APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Gelukkig bestaan er voor de koekblikken ook nog volledig onafhankelijke apk keuring stations die alleen maar apk doen en totaal geen reparatie.
Grootste voordeel is dat deze alleen maar afkeuren wat echt niet kan.
Zij zitten namelijk ook niet te wachten op veel herkeuringen. Dat kost extra tijd en dus geld.
Ik kom daar al jaren en nooit gezeur. Gewoon fixen wat niet goed is en dat is dan ook echt niet goed meer.
Als je als garage alleen maar keuringen doet, ga je toch geen gratis herkeuringen doen?
Sterker nog, je kan beter iets te snel afkeuren (als je afkeur niet afmeld) want dan heb je een kleinere kans op problemen met een steekproef.
 
Zo had ik een Citroen DS gerestaureerd die bijna 30 jaar had stilgestaan en nog nooit APK had gehad en volgens mijn regels der logica mag je met een geschorst voertuig niet op de openbare weg.

Dus heb ik hem eerst ontschorst en naar de keuring gereden. Hij wrerd goedgeleurd, maar de volgende dag had ik een bekeuring van 126 euro in de bus omdat mijn auto geen APK had.

Ik kan de logica van onze overheid hierin niet volgen. Het lijkt me dat als je een voertuig uit de schorsing haalt die geen geldige APK heeft, dat je dan een bepaalde tijd moet hebben om hem te laten keuren, bijvoorbeeld twee weken.

Maar nee, eerst laten keuren en via de kortste weg er naartoe en dan ontschorsen. Dat betekent dus dat je met een geschorst voertuig de openbare weg op mag.
Dit is al meer als 10 jaar perfect na te lezen op de site van de rdw onder het kopje schorsen verplichtingen,
3 muisklikken en je had geweten,
Maar kon die lul die maar 17,50 voor je apktje vraagt je dat niet gewoon melden,
Goedkoop blijkt dus toch duurkoop te zijn... ..
Heeft ook niks met logica te maken, je mag gewoon geschorst de korste weg naar de apk garage rijden,
mits deze van te voren aan gemeld is, daarvoor had die niet uit de schorsing gehoeven.
 
Tegenwoordig heb je net zoals bij overschrijving op jou naam 2 weken de tijd om een apk te regelen zonder boete.
Dus kun je hem ontschorsen en vervolgens apk laten keuren maar het hoeft dus niet uit de schorsing
 
Als je als garage alleen maar keuringen doet, ga je toch geen gratis herkeuringen doen?
Sterker nog, je kan beter iets te snel afkeuren (als je afkeur niet afmeld) want dan heb je een kleinere kans op problemen met een steekproef.

Te 1e is het geen garage bedrijf maar doen zij alleen maar apk keuren.

Ach ik kom er nog maar bijna 30 jaar en heb inmiddels de 3e zelfstandige keurmeester.
En het gaat nog steeds zo.
En als je als keurmeester je werk goed en serieus doet heb je bij een steekproef niks te vrezen.
De 1e keurmeester die het bedrijf ook opgestart heeft was op een gegeven moment al 1000 apk goedkeuringen verder zonder een steekproef.
Zegt wel iets.
Wrm worden dingen die je hier post toch altijd ter discussie gesteld en in twijfel getrokken?
Na meer als 150 apk keuringen daar zal ik toch wel weten hoe het werkt?
 
Laatst bewerkt:
Tegenwoordig heb je net zoals bij overschrijving op jou naam 2 weken de tijd om een apk te regelen zonder boete.
Dus kun je hem ontschorsen en vervolgens apk laten keuren maar het hoeft dus niet uit de schorsing

En ,wat denk je zouden ze goed gekeurd worden 🤔 🥳
IMG_20200327_184644.jpg
IMG_20200831_141806.jpg
 
Uit praktisch oogpunt, ik heb een deel van mijn motoren in een verzamelpolis staan. Naar gelang mijn stemming, weer, route pak ik een van mijn motoren. Dan moet ik straks alles apk laten keuren, net zoals mijn brommers die ook in een verzamelpolis staan? Dat gaat weer schorsen worden want ik zie de boetes al weer binnen komen voor een niet APK gekeurd voertuig.
De hobby gaat zo wel heel duur en omslachtig worden.
En wat ik al eens eerder geschreven heb, ik rij al een hele poos motor. Net als veel vrienden en bekenden, nog nooit heeft er een ongeluk plaats gevonden door een technisch mankement.
ik zie het er nog van komen dat er straks ook een apk voor electrische fietsen gaat komen.
Een apk op boten, drones? Hoe gek kunnen we het maken en laten we ons maken.
Ze zijn wat mij betreft volkomen de weg kwijt In Europa, het beetje vrijheid wat je met motorrijden ervaart en de hobby daar omheen is steeds lastiger in stand te houden.
Ik hoop dat onze belangenbehartigers zich hard blijven maken om geen apk voor motoren en brommers toe te laten.
Van de Bovag hoef je niets te verwachten, die denken alleen maar aan cashen.
 
Te 1e is het geen garage bedrijf maar doen zij alleen maar apk keuren.

Ach ik kom er nog maar bijna 30 jaar en heb inmiddels de 3e zelfstandige keurmeester.
En het gaat nog steeds zo.
En als je als keurmeester je werk goed en serieus doet heb je bij een steekproef niks te vrezen.
De 1e keurmeester die het bedrijf ook opgestart heeft was op een gegeven moment al 1000 apk goedkeuringen verder zonder een steekproef.
Zegt wel iets.
Wrm worden dingen die je hier post toch altijd ter discussie gesteld en in twijfel getrokken?
Na meer als 150 apk keuringen daar zal ik toch wel weten hoe het werkt?
Omdat Nederlanders nu eenmaal vreselijk eigenwijs zijn en het altijd beter denken te weten 😉
 
ik zie het er nog van komen dat er straks ook een apk voor electrische fietsen gaat komen.
Een apk op boten, drones? Hoe gek kunnen we het maken en laten we ons maken.
Nee, een APK op boten zal er niet gaan komen.
Net als dat er over die miljoenen-jachten geen cent belasting hoeft te worden betaald.
Dat is allemaal binnen het 'old-boys-network'.
Op een 'ballen-feestje' waar de oude gabbers elkaar weer tegenkomen, wordt met een heel dure Dom-Perignon in de hand vastgesteld dat belasting en APK voor de bootjes niet gewenst is. Deze ellende is alleen bedoeld voor de gewone sloebers.
 
Nee, een APK op boten zal er niet gaan komen.
Net als dat er over die miljoenen-jachten geen cent belasting hoeft te worden betaald.
Dat is allemaal binnen het 'old-boys-network'.
Op een 'ballen-feestje' waar de oude gabbers elkaar weer tegenkomen, wordt met een heel dure Dom-Perignon in de hand vastgesteld dat belasting en APK voor de bootjes niet gewenst is. Deze ellende is alleen bedoeld voor de gewone sloebers.
Ik betaal wel degelijk belasting voor mijn boot ,toeristen belasting
Ik ben het daar niet mee eens ik woon in Hiversum en lig in Loosdrecht
Heel Loosdrecht winkelt in Hilversum en betaald daar niets voor ( hoeft voor mij ook niet
Maar met mijn bootje moet ik wel 7 km verderop toeriten belasting betalen ( slaat dus nergens op)
 
Als je je tentje opzet bij de buurgemeente betaal je ook toeristenbelasting.
Dat is vooral bedoeld voor toeristische faciliteiten, maar het meeste daarvan verdwijnt in algemene middelen.

Plezierbootjes gebruiken de vaarwegen en die moeten onderhouden worden. Golfslag vernielt beschoeiing en walkant.
Maar er wordt nog steeds geen vaar-belasting op bootjes geheven om de oevers, kades en walkanten te onderhouden.
Prima lobby geweest van het pochet-gilde. :X
Voor voertuigen bestaat dat wel in de vorm van MRB. En daarvoor hoef je niet eens te rijden. Alleen al bezit zorgt voor een rekening.
 
Het zou mij niks verbazen met al het gedoe over geluidsoverlast dat de apk een keer gaat komen. Motorrijders zijn de laatste tijd negatief in het nieuws. Ook landen als Oostenrijk en Duitsland gaan ook steeds meer handhaven op geluid.

In deze podcast (aanrader) hebben ze het ook over deze nieuwe geruchten m.b.t. een APK vanaf minuut 56
 
Nee, een APK op boten zal er niet gaan komen.
Net als dat er over die miljoenen-jachten geen cent belasting hoeft te worden betaald.
Dat is allemaal binnen het 'old-boys-network'.
Op een 'ballen-feestje' waar de oude gabbers elkaar weer tegenkomen, wordt met een heel dure Dom-Perignon in de hand vastgesteld dat belasting en APK voor de bootjes niet gewenst is. Deze ellende is alleen bedoeld voor de gewone sloebers.

Die zinken vanzelf wel 🤗
 
Het zou mij niks verbazen met al het gedoe over geluidsoverlast dat de apk een keer gaat komen. Motorrijders zijn de laatste tijd negatief in het nieuws. Ook landen als Oostenrijk en Duitsland gaan ook steeds meer handhaven op geluid.

In deze podcast (aanrader) hebben ze het ook over deze nieuwe geruchten m.b.t. een APK vanaf minuut 56
Hoe vaak moet nog gezegd worden dat bij een apk zoals die nu bekend is geen geluid word gemeten.
 
Blerpèp eraf, fluisterpijp erop, kijk es, APK meester, Goed Joh motorrijder, fluisterpijp eraf, blerpèp erop
Pijp eraf/ erop/ weer eraf/ en weer erop is gewoon een k*t-klus.
Wrs als de 'goedkeur'-pijp erop zit, dat je dan denkt dat 't maar zo moet blijven.
Dat je er veel werk van hebt is wel duidelijk. Wrs vinden ook de dichtringen 't niet heel erg fijn.
Ik zie er maar 1 voordeel in en dat is dat de tapeindjes goed gangbaar blijven.

Als ik mijn pijp wil monteren, dan lukt dat alleen met de nodige zweetdruppels.
Het is bij mij iig niet zo dat je de pijp ervoor houdt en dat alles dan simpel in elkaar past.
Daar komt wel het nodige duw- en trekwerk aan te pas. Als niet nodig, dan liever niet losmaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan