Aprilia af1 125cc onderdelen nodig!!!

driekes

Rookie
24 jul 2005
5
0
Balkbrug
Ik heb gister een aprilia af1 125cc uit 1991 gekocht, maar ik moet er nog een paar dingetjes aan doen. Zoals; dynamo checken en evt. vervangen (accu laadt niet meer op) en een andere / nieuwe uitlaatdemper / systeem. Ik heb al een hele tijd zitten zoeken op internet naar allerlei zaken en dealers, maar nergens is echt duidelijk waar deze onderdelen te halen zijn. Ik kan goed een beetje hulp gebruiken...... Dit is overigens mijn eerste 125cc'er.

Greetz, driekes
 
ik had hetzelfde probleem met niet opladen van de accu (AF1 uit 92).
Er zit geen "echte" dynamo in maar werkt hetzelfde als brommers met spoelen.
Als ik jou was zou ik even kijken naar de spanningsregelaar (zit onder je zadel) dat was bij mij ook het probleem.
 
Ik heb idd even naar die spanningsregelaar gekeken, en de blauwe draad die daar naar toe loopt hing meteen los van het 'stekkertje' toen ik het zaakje losdraaide. Ik hoop dat dit het euvel was. Ik heb inmiddels wat dingen doorgemeten en na een stuk rijden had ik 11.9 volt op de accu gemeten. Ik hoop dat deze spanning ongeveer goed is. Mannen bedankt voor de reacties!! Ik ben trouwens nog wel op zoek naar een mooi dempertje (met stropbevestiging aan de bocht). Zijn er nog suggesties om het geluid een beetje mooi te krijgen?
 
Ik heb idd even naar die spanningsregelaar gekeken, en de blauwe draad die daar naar toe loopt hing meteen los van het 'stekkertje' toen ik het zaakje losdraaide. Ik hoop dat dit het euvel was. Ik heb inmiddels wat dingen doorgemeten en na een stuk rijden had ik 11.9 volt op de accu gemeten. Ik hoop dat deze spanning ongeveer goed is. Mannen bedankt voor de reacties!! Ik ben trouwens nog wel op zoek naar een mooi dempertje (met stropbevestiging aan de bocht). Zijn er nog suggesties om het geluid een beetje mooi te krijgen?

nee 11.9 volt is te weinig. Je mag rustig 13.8 hebben!

En voor een uitlaat systeem: Jolly Moto :9~

Edit: kan op jolly moto.nl geen uitlaatsysteem voor de AF1 vinden, wel voor de RS |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan