Aprilia Atlantic 250

Mooi ding man! Alleen jammer dat Aprilia nog geen gebruik maakt van een antidiefstal-contactslot zoals bijv. op de Suzuki motorscooters en bijv. de Yamaha Cygnus X (X-Max heeft het overigens ook nog niet).
Beetje fatsoenlijke ruimte onder de buddy?

Het contactslot is idd niet extra beveiligd met een metalen plaatje, zoals de Burgman heeft. Maar het zit wel op een plek waar je er moeilijk bij kan met bijv. een schroevendraaier o.i.d. Het zit namelijk rechts van de stuurkolom (eigenlijk onder het stuur dus). De sleutel erin en eruit doen gaat dus niet echt handig; dit viel me meteen op. Maar is miss even wennen.
Onder de buddy is voldoende ruimte voor mijn systeemhelm en nog wat andere zaken. 2 helmen zal echter niet gaan lukken. maar hoeft van mij ook niet.

Heb je ook het optionele alarm gekozen? Ik zie dat het standaard zit op de 500, maar als optie is voor de 250cc

het alarm heb ik niet gekozen; ik zag hem wel staan in het accessoireboek, maar schrok al wat ze vroegen voor een rugsteun...
en hij staat bij mij achter op de plaats waar een muur van 2,60 m omheen staat; knappe jongen die hem daar overheen tilt :-) en als ze het toch proberen komen ze mij of mijn trouwe 4-voeter tegen; krijg dan maar vast medelijden *D
in de stad kan ik hem overigens in de fietsenstalling plaatsen; ook hier staat een hek omheen en staat hij ook nog eens uit zicht.
verder heb ik een 4-sterren slot voor achter en overweeg nog een extra slot aan te schaffen voor door de remschijf; eentje met bewegingsmelder.
 
Laatst bewerkt:
En nog de goeie kleur gekozen ook :)

Dat zei de verkoper ook (met het zweet nog op z'n voorhoofd). :-)
Waarop ik natuurlijk zei; "hee er staat al 40 KM op deze", ik wil natuurlijk wel een nieuwe })
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd, goede smaak!!!!

Dit is de mijne, ik ben hem nog aan het inrijden.
full
 
Gefeliciteerd, goede smaak!!!!
Dit is de mijne, ik ben hem nog aan het inrijden.

hahaha, ja goeie smaak; heel mooie machine. En ook in de juiste kleur!
Ik moet er helaas nog 2 weken op wachten.
Die van jou is een 500 als ik het goed zie?
Zijn er nog meer Atlantic-rijders op dit forum eigenlijk?
 
Yep, een 500. Was een aanbieding bij Arie Molenaar en ik kon de verleiding niet weerstaan om mijn oude X9 ervoor in te ruilen.Nog geen spijt van gehad.
 
@gogo49;

Nee, geen gecodeerde sleutel enz. waar ik het over heb, maar een fysieke belemmering;

Zie onderstaande plaatje van Motorfreaks.nl:

Suzuki_Burgman200_IMG_9069.jpg


Met de achterkant van je sleutel draai je er een metalen plaatje voor, zodat ze niets in je contactslot kunnen duwen.


@rvwijk; als je systeemhelm erin past en nog wat spulletjes, dan is het goed zat lijkt me.
Een systeemhelm past al niet snel onder een buddy. Ik vind het in elk geval een mooie scooter, ben benieuwd wat de topsnelheid is.

Die X9 van Vtwinner heb ik gister nog zien staan bij Arie geloof ik :)
 
@rvwijk; als je systeemhelm erin past en nog wat spulletjes, dan is het goed zat lijkt me.
Een systeemhelm past al niet snel onder een buddy. Ik vind het in elk geval een mooie scooter, ben benieuwd wat de topsnelheid is.

systeemhelm paste idd, maar wel krap; moest het kinstuk ongrendelen en een stukje naar boven schuiven anders ging het net niet.
Topsnelheid tijdens de proefrit van gisteren was ongeveer 120 km/u maar dit was onder zware omstandigheden; 2 personen, veel wind, en nog lang niet ingereden (ik heb er de eerste KM's opgezet), dus 130 KM/U moet te halen zijn.
Maar als ik hem heb doe ik wel even de "beroemde" gps-test! Dat hoor je dus nog.
 
Zal vast nog wel hoger liggen hoor, ik kreeg de X-Max 250 op 135km/u met 2 personen en er was nog wat gas over. Neem aan dat zo'n Atlantic dat ook op z'n minst wel moet kunnen halen. Maargoed, als ie al 120km/u lekker vol kan houden, niet al te hoogtoerig is het mooi zat.
 
Zal vast nog wel hoger liggen hoor, ik kreeg de X-Max 250 op 135km/u met 2 personen en er was nog wat gas over. Neem aan dat zo'n Atlantic dat ook op z'n minst wel moet kunnen halen. Maargoed, als ie al 120km/u lekker vol kan houden, niet al te hoogtoerig is het mooi zat.

Tja, een beetje harder dan 120 hoop ik toch wel; ik wil op de snelweg toch ook af en toe in kunnen halen.
Maar de meeste KM maak ik tussen dorp en stad op 80 KM-wegen, dus de 250 is voorlopig zwaar genoeg voor mij.
+ het is natuurlijk m'n eerste motor, en om dan meteen met een zware te beginnen...
 
Ook bedankt! Ik ben nog onderweg naar de eerste 1000km en kan dan, bij de beurt, eindelijk ook mijn rugkussentje ophalen. Die was nog niet binnen bij aflevering. Verder loop ik nog met plannen rond om er Xenon op te zetten. Eerst zal ik moeten uitvinden of er H7 of H11 (zoals bij de oude Atlantic met 2 dim- en een grootlicht) inzit en vervolgens hoe ik bij de lampunit kom. Waarschijnlijk via het 'handschoenenvak'. Kan ik nog wat knutselen in de winter.
Verder is mijn stuur in de fabriek niet helemaal recht gezet. Het stuur zit geklemd op de stuurbuis maar er zit wel een borgbout doorheen. Ik zal dus het gat van de borgbout een beetje moeten uitvijlen.

Verder is het een hele vooruitgang t.o.v. van mijn X9. Het blok loopt weer een stuk netter en is zuiniger. Gemakkelijk ruim boven de 1:20. Ondanks de enkele schijf remt het, na inremmen, ook veel beter.
Enige minpuntje is de ruit, de X9-ruit maakt echt minder herrie.
 
Ook bedankt! Ik ben nog onderweg naar de eerste 1000km en kan dan, bij de beurt, eindelijk ook mijn rugkussentje ophalen. Die was nog niet binnen bij aflevering. Verder loop ik nog met plannen rond om er Xenon op te zetten. Eerst zal ik moeten uitvinden of er H7 of H11 (zoals bij de oude Atlantic met 2 dim- en een grootlicht) inzit en vervolgens hoe ik bij de lampunit kom. Waarschijnlijk via het 'handschoenenvak'. Kan ik nog wat knutselen in de winter.
Verder is mijn stuur in de fabriek niet helemaal recht gezet. Het stuur zit geklemd op de stuurbuis maar er zit wel een borgbout doorheen. Ik zal dus het gat van de borgbout een beetje moeten uitvijlen.

Verder is het een hele vooruitgang t.o.v. van mijn X9. Het blok loopt weer een stuk netter en is zuiniger. Gemakkelijk ruim boven de 1:20. Ondanks de enkele schijf remt het, na inremmen, ook veel beter.
Enige minpuntje is de ruit, de X9-ruit maakt echt minder herrie.

Jouw ervaringen met xenon hoor ik graag; dit lijkt mij ook iets wat ik in de toekomst zou laten doen.
Knutselen in de winter? Rij jij niet door dan? Ik wel hoor ;)
Echt veel herrie heb ik niet gehoord; alles beter dan een Kawasaki naked }) (mijn lesmotor)
 
Tuurlijk rij ik door, alleen wat minder vaak..........
Hangt ook een beetje van de winter af, de laatste jaren hebben we geluk gehad.

Ik denk niet dat het inbouwen van Xenon meer dan een avond gaat kosten. Ik heb het nog niet zo lang geleden ingebouwd op mijn broers Deauville.
Als ik voor de 1000-beurt naar Molenaar ga zal ik gelijk even vragen of er nu H7 of H11 (oud type Atlantic) in moet. Dit staat niet in het boekje. Kan ik ook gelijk informeren hoe ik bij de lichtunit kom. Ik zal het t.z.t. wel aan je doorgeven.

De 2 weekjes zijn voor jouw bijna voorbij volgens mij...... *O*
 
Tuurlijk rij ik door, alleen wat minder vaak..........
Hangt ook een beetje van de winter af, de laatste jaren hebben we geluk gehad.

Ik denk niet dat het inbouwen van Xenon meer dan een avond gaat kosten. Ik heb het nog niet zo lang geleden ingebouwd op mijn broers Deauville.
Als ik voor de 1000-beurt naar Molenaar ga zal ik gelijk even vragen of er nu H7 of H11 (oud type Atlantic) in moet. Dit staat niet in het boekje. Kan ik ook gelijk informeren hoe ik bij de lichtunit kom. Ik zal het t.z.t. wel aan je doorgeven.

De 2 weekjes zijn voor jouw bijna voorbij volgens mij...... *O*

Is goed, alvast bedankt...
Met een beetje geluk komt ie vrijdag a.s.!!!!!
 
Zo, de mijne heeft nu zijn 1000km beurt gehad en het ontbrekende rugkussen zit er nu ook op. Was 58 euro en dat viel me erg mee.

Ik heb nog even met de monteur gesproken over de koplampen. Volgens hem zit er H11 in. Ik kan daarmee nu Xenon gaan bestellen. Zal wel bij scooterxenon.nl gaan worden.

Is jouw Atlantic binnen, het is anders wel mooi weer............ (wel koud vanmorgen=>3.3 gr. 111km naar IJsselstein)
 
nou jongens; hij is eindelijk binnen!!!
hij (of zij?) zou eigenlijk vrijdag gebracht worden (jaja service he!) maar om een uur of 15:00 belde de verkoper dat er voor hem een ongeluk was gebeurt met als gevolg ruim 20 km file en of ik het erg vond dat ie de bus omkeerde en de motor later kwam brengen....
tja. natuurlijk vond ik dat niet leuk, zeker niet met zo'n mooi week-end voor de boeg maar wel begrijpelijk. Overmacht zullen we maar zeggen.
Maar geen ramp; ik zaterdagochtend in de trein gestapt voor een enkele reis Bodegraven met onder m'n arm een helm en tas met motorbroek e.d.
en wat was het heerlijk motorweer!!! na het doornemen van de papieren kon ik vertrekken voor een ritje van ongev. 100 KM over de snelweg naar huis.
eerst de a12 naar utrecht dan de a2 richting het zuiden en als laatste de a27 richting breda.
en al vond ik het best spannend; de eerste rit op "mijn" motor, het voelde al snel vertrouwd aan...
wel even op de eerste parkeerplaats gestopt om mijn fluo-vestje aan te trekken nadat ik op de eerste rotonde al over het hoofd werd gezien door een grote landrover met aanhanger! maar ja; zwarte motor, zwart pak en helm... dus snel mijn fluo-vest aan...
onderweg veel motorrijders tegengekomen, nog een groepje harley rijders ingehaald... allemaal zwaaien!

1 ding weet ik wel; als ik nog zo'n rit over snelweg doe; stop ik iets in mijn oren! want het windgeruis was best wel irritant; zeker boven de 100 km/u. toen ik thuiskwam suisden m'n oren nog...

nog even de 140 km/u aangetipt, maar verder lekker rustig getoert met zo'n 120 km/u
en het rijdt gewoon geweldig! lekker relaxed de voetjes naar voren en de onderrug tegen het kussen aan, heerlijk gewoon!

vtwinner; kosste jouw kussen maar 58 euro? ik was 150 kwijt incl rugsteun. klopt dat wel?
en klopt het dat je bij xenon 2 kastjes moet monteren als je aan beide kanten xenon wilt? of laat jij aan 1 kant gewoon dimlicht zitten? staat wel een beetje zielig nu vind ik; aan 1 kant licht...

nou, met een beetje geluk ga ik vanmiddag nog een stukje toeren; kan ik even wakker worden. zit nu bijna op 200 km! hou jullie op de hoogte. en ik zal snel wat nieuwe foto's uploaden.
 
wow leuk verslag zeg. Wat een feest heh als je je nieuwe scooter ophaalt !

Ja op korte stukjes doe ik geen oordopjes in, maar als je een tocht maakt van 100km+ ook over de snelweg doe ik ook dopjes in. Dan heb ik trouwens een Jet Helm op ( goedkope) . Met mijn Shoei Integraal helm die ik in de winter gebruik heb je veel minder last van windgeruis.

Het schijnt dat een goede ( dure) jethelm daar ook minder last van heeft. Maar ja die krengen zijn reteduur !
 
Het schijnt dat een goede ( dure) jethelm daar ook minder last van heeft. Maar ja die krengen zijn reteduur !~[/quote]

De nieuwe Baehr Touring II jethelm is een mooi voor beeld van een goede jethelm ( eventueel af fabriek met ingebouwde communicatie) : heel stil, bijna geen windgeruis, werkende verluchting, enz...kost wel rond de 300 euro's....

Groeten,

Erwin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan