Aprilia Atlantic 250

rvwijk

MF veteraan
18 mrt 2008
1.252
0
OK, gisteren ben ik geslaagd voor m'n AVD!!! dus nu wordt het tijd om eens serieus te kijken naar een mooie motorscooter!
Nu kwam ik de Aprilia Atlantic 250 tegen en deze past in principe binnen mijn budget (opgelegd door de budgetcommissie :-) )
Helaas heeft ie geen ABS, maar een gecombineerd remsysteem; dat lijkt me in ieder geval veiliger dan voor- en achterrem los.... maar ik kan ernaast zitten.

Heeft iemand ervaring met deze machine?
Ik ga natuurlijk nog een proefrit maken, maar ben benieuwd naar andere ervaringen...
Zit hier bijv. ook het Quasar-blok in? Buikschuiver?

plaatje:
scooters_aprilia_atlantic25.jpg
 
Gefeliciteerd!!

Als ik me niet vergis heeft de Honda Dylan ook een gecombineerd remsysteem, misschien kan je in die topics wat ervaringen lezen.

Veel plezier, Karl
 
Mooi, mooi,
een goede keuze

heb zelf een Silverwing met gecombineerd remsysteem en zonder ABS.
Geeft een meer evenwichtig remmen, maar bij een te harde noodstop ga je toch onderuit.
Ik spreek uit ervaring....
 
was oorspronkelijk van zin de silverwing 400 te kopen met cbs
vond nergens een testrit, maar wel een met een burgman 400 (ook cbs)
na 2km,patat, noodstop moeten maken tegen koekblik, die ik zou ontweken hebben indien ik abs had
daardoor rij ik met men huidige
cbs is goed, abs is beter, cbs met abs is beste
 
Gefeliciteerd!!
Als ik me niet vergis heeft de Honda Dylan ook een gecombineerd remsysteem, misschien kan je in die topics wat ervaringen lezen.
Veel plezier, Karl
Thanx! Ook voor de tip.

bij een te harde noodstop ga je toch onderuit. Ik spreek uit ervaring....
Weet ik; ben zelf 2 x gevallen. Met de bromscooter welliswaar maar voelt ook niet echt fijn kan ik je melden...

cbs is goed, abs is beter, cbs met abs is beste
Snap ik, en mijn eerste keus is ook nog steeds de Majesty, maar die prijs hè...
Misschien later...
 
Laatst bewerkt:
Als de prijs een obstakel is, wat ik goed kan begrijpen, misschien één kopen "met de kop eraf"? Oftwel, jaartje oud, 6000km? Heb je precies de scooter die je wilt met véél minder afschrijving.

Ikzelf zou toch voor de Atlantic gaan, voor wat betreft motorscooters heb ik gráág een Aprilia!

Groeten, Karl
 
Ik liep toevallig tegen een aanbieding aan van de Atlantic: € 4495,- da's een mooie prijs voor zo'n grote 250-er. Heb ook nog gekeken naar de 300cc People S van Kymco (ik rij nu de 50cc People S), maar los van het feit dat die € 600,- duurder is, wil ik eigenlijk een ander model...
En als ik reëel ben, heb ik aan een 250cc voldoende; ik kom voornamelijk in de stad en 80 KM wegen.
Gelukkig is het nu wel een goede tijd om een nieuwe scooter te kopen; veel aanbiedingen her en der...

Inderdaad Aprilia maakt hele mooie scooters, en ze schijnen ook lekker fel te rijden; ik weet alleen niet of hier nu het bekende Quasar-blok in zit. Misschien dat iemand anders dat weet?
Nou ja, als ik wat heb horen jullie het wel; in de tussentijd; alle info welkom!
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag heb ik op een grijze Kymco people S gereden. Hij kostte nieuw met afleveringskosten 5000 euro op de kop af. Ik heb er een uur mee gereden en ongeveer 40 kilometer.
kymco-people-s300i-08.jpg


peoples_300i_zilver.jpg


Ik moet zeggen dat de volgende punten me zijn tegengevallen. Hij geeft mij niet het 'waar voor je 5000 euro gevoel' . De uiterlijke afwerking haalt het niet bij Yamaha of Honda, sommige stylings aspecten zoals de koplamp en dashboard zijn niet van deze tijd. De ruimte onder het zadel viel me tegen. Ook de rijwind was behoorlijk te voelen. Ik denk dat Kymco met dit soort prijzen zichzelf uit de markt prijst, met iets meer geld erbij heb je toch een waarde-vastere Sh300i
en dan zit er nog een koffer bij ook. Voor 4000 euro wil ik er wel eens over nadenken, maar 5000 is teveel van het goede.

Wat me wel meeviel was de remkracht, je staat echt zo stil voor het stoplicht. De trekkracht is te vergelijken met een 250 of 300 van elk ander merk. Ik heb op de snelweg 125km/u aangetikt en toen was er nog wel wat over.

Succes met je proefrit met die aprilia atlantic, ik weet toevallig dat ze bij suzuki amsterdam westpoort er een aantal hadden staan ( bel ze even of het nog zo is).
In het 250 cc segment zijn er genoeg keuzes
edit: dat waren scarabeo's
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag heb ik op een grijze Kymco people S gereden. Hij kostte nieuw met afleveringskosten 5000 euro op de kop af. Ik heb er een uur mee gereden en ongeveer 40 kilometer.
Ik moet zeggen dat de volgende punten me zijn tegengevallen. Hij geeft mij niet het 'waar voor je 5000 euro gevoel' . De uiterlijke afwerking haalt het niet bij Yamaha of Honda, sommige stylings aspecten zoals de koplamp en dashboard zijn niet van deze tijd. De ruimte onder het zadel viel me tegen. Ook de rijwind was behoorlijk te voelen. Ik denk dat Kymco met dit soort prijzen zichzelf uit de markt prijst, met iets meer geld erbij heb je toch een waarde-vastere Sh300i
en dan zit er nog een koffer bij ook. Voor 4000 euro wil ik er wel eens over nadenken, maar 5000 is teveel van het goede.

