Aprilia Atlantic 500

De verhalen over betrouwbaarheid van de Aprilia atlantic 500 sprint vind ik nogal verschillend. Is die voor dagelijks gebruik en doorrijden in de winter geschikt?

Ik rij, vanaf oktober, dagelijks woon-werk en tot nu toe 0 problemen.
Teller van mijn 250 staat nu op ongeveer 4600 km.
Oh ja; 1 keer wilde hij niet starten. Was mijn eigen stomme fout; killswitch...
 
Ik heb mijn Atlantic 500 Sprint ook geen problemen gehad. In tegenstelling tot mijn vorige X9 500 is deze wel waterproof. Welk type Atlantic heeft eigenlijk de water-problemen? Het oude, vrij luxe, type of de nieuwere Sprint?
Bij mijn X9 zat het probleem in het lekkende elektronische dashboard waar ook de startblokkering in opgenomen zat. Afkitten lost dat probleem op.
 
Hallo,
Ik heb een aprilia atlantic 500 van 2005 en ik zoek de originele topbox in hetzelfde kleur als de scooter. Zie alfbeelding die hier bij gevoegd is. Weet iemand type en nummer van deze topkoffer.
Bedankt.
full
 
Ze staan gewoon op de aprilia site hoor. In 47, 35 en 45 liter uitvoering in alle kleuren. Juiste bouwjaar en kleur kiezen en dan doorklikken heb je het bestelnummer
 
Laatst bewerkt:
En voor de liefhebbers, een linkje naar een Engels Atlantic en Scarabeo forum:
http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?f=23 (Aprilia and Piaggio 500cc)

Enjoy!
 
Hoi,

ik heb vandaag een Aprilia Atlantic besteld bij Motoport in Zelhem. Op 15 mei hoop ik de Aprilia te krijgen. Mijn Sym heb ik prima kunnen inruilen. Binnenkort meer.
 
Hallo,
Ik heb momenteel een aprilia atlantic 500 , bouwjaar 2003 en wil mij een nieuwe motorscooter kopen.
Ik twijfel of ik wel opnieuw een aprilia atlantic 500 sprint zou kopen of een honda sylverwing of misschien een suzuki burgman.
Is het aantal pk van de nieuwe aprilia sprint ook 39 ??
Bedankt
 
Alhoewel de Atlantic Sprint hetzelfde blok heeft als bijvoorbeeld de Beverly (39pk) wordt de Atlantic opgegeven voor 37.4pk. Het verschil is niet echt merkbaar. Het gewicht van de Atlantic is wel heel wat minder dan de SW400. Scheelt een kilo of 40.

Ik moet wel zeggen dat je andere 2 keuzes ook erg fraai zijn, wel veel duurder dan de Sprint.
 
Blijkbaar zou er ook een sw600 uitkomen binnenkort ???

Wat betreft de prijs zou ik natuurlijk voor de atlantic gaan maar ja ?????

Ik krijg nog 2500 euro voor mijn atlantic:
1e maal in gebruik 2005 , 14000 km , verhoogd windscherm , splinternieuwe banden Dunlop , chrome spiegels , chrome bagagerek , nieuwe batterij.
full

full
 
Laatst bewerkt:
De Aprilia is gisteren geleverd. Rijdt stabieler dan de Sym. Natuurlijk meer vermogen, maar ook betere wegligging. Afwerking is prima en vanaf fabriek is alarm ingebouwd. De snelheidsmeter e.d. zijn analoog. op de Sym was dat elektronisch. Een fijne machine.
 
Zoals ik al schreef heb ik mijn Sym GTS 250 i omgeruild voor een Aprilia Atlantic 500 sprint. Ik wil een motorscooter voor woon-werkverkeer 90 km per dag. En dan redelijk goedkoop. De Sym voldeed prima op de afstand van 40 km per dag. Nu ik meer rijdt en ook meer snelweg heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken na een brede marktverkenning en kwam uit bij de Aprilia als motorscooter met meer vermogen en een aantrekkelijke aanschafprijs. De verschillen tussen beide machines zijn toch wel aardig: Sym verbruik 1 op 30, Aprilia 1 op 27, onderhoudsschema Sym: om de 3000 km, Aprilia om de 5000 km. De Sym heeft bermplampen, digitaal dashboard, elektrisch slot op de buddy, gasveer op de buddy en led-achterlicht. De Aprilia heeft weer veel strakker en betere wegligging, stuurt erg strak door de bochten, weinig last van zijwind, beter geveerd, af fabriek voorzien van alarm, roestvrij stalen uitlaat. De Sym is van relatief goede kwaliteit qua samenstelling evenals de Aprilia.

Dinsdagavond ga ik met John57 een toertje maken. Hij heeft zijn X-max 250 voor een dag omgeruild voor Majesty. Binnenkort foto's
 
Een dikke proficiat met je mooie aankoop Sym gts250, }) veel plezierige maar veilige km gewenst met de aprillia 500. Hou ons verder op de hoogte en een foto is meer dan welkom.
 
Hoi Sym, gefeleciteerd met je aankoop! De afwerking van de Atlantic is nogal wisselend. De mijne zit een beetje scheef in elkaar (stuur en tankklepje). Dat was allang verholpen als ik de moeite had genomen om hem een dag naar Arie Molenaar te brengen. De kuip moet er namelijk af dus dat is geen klusje voor een zaterdag-ochtend zonder afspraak. Echt last heb ik er niet van dus ik wacht maar gewoon tot de volgende beurt. Gelukkig zit de jouwe wel goed in elkaar geschroefd.

Enfin, verder is het echt genieten van de goede wegligging en het fijne blok.

Wat betreft je nickname, misschien is 'de man van Atlantic' wel wat }) of natuurlijk gewoon Sym houden.
 
maar die hebben toch witte platen met rode letters
en ook een verplichte europese B op de plaat?
 
maar die hebben toch witte platen met rode letters
en ook een verplichte europese B op de plaat?
Klopt maar dat zijn de auto kentekens. De motorkentekens lijken veel op de brommer uitvoeringen van bij ons, zoals op de foto bij Linusje. Brommerkentekens hebben ze in België bij mijn weten nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Vanavond samen met John57 een leuke tocht gereden door de Achterhoek. Hij probeerde een Majesty uit en ik wilde de Atlantic beter leren kennen. Beide machines sturen strak en rijden goed. De Atlantic moet ik echt nog inrijden kun je merken. Het blok is nog niet soepel. Het verbruik viel me erg mee: 1 op 27,5.

John en ik proberen een route uit te zetten voor in het najaar.
 
10 april meldde ik hier in dit forum dat ik een givi scherm had gekocht.

Hier is de foto met het nieuwe hogere givi scherm :

full


full




Het scherm is iets hoger en de bovenkant is breder dan het vorige scherm. Ik ben op zich wel tevreden, ware het niet dat ik toch net iets last heb van de wind rondom mijn helm.

Als ik mijn hoofd rechtop houdt, ruist het nog enigszins en als ik mijn hoofd iets voorover buig ( alsof je naar iemand knikt.. :Y ) dan heb ik geen last.

Dus heb ik nu een vario scherm ( lijkt op een spoilertje ) besteld en die komt er volgende week op.

Dan moet het helemaal over zijn.


Wat de Aprilia zelf betreft ben ik zeer tevreden, vooral over het benzineverbuik..... lekker zuinig. Ik rijdt gemiddeld alleen korte afstanden voor woon/werk verkeer 12,5 km enkele rit, en dan verbruikt de ms gemiddeld 1 liter op 25 km. Laatst een rondrit gemaakt van 350 km en toen was het verbruik 1 liter op 30 km !! gemiddeld zo rond de 80 km per uur gereden en dus viel me dit echt mee.

Wel heb ik bij een koude motor het idee dat er iets "ratelt"....zelf zit ik te denken aan versleten rollers van de automaat . Heeft iemand enig idee of dat zou kunnen ? ook omdat ik nu achter het grotere scherm zit hoor ik de motor meer en dus ook de andere bijgeluiden en ook dan meen ik zo nu en dan bij het optrekken na een kruising dat ik datzelfde geratel hoor.

De teller staat nu op 11.100 km en ik heb geen idee hoelang de rollers van de automaat mee zouden moeten gaan.......

Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring is.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan