Aprilia Atlantic Sprint 500 is 1 jaar oud

Sprint500

Rookie
10 okt 2009
8
0
Lochristi
Blij dit forum gevonden te hebben. Ik rijd nu een jaar met de Atlantic Sprint en het is een schitterende ervaring. Goede wegligging, zelfs bij regenweer. Ik heb nu 6500 km op de teller staan. Ik zou er graag handverwarming laten opzetten voor de winterperiode.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kostprijs? Helpt het echt?
 
Hoi Sprint 500,

ik heb sinds mei een Atlantic, nieuw, nu met 7.000 op de teller door woon/werkverkeer. Ik merk zelf dat door het brede Aprilia scherm, orgineel, van de week zelf met + 2 graden met de zomerhandschoenen geen koude handen had. Door de windgeleiding merk je daar niks van en ook met regen zoals vanmiddag krijg ik geen natte handen. Kan je dat grotere scherm aanbevelen.

ik heb wel gedacht aan handvatverwarming, maar dat heb ik zoals het er nu uitziet niet nodig. Ik heb goede winterhandschoenen en dunne fleece handschoenen die daar in passen. Gaat erg goed.
 
ik heb sinds 2 jaar handvat verwarming op de burgman 650 gezien het feit dat ik ook de hele winter door rijd.
ik kan je vertellen dat het wel dergelijk een verademing is bij temperatuur onder de 5 graden.
ook in de regen is het fijn om hem aan te hebben tussen de druppels door die in je handschoenen kom heb je het toch lekker warm.
een beetje zoals zwemmen in de buiten sauna met min 5 je hebt het pas koud als je hoofd boven water komt haha.
 
... Ik zou er graag handverwarming laten opzetten voor de winterperiode.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kostprijs? Helpt het echt?...
Jazeker; handvatverwarming kan heel goed werken. Zo ben ik over mijn eerste "origineel Honda" set heel erg tevreden, de handvatten houden je handen warm zelfs als het echt koud is, ook bij ander weer staan ze altijd aan want de regeling is mooi traploos en dat voelt heel prettig.

Maar let wel op welke set je neemt want er zit nogal verschil in; zo ben ik over de set op mijn nieuwe scooter veel minder goed te spreken...

Gebruik anders de zoekfunctie voor ervaringen van gebruikers, die zijn hier immers volop...
 
Heeft iemand hier ervaring mee? Kostprijs? Helpt het echt?

Ik had handvatverwarming op de Yamaha en nu ook weer op de Honda, in beide gevallen "origineel" en het werkt goed. De handvatten worden goed warm tot zelfs bijna heet. Alleen verwacht er geen wonderen van. De buitenkant van je handen, die vol in de rijwind zitten, worden natuurljk niet verwarmd. Zolang het niet -10 C. is gaat het heus wel goed, maar het is nog steeds mogelijk koude tengels te hebben ondanks de verwarming.
 
Ik heb op mijn BM ook handvatverarming [origineel] en dat vind ik een aanrader; wordt in enkele seconden warm [of als je dat wil zelfs heet] en je algehele comfortervaring en welzijn wordt daardoor enorm verhoogd.
Nadeeltje; ik trek daardoor niet altijd meer handschoenen aan, dankzij scherm gecombineerd met hvverw. blijven de handen warm.
 
Hey allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb momenteel het standaard scherm van de atlantic. Ik overweeg eerst het grotere er te laten opzetten en dan eventueel extra handverwarming. Al bij al zal het hier in vlaanderen volgende week nog 15° zijn dys dat valt best mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan