aprilia capo nord versus bmw 1100 gs/1150gs?

capo

Rookie
21 okt 2004
5
0
rotterdam
hallo allemaal,
mijn naam is bert buiter en ik ben in het bezit van een capo nord uit 2003.
ik heb veel pech gehad met mijn fiets en ik wil eigenlijk weer eens wat anders, ben erg bezig met de bmw's, een hele omschakeling maar ik denk dat ze onderhoudsvriendelijker zullen zijn dan mijn fietsje. ik ben helemaal lijp van de uitstraling van mijn capo maar moet nou misschien toch maar eens kijken voor iets meer degelijkheid.
zijn er mensen die zo'n overstap gemaakt hebben? en zowiezo ervaringen op bmw 1100/1150gs gebied? ik heb al aardig wat info van het bmw forum gekregen maar wil zo breed mogelijk georienteerd zijn.
zijn er misschien nog andere suggesties? andere fietsen? rechtop maar wel met power.....?
alvast bedankt mensen
 
zoiets?

Awesome1.jpg


zelf vind ik de capo beter sturen.
 
De Honda Varadero lijkt qua uiterlijk erg op de Caponord. Zeker van de voorzijde (ik zie op minder dan 10 meter geen verschil). En ook de specificaties lopen niet erg uiteen.

Is alleen wel Honda degelijk. En heeft het fijnste motorblok dat ik ken.
Dus misschien een optie.

BMW R1200 GS is ook erg goed. Is alleen wat duurder in aanschaf. Bijzonder strak rijwielgedeelte :9~


Wat bedoel je met pech gehad hebben. Technische problemen of heb hem laten vallen ofzo :?

[EDIT]
Enne, Welkom op dit forum trouwens :]
 
Laatst bewerkt:
hoi
ben wezen kijken bij breeman, erg mooie fietsen daar zeg, alleen maar 1150 geen 1100. die 1200 stond er natuurlijk ook wat een mooie fiets zeg.
vandaag de anwb op visite gehad kon het niet vinden wel een relais omzeild en nu start hij wel en kan ik er mee rijden alleen wel direct naar de garage.
en echt gevallen nee, ja uit stilstand een te korte bocht met te weinig snelheid en eenmaal gaan dan gaatie! dus dat is het niet maar elke keer kleine dingen zoals een motorstoring waar ze 15 uur naar hebben gezocht. bobine kapot, wiellager kapot, electrische storing enz. heb deze fiets nog maar een jaar.
terwijl ik een mega jaarrijder ben het hele jaar door weer of geen weer, gaan met die banaan.
dus ga'm dinsdag naar goedhart brengen aan de computer om erachter te komen wat er aan scheeld, en ik maar wachten wat het nou weer gaat kosten. als hij weer helemaal goed is opknappen en kijken wat ie nog waard is, intussen maar eens een proefritje rijden op wat bmw's....
 
Je gaat dus naar Goedhart (Bodegraven). Rij dan een door naar De Jong (BMW) in Alphen aan den Rijn mocht je willen laten informeren over een GS. Die heeft perfecte service. Ik heb mijn GS-Adventure gekocht in Hillegom maar voor onderhoud naar De Jong (heeft De Jong zelf voorgesteld. ik had een CBR1100XX in te ruilen en daar was hij niet wild van. Dus heeft hij mij atent gemaakt een dealer die zowel BMW als HONDA vertegenwoordigde).
Heb in 1,5 jaar wel twee terugroep acties gehad en twee andere garantie gevallen gehad. 1 voorbrug opnieuw gespoten ivm corrosie en 1 nieuwe koppeling (platen en drukgroep). Dit alles zonder morren. Dit is normaal zou je zeggen maar je hoort de meest vreselijke verhalen over dit soort problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan