op de grote weg zou zijn gebeurd met een noodstop. Want remleidingen en slangen begeven het gewoonlijk als er veel druk op komt.

Ik ben wel blij met die APK op auto's en ik denk dat het voertuigenpark daardoor een stuk veiliger is geworden. Daarom heb ik er ook geen bezwaar tegen als mijn motoren moeten worden gekeurd, ik zie geen enkel nadeel.
 
En bij een motorfiets zit het meeste in zicht dus een visuele inspectie van je remleidingen geeft je al een voorsprong op een automobilist.

Ik zou wel eens willen weten....als ik 100 motorrijders zie, hoeveel daarvan hun remleidingen voor vertrek hebben geïnspecteerd. Of de afgelopen weken. Maanden.

Denk dat 5 hoog ingeschat is.
 
Ik zou wel eens willen weten....als ik 100 motorrijders zie, hoeveel daarvan hun remleidingen voor vertrek hebben geïnspecteerd. Of de afgelopen weken. Maanden.

Denk dat 5 hoog ingeschat is.
B R A V O K toch?
Maar goed, blijkbaar neemt de kennis of interesse evenredig af met de groei van het aantal mororrijbewijshouders.
En dan nog, even periodiek onderhoud laten uitvoeren en je bent klaar. Vloeistoffen vervangen, leidingen bekijken, aandrijving. Geen APK voor nodig.
Nou.... niet van onder iig :X !! :+
En ik zie het altijd van de zonzijde 😄
 
Ik zou wel eens willen weten....als ik 100 motorrijders zie, hoeveel daarvan hun remleidingen voor vertrek hebben geïnspecteerd. Of de afgelopen weken. Maanden.

Denk dat 5 hoog ingeschat is.
Dat komt dan weer omdat de afgelopen vijfentwintig jaar de echte motorrijders langzaam maar zeker vervangen zijn door amateurs met een rijbewijs...O-)



:+
 
En als ik vrachtwagens aan het inhalen ben met 120 - 130 wachten ze maar lekker tot ik daar voorbij ben...
Hadden ze eerder van huis moeten gaan, D heeft ook als maximum adviessnelheid 130, alles wat ze harder rijden is hun verantwoording.
het is echt zo'n raceland niet meer. De verkeersstress is enorm en iedere lul rijdt in een 500PK kanon.

Het zal me allemaal aan de bips oxideren, heb allang geen haast meer;)
 
Ik zou wel eens willen weten....als ik 100 motorrijders zie, hoeveel daarvan hun remleidingen voor vertrek hebben geïnspecteerd. Of de afgelopen weken. Maanden.
:N controleer helemaal niks als ik wegga.


Wel als ik thuiskom, remlichtjes, bandjes, blik op de toestand van de blokjes...
dan weet ik dat het goed is als ik wegga...
 
Ik zou wel eens willen weten....als ik 100 motorrijders zie, hoeveel daarvan hun remleidingen voor vertrek hebben geïnspecteerd. Of de afgelopen weken. Maanden.

Denk dat 5 hoog ingeschat is.

Ik heb stalen remleidingen,op alle motoren, en controleer wel eens de banjo's 🤔

Heb je verder nog een loep nodig of zelfs een microscoop om verder te muggeziften zoeken.
Ik controleer ook regelmatig mijn oliepeil en ketting voor het geval dat,zoals U wellicht wel weet ,belangrijk bij een motor.
 
Laatst bewerkt:
1 groot nadeel, kost mij onnodig geld en tijd ( en is dus ook weer geld).
Hoeveel kost die motor je op jaarbasis? Ik heb van de week getankt, euro 98 is bijna €1.85 per liter en ik stook per jaar voor meer dan 1000 euro aan benzine weg. En aan onderdelen die ik regelmatig vervangen moet zoals een accu, distributiesetje, banden etc, komt daar vele honderden euro's bij.

En de kosten van APK zijn echt te verwaarlozen op het totaal.
 
Hoeveel kost die motor je op jaarbasis? Ik heb van de week getankt, euro 98 is bijna €1.85 per liter en ik stook per jaar voor meer dan 1000 euro aan benzine weg. En aan onderdelen die ik regelmatig vervangen moet zoals een accu, distributiesetje, banden etc, komt daar vele honderden euro's bij.

En de kosten van APK zijn echt te verwaarlozen op het totaal.

Belgie 🤗
 
Hoeveel kost die motor je op jaarbasis? Ik heb van de week getankt, euro 98 is bijna €1.85 per liter en ik stook per jaar voor meer dan 1000 euro aan benzine weg. En aan onderdelen die ik regelmatig vervangen moet zoals een accu, distributiesetje, banden etc, komt daar vele honderden euro's bij.

En de kosten van APK zijn echt te verwaarlozen op het totaal.
Dat is ongeveer 10 000 km per jaar. Als ik er vanuit ga dat de motor 1 op 17 rijd.
 
Hoeveel kost die motor je op jaarbasis? Ik heb van de week getankt, euro 98 is bijna €1.85 per liter en ik stook per jaar voor meer dan 1000 euro aan benzine weg. En aan onderdelen die ik regelmatig vervangen moet zoals een accu, distributiesetje, banden etc, komt daar vele honderden euro's bij.

En de kosten van APK zijn echt te verwaarlozen op het totaal.
Ik heb er 13, dat kost me 13 vrije dagen, als je er niet 5 op een dag gaat laten keuren.

Daarbij heb ik losse frames in de verzekering, dat zijn projecten en daarmee kan ik als ik de laatste schroef er in draai meteen de weg op. Maar niet naar een keuring

Laat ze dan schorsen, jaja... Ik heb er 2 in de schorsing staan. Dat moet je donders goed in de gaten houden. 15 december schorsing afgelopen, tuurlijk krijg je brieven. Maar toch nog op de valreep, de dag van einde schorsing opnieuw geschorst, ben ik een dag later komt er 2 keer 330,-- aan bekeuring op de mat vanwege onverzekerd rondrijden...

Dat het een financiele kwestie is da's gelul. Ophoeren met die apk, hadden ze de wegenbelasting niet zo onwijs laag moeten maken, doen ze daar maar één euro op, hebben ze er 12 per jaar ipv het fiscale over die schamele 15 euro.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel kost die motor je op jaarbasis? Ik heb van de week getankt, euro 98 is bijna €1.85 per liter en ik stook per jaar voor meer dan 1000 euro aan benzine weg. En aan onderdelen die ik regelmatig vervangen moet zoals een accu, distributiesetje, banden etc, komt daar vele honderden euro's bij.

En de kosten van APK zijn echt te verwaarlozen op het totaal.
Prima, mag jij mijn apk betalen. Kun je ook ff zorgen voor het vervoer heen en weer terug svp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan