Appeltje's nieuwe fietsje, o wat is hij blij

Appeltje

MF veteraan
3 jul 2005
2.164
0
Enkhuizen
Hoi,

Na het behalen van het rijbewijs vrijwel niet gereden, alleen 1x een dagje op een Honda cb 500 rondgereden die toch wel een topsnelheid bleek te hebben van wel 110 km/h ( naar mate de dag vorderde 130...) . Niet echt geslaagd dus. :(

Appeltje moest toch maar eens zelf aan de fiets. Het is een Fazer geworden uit 2000. Ik wilde eerst de rooie maar na deze 'gouden' kleur te laten bezinken ging hij me steeds meer bevallen.

Ik heb hem opgehaald met een gehuurde motortrailer (zonder electro, die heeft ons 2 zekeringen van de auto gekost) maar geen politie gezien... Werkte prima zo'n motortrailer, je motor staat erg stevig, prima oplosing voor het vervoer.

Thuis meteen maar een ritje gemaakt. Bij het uitkomen van de 1e de beste rotonde deed het achterwiel een *schrik* stapje opzij, dus toch maar ietsje rustiger met dat gas... ;)

Dan rest mij te zeggen dat, ondanks dat ik nog 'niets' gewent ben van motoren behalve de cbf 500 lesmotor, mijn eerste indruk was: Wow! als je dat gas in zijn 2e versnelling open gooit. Even knipperen met de ogen en je zit op snelheden die minder bevordelijk zijn voor het behoud van het rijbewijs... :}
Ik zal wat overdrijven, maar ik ben voorlopig wel even zoet met dit ding, mans zat voor mij.

Dan nu een paar kiekjes. Is 't wat? Ik ben er in ieder geval blij mee! :)

fazer1.jpg

fazer2.jpg

fazer3.jpg

fazer4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Na het behalen van het rijbewijs vrijwel niet gereden, alleen 1x een dagje op een Honda cb 500 rondgereden die toch wel een topsnelheid bleek te hebben van wel 110 km/h ( naar mate de dag vorderde 130...) . Niet echt geslaagd dus. :(

Appeltje moest toch maar eens zelf aan de fiets. Het is een Fazer geworden uit 2000. Ik wilde eerst de rooie maar na deze kleur te laten bezinken ging hij me steeds meer bevallen.

Ik heb hem opgehaald met een gehuurde motortrailer (zonder electro, die heeft ons 2 zekeringen van de auto gekost) maar geen politie gezien... Werkte prima zo'n motortrailer, je motor staat erg stevig, prima oplosing voor het vervoer.

Thuis meteen maar een ritje gemaakt. Bij het uitkomen van de 1e de beste rotonde deed het achterwiel een *schrik* stapje opzij, dus toch maar ietsje rustiger met dat gas... ;)

Dan rest mij te zeggen dat, ondanks dat ik nog 'niets' gewent ben van motoren behalve de cbf 500 lesmotor, mijn eerste indruk was: Wow! als je dat gas in zijn 2e versnelling open gooit. Even knipperen met de ogen en je zit op snelheden die minder bevordelijk zijn voor het behoud van het rijbewijs... :}
Ik zal wat overdrijven, maar ik ben voorlopig wel even zoet met dit ding, mans zat voor mij.

Dan nu een paar kiekjes. Is 't wat? Ik ben er in ieder geval blij mee! :)

(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)


leuk fietsje joh... heel veel plezier.... in ieder geval het juiste merk.... ;)
 
Prima fiets joh! Maar idd smeer die ketting even, als ie gaat blinken ben je eigenlijk al te laat. Voor de rest heel veel fijne km's gewenst~!
 
Op welke foto zie je dat dan? En ligt dat niet aan de foto zelf?
Het lijkt net of het midden van je achterlicht niet overeenkomt met
het midden van je band.
Als je het midden van je tank neemt dan staat die wel in één lijn met
je stuur ondanks dat die een beetje gedraait staat maar je subframe
wijkt naar links af op de foto en komt niet overeen met de rondingen van
je tank die achter de tankdop ligt.
Niet meteen het ergste denken,want het kan optisch bedrog zijn en een
subframe naar rechts krijgen is niet zo'n werk. ;)
Mischien kan je een foto maken waarin de motor in een rechte lijn staat
en dat je dan vanachter een foto maakt?
Maak je geen zorgen het is een mooie motor en als hij lekker rijd dan
is er toch niets aan de hand?

De motor heeft een kaarsrecht frame op de foto te zien ;)

Mooie fiets voor de rest :Y :}
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt net of het midden van je achterlicht niet overeenkomt met
het midden van je band.
Als je het midden van je tank neemt dan staat die wel in één lijn met
je stuur ondanks dat die een beetje gedraait staat maar je subframe
wijkt naar links af op de foto en komt niet overeen met de rondingen van
je tank die achter de tankdop ligt.
Niet meteen het ergste denken,want het kan optisch bedrog zijn en een
subframe naar rechts krijgen is niet zo'n werk. ;)
Mischien kan je een foto maken waarin de motor in een rechte lijn staat
en dat je dan vanachter een foto maakt?
Maak je geen zorgen het is een mooie motor en als hij lekker rijd dan
is er toch niets aan de hand?

De motor heeft een kaarsrecht frame op de foto te zien ;)

Ah ik zie nu wat je bedoelt. De achterkant heeft 2 uur onder spanning gestaan met spanbanden om de motor op de trailer te houden. Daar heeft dus wat kracht op gestaan. Ik zal er nog eens naar kijken. Tnx voor de tip, ik had het niet eens door.

Hij rijd verder prima dus ik denk niet dat er iets aan de hand is. De motor is qua kilometers vrijwel 'nieuw' te noemen. :)
 
Ah ik zie nu wat je bedoelt. De achterkant heeft 2 uur onder spanning gestaan met spanbanden om de motor op de trailer te houden. Daar heeft dus wat kracht op gestaan. Ik zal er nog eens naar kijken. Tnx voor de tip, ik had het niet eens door.

Hij rijd verder prima dus ik denk niet dat er iets aan de hand is. De motor is qua kilometers vrijwel 'nieuw' te noemen. :)
Ik denk ook wel dat je nog veel plezier gaat beleven aan deze motor ;) :Y
 
Mooie machine en leuk dat je er blij mee bent... :z
Hopen dat er weer snel mooie dagen aankomen.
Gefelifuckingciteerd

[me]tom tailor rijdt door weer en wind[/me]
 
Qua kleding is door weer en wind geen probleem, maar met deze kou en die natte weg hoeft het van mij niet, althans, niet met nog geen 200 km 'eigen' rijervaring... Als ik zo dat achterwiel al weg voelde slippen op mijn eerste ritje, da's toch niet fijn (maar misschien gaf ik ook wel iets te enthausiast gas..).

Bedankt allemaal voor de felicitaties, ik ga op stok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan