APK

Ik ben het grotendeels met je eens, voornamelijk omdat dit topic an sich al impliceert dat je politieke voorkeur af zou moeten hangen van een futiliteit (APK voor motoren, kom op zeg..)

Maar, een grote maar is dat wij in NL wel al jaren ervaring hebben met een "klein regeltje" dat in de loop der tijd opgeslokt wordt in een woud van andere "regeltjes" waardoor het gehele "regeltjes pakket" alsnog een geld slurpende, groteske vorm aan neemt.


Ik ben ook tegen de apk, maar ook tegen politici, die dit soort geneuzel telkens weer op de agenda zetten.

Tijd voor apk afkeuring van de nodige politici.😜
 
Ik had op een gegeven moment toch vier brommers staan waarmee bijna niet gereden werd.
Toen ze ineens voor oldtimers weer wegenbelasting gingen vragen kreeg ik opeens verkoop stress door de geruchten over een APK. _O-
Inmiddels zit ik weer op drie en de vierde is in progress. :X

Typisch weer MF : een topic gaat weer een eigen leven leiden/uit verband gerukt

ten 1e heeft 1 of andere slome moderator de topic titel weer eens aangepast :') ,ten 2e reageerde ik op de openings post :)

Let wel ik ben niet voor de apk,maar :) dat zal me aan mijn reet roesten als het gaat over welke politieke stroming ik ga kiezen (daar gaat wel of geen apk niet veel aan bijdragen)...dusch....

Heb zelf ook 3 brommers,waarvan 1 kentekenloze :]
 
Laatst bewerkt:
Kweenie, de motor uit dit topic zou bijvoorbeeld de APK niet overleven en terecht.
Dat is natuurlijk wel de omgekeerde wereld: Als er echt APK nodig was dan was dat omdat men dit soort motoren "normaal" zou vinden en daar iets tegen gedaan zou moeten worden omdat die veel voor zouden komen in ongevalsstatistieken. Feit dat die motor een topic vol verontwaardigde reacties oproept (inclusief die van de eignaar) geeft al aan dat een APK hier niets zou toevoegen: Als APK nodig was dan was dat topic er ook niet gekomen.

Op dit moment zie ik heel weinig noodzaak of onderbouwing voor de invoering van een APK. Het is meer een oplossing die een problem zoekt.
 
Het zou een mod sieren om dit topic te sluiten.

Niet alleen omdat we de afgelopen 2 jaar deze discussie al 10 keer hebben gehad, maar ook om meelezende groen linksers niet op ideeen te brengen.

Als er serieus word overwogen om apk in te voeren, beginnen we weer een discussie, tot die tijd stel ik voor om het mondje hierover gewoon dicht te houden.
Het voegd niets toe, en er zijn wel 100 dingen waarover we kunnen speculeren.
Bijvoorbeeld of Unilever nou wel of niet overgenomen wordt..

;)
 
De politiek moet dit soort zaken overlaten aan mensen die er wel verstand van hebben. Zoals de oldtimerregeling welke onder Frans Weekers even werd aangepast omdat het 156 miljoen zou gaan opbrengen.

De echte kenners zeiden meteen dat het alleen maar geld zou gaan kosten, immers, een flinke bedrijfstak was er afhankelijk van en degenen die in een goedkoop vervuilende diesel reden, zouden het barrel naar de sloop rijden, of richting oost europa.

En zie wat er gebeurde, het heeft niets opgebracht en het enige voordeel is dat er een aantal oude diesels zijn verdwenen, maar relatief stelt dat hoegenaamd niets voor.

Ik denk dat van de motorrijders bijna 100% heel goed bezig is met de veiligheid van hun motor en APK is een keuring die over de veiligheid van voertuigen gaat, dus wat motoren betreft niet nodig.

Maar als ie er komt, ik lig er geen seconde wakker van.
 
Laatst bewerkt:
De politiek moet dit soort zaken overlaten aan mensen die er wel verstand van hebben. Zoals de oldtimerregeling welke onder Frans Weekers even werd aangepast omdat het 156 miljoen zou gaan opbrengen.

De echte kenners zeiden meteen dat het alleen maar geld zou gaan kosten, immers, een flinke bedrijfstak was er afhankelijk van en degenen die in een goedkoop vervuilende diesel reden, zouden het barrel naar de sloop rijden, of richting oost europa.

En zie wat er gebeurde, het heeft niets opgebracht en het enige voordeel is dat er een aantal oude diesels zijn verdwenen, maar relatief stelt dat hoegenaamd niets voor.

Ik denk dat van de motorrijders bijna 100% heel goed bezig is met de veiligheid van hun motor en APK is een keuring die over de veiligheid van voertuigen gaat, dus wat motoren betreft niet nodig.

Maar als ie er komt, ik lig er geen seconde wakker van.

Is een beetje offtopic, maar Weekers trad een paar maanden later af, omdat hij eigenlijk al zijn werkzaamheden verprutst had. Maar wat is dit nu? De regeling blijft gewoon bestaan. Nederland op zijn best.

Als we ontdekken (en dat gaat gebeuren als het ooit ingevoerd wordt) dat de motor APK geen enkele toevoeging heeft op de verkeersveiligheid, wordt dat gewoon onder de tafel gedrukt.
 
De ritjes naar het apk station betekenen ook meer verkeersbewegingen, en daarmee ook meer ongelukken.

Het nut van een apk is marginaal.

Het betekend ook nog eens meer stress, en stress is doodoorzaak nr. 1.

Dus, ik heb besloten dat een apk wet er niet komt, en dat we het kwartje (nu 70 eurocent) van Kok terugkrijgen.

Ik heb gesproken.
 
Even een berichtje uit februari 2016:
De Transportcommissie van het EP verwees het APK-voorstel donderdag naar de prullenmand. Er is geen enkel onderzoek dat aantoont dat de invoering van een verplichte periodieke technische keuring van motoren bijdraagt aan de verkeersveiligheid, aldus Europarlementariër Peter van Dalen (ChristenUnie) in een verklaring. Hij spreekt over een volstrekt onnodig en bureaucratisch voorstel.

Eerder vormden ook al de lidstaten van de Europese Unie een front tegen het plan uit Brussel.
Er is dus geen enkele reden om maar iets richting een APK voor motoren te verwachten. Bovendien moet je alle issues van politieke partijen niet serieus nemen. Een sinterklaas-wenslijstje van een 6-jarige is nog geloofwaardiger. Ik las nog iets over het kwartje-van-Kok maar zelf wacht ik nog op de € 1.000,- van Rutte.
 
Ik ben nog uit de tijd dat je zelf aan auto's kon sleutelen en bij auto's heeft de apk heel veel impact gehad. In eerste instantie werd bijna alles afgekeurd (wie heeft er geen pedaalrubbers hoeven kopen? ),
He ja, ik herinner mij dat nog van de de auto`s van mijn vader.
Elke keer weer een pedaalrubber voor een paar gulden. _O-
later kwamen de fraude mogelijkheden op gang en tegenwoordig mag je weer in zeer beperkte mate aan auto's knutselen.
Met dank aan het internet kun je tegenwoordig zelfs meer knutselen aan auto`s dan een jaar of 15 terug.
Merken en liefhebber forums van auto`s, instructiefilmpjes op Youtube etc etc.
ODB uitleesapparaatjes voor een paar tientjes uit China die je uitleest met je smartpone, speciaal gereedschap dat veel goedkoper te vinden is via webshops.
Ik herinner mij nog dat ik pagina`s van een auto-vraagbaak kopieerde in de plaatselijke bibliotheek. :$ _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan