Meneer René
MF veteraan
- 20 mrt 2020
- 5.946
- 3.367
Er wordt al over €15 gepraat masr volgens mij is er nog niets bekent,is die €15 te veel verkopen dat hok,kan je geen €15 uitgeven kan je ook geen goeie motor ondehouden,dus wegdoen dat hok
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou wel eens willen weten....als ik 100 motorrijders zie, hoeveel daarvan hun remleidingen voor vertrek hebben geïnspecteerd. Of de afgelopen weken. Maanden.
Denk dat 5 hoog ingeschat is.
Je weet dat een apk keurmeester afgekeurde onderdelen na vervanging moet bewaren om ze door een evt steekproefcontroleur te laten schouwen?
En dat er bij onterecht afgekeurde onderdelen een sanctie kunnen verwachten?
Misschien moet je gewoon naar een garage gaan die je vertrouwt.
Het lijken wel verzekeringen en schades, no claim weg gaat een stuk sneller dan opbouwen...
Onterechte afkeur of goedkeur? Dan krijg je strafpunten. Hoe meer strafpunten, hoe vaker je een steekproef krijgt. Te veel strafpunten en je krijgt een sanctie. Dat wil zeggen een x aantal weken niet keuren tot einde keuringsbevoegheid. Bij elke goede steekproef gaat er weer 0,4 punt van je strafpunten af. Een verplicht licht niet volgens voorschrift gemonteerd, bijvoorbeeld 1cm te laag (spreek uit ervaring )? Dat zijn 2 strafpunten. Moet je dus 5 goede steekproeven voor krijgen om weer op 0 te komen. Dit kost de keurmeester vaak meer dan één jaar aan keuringen.
Dat meld je toch niet dan??Stel ik meld een motor als afkeur af en de klant wil deze zelf repareren. Dan moet de motor op een aanhanger vervoerd worden. Want na een afkeur afmelding mag je niet meer op de openbare weg rijden.
Minister van Nieuwenhuizen: geen APK voor motoren
Over een APK voor motoren hoeven we ons voorlopig geen zorgen te maken, zo laat Cora van Nieuwenhuizen, minister van Infrastructuur en Waterstaat, inwww.nieuwsmotor.nl
Ik heb vijf auto's en vier motoren en de meest onzuinige auto haalt net 1 op 4.Dat is ongeveer 10 000 km per jaar. Als ik er vanuit ga dat de motor 1 op 17 rijd.
Wat een non argument zeg, het gaat niet om kunnen maar gewoon niet willen. Het is geldklopperij. Het aandeel ongevallen die te wijten zijn aan ondeugdelijke motorfietsen is nihil. Wil je echt het aantal ongevallen onder motorrijders fors reduceren dan moet er naar heel andere dingen gekeken worden. En dan trap ik niet eens die open deuren in. Dat laat ik lekker aan anderen over.Er wordt al over €15 gepraat masr volgens mij is er nog niets bekent,is die €15 te veel verkopen dat hok,kan je geen €15 uitgeven kan je ook geen goeie motor ondehouden,dus wegdoen dat hok
Het is zeuren over iets wat nog lang niet van toepassing is,ik moet nog maar zien dat het er komtWat een non argument zeg, het gaat niet om kunnen maar gewoon niet willen. Het is geldklopperij. Het aandeel ongevallen die te wijten zijn aan ondeugdelijke motorfietsen is nihil. Wil je echt het aantal ongevallen onder motorrijders fors reduceren dan moet er naar heel andere dingen gekeken worden. En dan trap ik niet eens die open deuren in. Dat laat ik lekker aan anderen over.
En ziedaar het bestaansrecht van alle fora.Het is zeuren over iets wat nog lang niet van toepassing is,ik moet nog maar zien dat het er komt
Mijn motor, de vfr, krijgt morgen een vrijwillig apk.....een zgn winterbeurt. Een oude rot in het vak gaat hem nakijken en olie verversen.En ziedaar het bestaansrecht van alle fora.
En ik ben de keurmeester van al mijn eigen motoren en ik ben kritisch.Mijn motor, de vfr, krijgt morgen een vrijwillig apk.....een zgn winterbeurt. Een oude rot in het vak gaat hem nakijken en olie verversen.
Stel ik meld een motor als afkeur af en de klant wil deze zelf repareren. Dan moet de motor op een aanhanger vervoerd worden. Want na een afkeur afmelding mag je niet meer op de openbare weg rijden.
Het lijken wel verzekeringen en schades, no claim weg gaat een stuk sneller dan opbouwen
Dat meld je toch niet dan??
Ik heb een afkeur op de auto van mijn dochter gehad. Gerafelde gordel.
Belde netjes op, ik moet hem daar op afkeuren en die gordels zijn duur.
Dus niet keuren en netjes even zoeken op de sloop 14 dagen later weer laten keuren met een andere gordel.
Ik weet niet hoe hij dat had opgelost, maar ik vermoed dat het dan niet gemeld is als afkeur officieel. Of helemaal niet of als no show? geen idee.
Maar wij mochten gewoon rijden met de auto
Maar dan moeten ze dat ook wel doen...... (en er enig verstand van hebben)En bij een motorfiets zit het meeste in zicht dus een visuele inspectie van je remleidingen geeft je al een voorsprong op een automobilist.
Ik kan het wel betalen maar ik wil het niet betalen....Er wordt al over €15 gepraat masr volgens mij is er nog niets bekent,is die €15 te veel verkopen dat hok,kan je geen €15 uitgeven kan je ook geen goeie motor ondehouden,dus wegdoen dat hok
Doe Johan de groeten van mij.....Mijn motor, de vfr, krijgt morgen een vrijwillig apk.....een zgn winterbeurt. Een oude rot in het vak gaat hem nakijken en olie verversen.
Volgens mij woont hij in Duitsland, daar is het iets anders geregeld dan hier.....met een auto mag je de kortste weg naar huis en weer terug naar de garage rijden met een afgekeurde auto.
Ook een auto die geen geldige APK heeft (bijvoorbeeld na een restauratie) mag de kortste weg naar de garage rijden. Je moet dan wel een APK afspraak hebben en dat kunnen bewijzen.
Dat heb ik met vermogens belasting.Ik kan het wel betalen maar ik wil het niet betalen....
Dat is zelfs soepeler dan in NL. (tot op een bepaalde hoogte)Volgens mij woont hij in Duitsland, daar is het iets anders geregeld dan hier.....
Het is zeuren over iets wat nog lang niet van toepassing is,ik moet nog maar zien dat het er komt
Het gaat over zeuren van iets dat helemaal nog niet van toepassing is,niet of iemand het er mee eens is of nietVroeg of laat gaat het er komen, als het er niet door komt wordt er later weer een nieuwe poging gedaan om het door te duwen. Die trend is zorgwekkend en zorgt denk ik voor de meeste frustratie. Wanneer er een "ja" komt is niet te voorspellen en een "nee" is slechts uitstel. De voor argumenten zijn voor de meeste mensen te slap dus het is logisch dat er over gepraat wordt.
Het is ook eigenlijk geen losstaand iets. Voor een hoop hobbys is er een waslijst met regels, protocollen, vergunningen en bijbehorende kosten om het te mogen doen. Ik denk dat een hoop onrust komt door de werkdruk en dat je steeds minder makkelijk vrij en spontaan kan ontspannen. De momenten dat ik dat nodig heb zijn ook de momenten dat ik "de regeltjes" het meest zat ben, dat zal voor de meeste mensen zo zijn. Misschien dat jij er makkelijk over denkt omdat je dit niet zo voelt maar denk ook aan de mensen die gewoon op hun max. zitten en er echt geen onnodig gedoe bij willen. Als er extra regels en verplichtingen bijkomen vind ik wel dat er serieus goede argumenten moeten zijn en geen "baat het niet dan schaadt het niet" of "het kost maar 15 euro", bij een hoop mensen is daar de ruimte gewoon niet meer voor. Als er weer een voorstel is voor een APK zonder echt bewijs dat het gaat helpen en gepusht door een lobby die er geld aan gaat verdienen dan kan dat bij sommige in het verkeerde keelgat schieten ja, ik vind niet dat je dat zeuren moet noemen.