Wat me wel meeviel was de remkracht, je staat echt zo stil voor het stoplicht. De trekkracht is te vergelijken met een 250 of 300 van elk ander merk. Ik heb op de snelweg 125km/u aangetikt en toen was er nog wel wat over.

Succes met je proefrit met die aprilia atlantic, ik weet toevallig dat ze bij suzuki amsterdam westpoort er een aantal hadden staan ( bel ze even of het nog zo is).
In het 250 cc segment zijn er genoeg keuzes
edit: dat waren scarabeo's
Leuk om eens een ervaring te horen van iemand die op een PeopleS gereden heeft.
De people S vind ik een mooie machine; en bij mijn 50cc is de afwerking wel zeer goed; alles voelt degelijk aan (weegt 110Kg!) en motorisch zeer betrouwbaar (4-takt).
Ik heb ook nog even gekeken naar de Xciting500RI. Maar voor 7000,- verwacht ik dat er minstens ABS op zit, en dat had ie dus niet! Dan liever toch een Majesty...
Maar goed, alle opties liggen dus nog open :-)
 
Daar geef ik je volkomen gelijk in. Ik noem het zelfs 'lelijk'.

Nou... lelijk....
Ik geef toe; ik heb destijds de People S niet gekozen om z'n uiterlijk, maar direct lelijk vind ik hem zeker niet. Maar goed dat smaken verschillen ;)
Misschien kan ik er nog iemand anders blij mee maken...
 
De Atlantic is een prachtmachine, daarbij vergeleken is de Kymco te duur en lel....eeh..minder mooi.
 
Nou, de kogel is door de kerk!
Gisteren het lang verwachte proefritje gemaakt op de Atlantic 250 en na 100 meter wist ik het eigenlijk al :P
Voor de zekerheid toch nog maar even 40 km verder gereden, en natuurlijk omdat ik er eigenlijk niet meer af wilde!
Wat rijdt dat geweldig relaxed! En aan de andere kant ben je zo weg bij het stoplicht! Zo snel zelfs dat mijn vrouw (die de hele rit achterop zat) mij diverse malen smeekte ;) om wat rustiger op te trekken; maar ja, dat kon ik natuurlijk niet!!
Terug van de proefrit zei ze; er moet wel een rugsteuntje achterop, want nu heb ik het gevoel er bij elk stoplicht af te kukelen. Dus, dat pleziertje heb ik haar maar gegund })
En ze wilde ook meteen een goede motorjas + broek... tja als een vrouw -40% op kleding ziet hangen, wordt ze gek hè!!!
I.i.g. hier wat foto's van net na de proefrit. Over een week of 2 met geel kenteken!

full
 
Laatst bewerkt:
oh ja; mocht er nog iemand interesse hebben;
er staan er nog 2 bij Goedhart in Bodegraven; voor € 800,- onder de adviesprijs!
 
Gefeliciteerd met je aankoop, veel prettige en veilige gewenst. *O*
Ziet er prachtig uit, Mooi dashboard… Vind er niets minder mooi aan. :P :P
Welk kleur? :?
 
800 euro onder de advies prijs, over welke prijs hebben we het dan!

gefeliciteerd met je aankoop trouwens !
 
die op de foto is het geworden; een zwarte dus. ik kon het niet over m'n hart verkrijgen om de eerste km's erop te zetten (hij stond nog op 0 km!!!) en dan te zeggen; "doe toch die grijze maar" :-)
en eerlijk vindt ik de zwarte ook mooier.
normale prijs; 4950,- (ongeveer) nu 4190,-!!!
dat vond ik de moeite waard om 100 km voor in de auto te zitten, toch?
oh ja; kwam nog wel 150,- bij voor het ruggesteuntje; is niet standaard hè...
aan de andere kant accepteerden ze wel m'n bromscooter als inruil, dus toen was de deal snel rond!

oh ja; tijdens de proefrit 5 x gezwaaid naar andere motorrijders, "grappig" om te zien dat er maar 1 terugzwaaide; kwam misschien ook omdat ik nogal overdreven zwaaide de laatste keer. maar goed, dat is een ander onderwerp (moest het toch even kwijt...)
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding man! Alleen jammer dat Aprilia nog geen gebruik maakt van een antidiefstal-contactslot zoals bijv. op de Suzuki motorscooters en bijv. de Yamaha Cygnus X (X-Max heeft het overigens ook nog niet).

Beetje fatsoenlijke ruimte onder de buddy?
 
Heb je ook het optionele alarm gekozen? Ik zie dat het standaard zit op de 500, maar als optie is voor de 250cc
 
Mooi ding man! Alleen jammer dat Aprilia nog geen gebruik maakt van een antidiefstal-contactslot zoals bijv. op de Suzuki motorscooters en bijv. de Yamaha Cygnus X (X-Max heeft het overigens ook nog niet).

Beetje fatsoenlijke ruimte onder de buddy?

Ik dacht dat er bij mij op de x max ook een special contactslot zat, met een gecodeerde sleutel en start onderbreking, of boedoel je iets anders :?

gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan