Aprilia Atlantic 250

Schiet goed op met de km's bij jouw.
Je kunt tegen koude handen waarschijnlijk beter verwarmde handschoenen nemen dan handvatten.
Verder kun je ook een grote Givi ruit monteren, die hebben uitstulpingen ter hoogte van je handen: http://www.givi.it/caschi_borse_bauli_accessori.asp?CO_ID=500
Persoonlijk vind ik +19cm hoogte wat teveel van het goede. :X

jaja, zit alweer bijna over de 800 heen 8-)
v.w.b. handschoenen; dit weekend hebben ze hier 19% korting op kleding enzo. misschien probeer ik eerst even met gewone winterhandschoenen en evt. later met verwarming. ik had vanochtend nog gewoon mijn zomerhandschoenen aan; vandaar de koude handen ;)
kappen vind ik niet echt fraai, maar als ik ze er in de zomer weer makkelijk af kan halen; wie weet toch een optie.
Het standaard windscherm ga ik voorlopig niet vervangen; die bevalt mij prima.

Deze morgen -1°C. 90 km gereden met handvat verwarmers iets boven 50% capaciteit. met zomerhandschoenen (rijd nooit met winterhandschoenen) geen koude handen. Op ring van Brussel (na 80 km) begonnen mijn voeten fris aan te voelen (niet koud). Een beetje gewiebbeld met de tenen en het was weer in orde.
Ik heb dubbel vizier en dit was deze morgen toch aangedamt van binnen. Moeten stoppen in wetteren om het proper en droog te maken. Bij regen ben ik er zeer tevreden over. Dit is het eerste negatieve dat ik kan melden van dubbelvizier (pinlock).

Ja het vroor een graadje (of 2) inderdaad. En dan met zomerhandschoenen... niet echt lekker :P
Maar gelukkig hoef ik maar 15 KM en niet over de snelweg; dat scheelt...
Mijn vizier besloeg ook inderdaad. Het was zo erg dat ik bijna de hele weg met open vizier heb gereden. Maar gelukkig heeft mijn helm nog een extra "zonnevizier" zodat ik niet de koude wind vol op m'n gezicht kreeg.
 
Ach, als je zo'n bikkel bent dat je nu met zomerhandschoenen alleen maar koude handen krijgt zullen gewone goede winterhandschoenen wel voldoende zijn.

Ik had het bij +3 graden met mijn degelijke winterhandschoenen al koud tijdens mijn rit van 111km naar Molenaar. Ben van echte bikkel zonder B-rijbewijs naar watje gedegradeerd sinds ik ook een auto ter beschikking heb. Ik merk dat ik tegenwoordig ook sneller last heb van het gebulder van de wind en eerder koude handen heb. Laat het je niet gebeuren............ -O-
 
Ach, als je zo'n bikkel bent dat je nu met zomerhandschoenen alleen maar koude handen krijgt zullen gewone goede winterhandschoenen wel voldoende zijn.

Ja klopt inderdaad! Toch van de week meteen winterhandschoenen gehaald en geen centje pijn meer! Al is het 's ochtends vroeg 8:00 uur of 's nachts 24:00 uur (ook al gebeurd van de week), geen koude handen meer. Zo kan ik de winter wel in denk ik.
En mocht het echt hard vriezen pak ik gewoon de trein (jaja, ik ben ook geen 20 meer he ;) ).
 
Nou ja, als je alleen de trein als alternatief hebt :X zul je niet gauw tot watje degraderen.

Tja, ik was degene die zei; kom laten we 1 auto de deur uitdoen dan ga ik wel scooter rijden ;)
Dan hoor je mij ook niet zeuren als het een beetje koud is 8-)
 
Mhhh net m'n eerste stoplichtsprintje verloren... ;(
Maar ik hoef me niet te schamen; het ging om een 1000 cc Kawasaki enduro.
Ik moet zeggen dat het me toch niet tegenviel; hij moest natuurlijk steeds schakelen en je merkt dan dat je daar toch wel behoorlijk veel tijd mee verliest en ik dus redelijk bij kon blijven.

Zit ondertussen rond de 1400 km en hij bevalt nog steeds prima!
Eerste beurt is achter de rug; kostte me nog geen € 45,- voor olie, filter en wat klein materiaal.
Verbruik lijkt nu ook redelijk op pijl te komen. Zit nu ongeveer rond de 1:28. Wordt misschien nog wel wat beter als ie helemaal ingelopen is.
Alhoewel met mijn rijstijl })
Probeer toch wel bij elk rood stoplicht tussen de auto's door te kruipen. 8-)
 
45 euro voor een 1000km beurt? Dat is niet veel, ik was voor me sportcity 250 100euro kwijt.
Waar heb jij het laten doen?


Mhhh net m'n eerste stoplichtsprintje verloren... ;(
Maar ik hoef me niet te schamen; het ging om een 1000 cc Kawasaki enduro.
Ik moet zeggen dat het me toch niet tegenviel; hij moest natuurlijk steeds schakelen en je merkt dan dat je daar toch wel behoorlijk veel tijd mee verliest en ik dus redelijk bij kon blijven.

Zit ondertussen rond de 1400 km en hij bevalt nog steeds prima!
Eerste beurt is achter de rug; kostte me nog geen € 45,- voor olie, filter en wat klein materiaal.
Verbruik lijkt nu ook redelijk op pijl te komen. Zit nu ongeveer rond de 1:28. Wordt misschien nog wel wat beter als ie helemaal ingelopen is.
Alhoewel met mijn rijstijl })
Probeer toch wel bij elk rood stoplicht tussen de auto's door te kruipen. 8-)
 
Ik was bij Arie Molenaar ongeveer 55 euro kwijt voor een 1000km beurt van een Atlantic 500 Sprint. Het valt me wel op dat ze dan geen naafolie verversen terwijl dat wel in het boekje staat. Dat had een andere dealer bij de 1000km van mijn X9 ook al niet gedaan. Geen idee of het echt belangrijk is om naafolie te verversen bij 1000km maar het is echt maar een klein klusje en ik heb het zelf maar gedaan.
 
45 euro voor een 1000km beurt? Dat is niet veel, ik was voor me sportcity 250 100euro kwijt.
Waar heb jij het laten doen?

Bij Goedhart in Bodegraven. Daar heb ik hem ook gekocht.
Ze berekenen dan geen uurtarief, alleen materiaal.
Maar dat zullen ze alleen doen bij motoren die ze zelf afleveren :)
 
Ik was bij Arie Molenaar ongeveer 55 euro kwijt voor een 1000km beurt van een Atlantic 500 Sprint. Het valt me wel op dat ze dan geen naafolie verversen terwijl dat wel in het boekje staat. Dat had een andere dealer bij de 1000km van mijn X9 ook al niet gedaan. Geen idee of het echt belangrijk is om naafolie te verversen bij 1000km maar het is echt maar een klein klusje en ik heb het zelf maar gedaan.

Geen idee of ze dat bij mij gedaan hebben.
Stond niet apart op de rekening, maar ik zal het de volgende keer eens navragen.
Of ik kijk zelf even; volgende beurt duurt nog even...
 
Jaja oma ik weet het, maar het is weer eens tijd voor een update!!!
Had namelijk nog een oud navigatiesysteem liggen (Garmin Streetpilot I3) en heb die vandaag op mijn Atlantic bevestigd. Het was een kwestie van 2 schroefjes losdraaien, 3 gaatjes boren en het geheel monteren met 3 boutjes met zelfborgende moertjes. Nog wat rubber ringetjes ertussen en klaar! Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden, zie hieronder:

full


full


full


full
 
Mooi gedaan, mooi instrumentenbord ook die aprilia.

Ziet er heel goed uit, knappe montage

Thanx!
Ook de stroom is geregeld; ik kan de 12V aansluiting onder mijn zadel gebruiken en dan, via het tankklepje, de draad zo naar mijn stuur leiden zonder dat ik er last van heb.
Enige puntje is, dat de nav. niet waterdicht is omdat het een auto-exemplaar is. Dit los ik op door er een stuk keukenplastic omheen te doen en bij het bevestigingspunt bij elkaar te binden met een elastiek! Scheelt weer ruim € 600,- voor een Zumo ;)
 
Zo, na lange tijd weer eens een update!

De Atlantic bevalt nog steeds prima en met z'n 250 cc heb ik niet het gevoel dat ik vermogen tekort kom. Ik rij dan ook 90% in de stad en op 80 KM wegen. Ben overal als eerste weg en verras ook vaak menig "traditioneel" motorrijder! })

Gisteren is ie voor een beurt langs de garage geweest, er staan tenslotte al weer bijna 6700 KM op! De kosten vielen erg mee; ongeveer €88,-. En daar zat dan ook nog eens een leenmotor bij!!! Hoefde ook niet veel te gebeuren; naast de beurt hebben ze de achterrem schoongemaakt, want die piepte nogal irritant.

De leenmotor was een nieuwe (K9?) Suzuki Burgman 400.
Je zou zeggen; 400 cc is sneller dan 250 cc, maar dat gevoel had ik toch echt niet! Hij voelde zelfs een beetje "log" aan om eerlijk te zijn. Natuurlijk; op de snelweg gaat de Burg vlot naar de 150 (oeps, zei die vriendelijke dame van de garage niet dat de bekeuringen voor mijn eigen rekening waren? ;) ) waar mijn Atlantic het bij 140 (op de teller) toch wel opgeeft. Wat mij wel opviel, in positieve zin, was de sublieme zitpositie (of moet ik zeggen "ligpositie") en de stand van de spiegels op de Burg; die staan veel dichter bij, waardoor je niet tegen je armen aan zit te kijken.

Maar goed; op naar de 12.000 km zal ik maar zeggen :]
 
Dag oma :+

Eind vorige week is mijn achterband vervangen.
En ik moet zeggen; een wereld van verschil!
Er ligt nu een Bridgestone onder en dat "plakt" aan de weg!
Zeker met nat wegdek had ik de neiging elke bocht zeer voorzichtig te nemen, maar deze nieuwe band geeft mij echt een veel stabieler gevoel en ik voel hem niet meer wegglijden als ik met gas de bocht uitkom.

Ik betaalde ongeveer € 83,- inclusief montage etc. (was wel een 25% kortingsactie).
Zit nu tegen de 11.000 km aan, dus eerste grote beurt komt er ook aan.
Wordt vervolgd.
 
wat voor band zat er onder?
de atlantic 300 wordt wel een stuk duurder 4990 euro, hij is wel mooi, maar een atlantic 400
met alarm en roestvrij stalen uitlaat voor 4490 is dan wel weer een koopje.
 
Origineel zat er Sawa onder. Deze zie je ook vaker onder bromscooters.
Op zich geen slechte band, maar als je eenmaal een "echte" motorband hebt merk je toch wel duidelijk verschil!

Ik heb mijn Atlantic 1,5 jaar geleden nieuw gekocht voor € 4590,-
Toen had je de 250 en 500. De 500 vond ik toen te duur.
Op dit moment zou ik zeker kiezen voor de 400. Gezien z'n lage (actie)prijs zal die er ook wel uitgaan net zoals de 250.

Verder had je toen nog de 125 maar geen idee of die nog te koop is.
125 was trouwens voor mij geen optie; wil ook de snelweg nog wel eens pakken en dan niet alleen de rechterbaan tussen de vrachtwagens. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dit is waarschijnlijk mijn laatste post in dit onderwerp...
Vanaf zaterdag a.s. rij ik namelijk niet meer op mijn Atlantic 250
Ik zal hem missen ;(






Maar wat er voor in de plaats komt is ook niet slecht; een Nexus 500 *O*
Dus in dat topic zal ik wat vaker te vinden zijn!!!
 
gefeliciteerd , dat is een flinke sprong, kijk maar uit dat je het rijbewijs behoud.
hoeveel km had je op de 250 gereden,?
 
gefeliciteerd , dat is een flinke sprong, kijk maar uit dat je het rijbewijs behoud.
hoeveel km had je op de 250 gereden,?

Ongeveer 22K in nog geen 3 jaar.
Was eigenlijk niet van plan om een andere te kopen, maar heb altijd al een oogje gehad op de Nexus. En zo vaak komen die niet voorbij!
Vanmiddag een proefrit gedaan en helemaal blij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan