APK voor motorfietsen gaat zeer waarschijnlijk wel komen.

Hetzelfde als apk vrij voor 50jaar + , 99% wordt door liefhebbers bereden die hem goed onderhouden .

ja ik rijdt ook oudjes maar mijn 2 jongere motor (ahum 1999 en 1991) zijn ook goed voor elkaar hoor .
Snap het probleem niet zo ? wil je graag een gevaarlijke motor rijden ?
 
Hetzelfde als apk vrij voor 50jaar + , 99% wordt door liefhebbers bereden die hem goed onderhouden .

ja ik rijdt ook oudjes maar mijn 2 jongere motor (ahum 1999 en 1991) zijn ook goed voor elkaar hoor .
Snap het probleem niet zo ? wil je graag een gevaarlijke motor rijden ?

Heb je het nu tegen mij 🤔 ?
 
Ja, het apk vrij bij 50 jaar is natuurlijk mooi. Maar de logica van de regeling begrijp ik niet, ook die enkele keer dat zo'n oldtimer uit de garage getrokken wordt KAN er van alles niet werken.
En als de eigenaar daar nou blind voor is, net als de eigenaar van de zx10ninjaR met zń versleten banden en remblokken die wel voordat íe naar zuid italie vertrok voor een 8000 km lange trip ..... ja maar hij is nèt 1,5 maand geleden goed gekeurd.
Niet dat ik voor de apk ben, want elk hok wat op de openbare weg verschijnt moet natuurlijk veilig zijn. 2 jaar oud of 80 jaar
 
Ja, het apk vrij bij 50 jaar is natuurlijk mooi. Maar de logica van de regeling begrijp ik niet, ook die enkele keer dat zo'n oldtimer uit de garage getrokken wordt KAN er van alles niet werken.
En als de eigenaar daar nou blind voor is, net als de eigenaar van de zx10ninjaR met zń versleten banden en remblokken die wel voordat íe naar zuid italie vertrok voor een 8000 km lange trip ..... ja maar hij is nèt 1,5 maand geleden goed gekeurd.
Niet dat ik voor de apk ben, want elk hok wat op de openbare weg verschijnt moet natuurlijk veilig zijn. 2 jaar oud of 80 jaar
In de statistieken gaat het niet om die ene.
 
Heb je het nu tegen mij 🤔 ?
Nee hoor , gewoon algemeen . maar ik vindt dat een motorfiets toch technisch goed moet zijn , niet alleen voor jezelf maar als je een noodstop moet maken moeten de rubberen remleidingen niet opeens knappen .
Tuurlijk is motor rijdend NL 90% goed voor elkaar , maar die 10% mogen ze best even nakijken/veilig maken .
motoren met maar 1 rem bijvoorbeeld 'ja ik maak het volgende week wel' etc
 
Nee hoor , gewoon algemeen . maar ik vindt dat een motorfiets toch technisch goed moet zijn , niet alleen voor jezelf maar als je een noodstop moet maken moeten de rubberen remleidingen niet opeens knappen .
Tuurlijk is motor rijdend NL 90% goed voor elkaar , maar die 10% mogen ze best even nakijken/veilig maken .
motoren met maar 1 rem bijvoorbeeld 'ja ik maak het volgende week wel' etc
Hoef je mij niet te vertellen hoorrrrrrrr,de mijne zijn ook volledig in orde 👌 💪
Je zou het niet geloven maar jij bent niet de enigste met technisch inzicht en vaardigheden ....🤗
Verder heb ik nergens rubberen remleidingen opzitten,alleen staalomwonden,ook die controleer ik regelmatig bij de koppelingen op lekkages🥳
 
Hetzelfde als apk vrij voor 50jaar + , 99% wordt door liefhebbers bereden die hem goed onderhouden .
Er zijn redelijk veel mensen die hun APK vrije auto jaarlijks laten keuren en dat is helemaal geen slecht idee. Veel van die eigenaren zijn wat ouder en gaan niet op hun rug onder de auto liggen en voor die vier a vijf tientjes is je veiligheid niet te duur betaald.
 
Nou.. om het heel zwart-wit te stellen denk ik dat hij het volgende bedoelt: Moet je voor die enkeling regelgeving maken en een APK invoeren of lost dat probleem zich middels de principes van ene mijnheer Darwin vanzelf op??
Er is best iets voor te zeggen om mensen weer eens gewoon verantwoordelijk te maken/houden voor de risico's en consequenties van hun eigen handelen.
Ik denk, weet eigenlijk wel zeker, dat er meer van dat soort figuren zijn dan we denken.

Maar niet alleen dat, ik/men kan zelf ook wel denken dat ik/men het zo goed weet, maar is dat wel zo?
Je kunt zelf ook iets makkelijk over het hoofd zien, of vergeten. Het menselijke brein is meester in het niet zien van z'n eigen fouten... Om deze reden mocht je bij Scania niet je eigen werk controleren.
 
Ik denk, weet eigenlijk wel zeker, dat er meer van dat soort figuren zijn dan we denken.

Maar niet alleen dat, ik/men kan zelf ook wel denken dat ik/men het zo goed weet, maar is dat wel zo?
Je kunt zelf ook iets makkelijk over het hoofd zien, of vergeten. Het menselijke brein is meester in het niet zien van z'n eigen fouten... Om deze reden mocht je bij Scania niet je eigen werk controleren.
Ik denk dat mijn Moto Martin wel de remkracht haalt die hij hoorde te hebben in 1981. En jouw GS1000 ook. :P
voorwiel.jpeg
 
Dat zijn dus klanten die je al in je werkplaats krijgt, wat is dan de toegevoegde waarde om daar een vaste datum aan te hangen? Jij bent als “professional” in staat om op dat moment een voertuig na te lopen op veiligheid of doe je dat niet standaard?
Verder hebben heel veel mensen hier niks te maken jou of andere motorzaken dus dat argument gaat niet op.
Natuurlijk doe ik dat. En dan kom je nog best veel dingen tegen.
Ik reken daar (de inspectie) helemaal niets voor, maar ik hoop natuurlijk wel dat mensen dat ook meteen of later bij mij laten doen.
Maar ik heb ook veel klanten die met losse velgen komen voor bandenmontage, en dan zie ik dus (bijna) niets.
Je laatste zin snap ik niet. Waar doel je op?
 
Natuurlijk doe ik dat. En dan kom je nog best veel dingen tegen.
Ik reken daar (de inspectie) helemaal niets voor, maar ik hoop natuurlijk wel dat mensen dat ook meteen of later bij mij laten doen.
Maar ik heb ook veel klanten die met losse velgen komen voor bandenmontage, en dan zie ik dus (bijna) niets.
Je laatste zin snap ik niet. Waar doel je op?
Wat wil je dan nog met een apk toevoegen?
Jou klant gaat van jou oordeel uit, want je zegt zelf “ik heb veel klanten die nergens naar kijken” of iets in de strekking. Dus als jij zegt “Hee Piet, je bmw heeft versleten remmen, zal ik die voor je vervangen?” Dan is het toch goed zo?

Mijn laatste zin slaat op jou uitspraak over dat wij het op 1 of andere manier toch wel gaan betalen. Dat zie ik dus niet zo 🤓
 
Wat wil je dan nog met een apk toevoegen?
Jou klant gaat van jou oordeel uit, want je zegt zelf “ik heb veel klanten die nergens naar kijken” of iets in de strekking. Dus als jij zegt “Hee Piet, je bmw heeft versleten remmen, zal ik die voor je vervangen?” Dan is het toch goed zo?

Mijn laatste zin slaat op jou uitspraak over dat wij het op 1 of andere manier toch wel gaan betalen. Dat zie ik dus niet zo 🤓
Niet iedereen komt bij mij. En degenen die wel bij mij komen, daar zie ik een deel ook maar eens per paar jaar (of nog langer).
En dan is een tussentijdse controle vaak wel noodzakelijk.
Daarnaast heb je mensen die dus niet willen luisteren. Geef je aan dat de remschijven ruim onder het minimum zitten willen ze er niets aan doen (ik rij toch niet hard). Bij APK heb je dan geen keuze meer. Ofwel repareren, ofwel niet meer rijden vanwege geen APK.

Uiteindelijk betalen alle motorrijders samen genoeg om de branche in stand te houden. Of jij nu voor mij betaald of omgekeerd, dat maakt niet uit. Verdient de branche niet voldoende, dan vallen er bedrijven weg en gaat de rest meer rekenen. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.
 
Niet iedereen komt bij mij. En degenen die wel bij mij komen, daar zie ik een deel ook maar eens per paar jaar (of nog langer).
En dan is een tussentijdse controle vaak wel noodzakelijk.
Daarnaast heb je mensen die dus niet willen luisteren. Geef je aan dat de remschijven ruim onder het minimum zitten willen ze er niets aan doen (ik rij toch niet hard). Bij APK heb je dan geen keuze meer. Ofwel repareren, ofwel niet meer rijden vanwege geen APK.

Uiteindelijk betalen alle motorrijders samen genoeg om de branche in stand te houden. Of jij nu voor mij betaald of omgekeerd, dat maakt niet uit. Verdient de branche niet voldoende, dan vallen er bedrijven weg en gaat de rest meer rekenen. Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.
Misschien heb je daarom geen goed beeld van de de gemiddelde motorrijder?

Over de branche, er zijn een hoop rijders die alleen onderdelen kopen. Die kun je overal bestellen. Ben jij te duur dan is er altijd een ander of een webshop.
 
Wat wil je dan nog met een apk toevoegen?
Jou klant gaat van jou oordeel uit, want je zegt zelf “ik heb veel klanten die nergens naar kijken” of iets in de strekking. Dus als jij zegt “Hee Piet, je bmw heeft versleten remmen, zal ik die voor je vervangen?” Dan is het toch goed zo?

Mijn laatste zin slaat op jou uitspraak over dat wij het op 1 of andere manier toch wel gaan betalen. Dat zie ik dus niet zo 🤓
Das toch vrij duidelijk? Dan moet je spul wel in orde hebben, met een suggestie wordt lang niet altijd wat gedaan.
 
Misschien heb je daarom geen goed beeld van de de gemiddelde motorrijder?

Over de branche, er zijn een hoop rijders die alleen onderdelen kopen. Die kun je overal bestellen. Ben jij te duur dan is er altijd een ander of een webshop.
Ik denk dat ik een prima beeld heb van de gemiddelde motorrijder.
Niet iedereen komt bij mij betekend dat ik niet alle 2 miljoen Nederlanders met een motor als klant heb. Ik heb wel klanten in alle segmenten.
Van de bekende popmuzikant met een dure "lifestylemotor" tot een 18 jarige student met een 12-de hands 400cc Japanner.

Jouw laatste zin is toch precies wat ik ook zeg? Uiteindelijk verdient er altijd iemand aan. Uiteindelijk betaald de totale groep motorrijders de totale kosten.
 
Ik denk dat ik een prima beeld heb van de gemiddelde motorrijder.
Niet iedereen komt bij mij betekend dat ik niet alle 2 miljoen Nederlanders met een motor als klant heb. Ik heb wel klanten in alle segmenten.
Van de bekende popmuzikant met een dure "lifestylemotor" tot een 18 jarige student met een 12-de hands 400cc Japanner.

Jouw laatste zin is toch precies wat ik ook zeg? Uiteindelijk verdient er altijd iemand aan. Uiteindelijk betaald de totale groep motorrijders de totale kosten.

ik heb al mooie en degelijke spulletjes gekocht bij aliexpress ,en zolang dat een stuk goedkoper is als voor hetzelfde spul hier in nederland blijf ik daar kopen.
Als de detailhandel en de eindverkopers,hier in nederland/EU, veel te veel vragen voor hun,geimporteerde chinese spullen,blijf ik daar kopen.
Die kosten blijven dan niet in de EU maar verdwijnen naar china,jammer dan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan