Aprilia display gaat niet aan, spyball?

Wouter038

Rookie
17 feb 2019
8
0
Hallo,

Afgelopen week heb ik mijn aprilia rsv 1000r uit 2004 uit de winterstalling (schuur) gehaald. Donderdagavond kort gereden zonder problemen. Zaterdag ben ik opnieuw gaan rijden maar sloeg de motor af als ik naar z'n 1 schakelde. Vorig jaar had ik hier ook last van en kreeg ik te horen dat ik ron98 moest gebruiken en flink moest doorblazen in de toeren. Hierna ging het inderdaad beter. Nadat ik de snelweg op ging wilde ik bij een parkeerplaats stoppen om te checken of die zou afslaan, dit was niet het geval. Ik heb de motor even uitgezet maar toen ik deze weer aanzette brandde het display niet meer. Ik heb dit vorig jaar ook 1x gehad en toen kon ik hem aanduwen in z'n 2. Dit heb ik nu ook geprobeerd maar zonder resultaat. Anwb is erbij geweest, accu was prima maar ze konden mij niet verder helpen dus ben ik met motor en al naar huis gebracht.

Heeft iemand een idee waarom het display niet brandt? De zekeringen zijn gecontroleerd en goed. Ook zoemt de brandstofpomp als ik het contact erop zet. Zeker aangezien dit al een keer eerder is voorgekomen denk ik niet dat het display kapot is of zo(rode sleutellampje knippert ook gewoon)

Ik heb de motor gisteren nog een poos aan de druppellader gehad maar dit gaf geen resultaat.

Er zit een spyball alarm, deze was al geïnstalleerd. Mogelijk heeft die er iets mee te maken!? Ik weet niet of deze het display kan blokkeren.

Hopelijk kan iemand mij helpen😁
 
Ik heb de accu losgekoppeld en het 10min later nog een keer geprobeerd, helaas zonder resultaat. Noodstop heb ik ook nog een keer geprobeerd maar dit helpt ook niet. Ik laat nu de druppellader nog een keer een syclus doen, kijken of dit helpt 🤞
 
Aprilia's bouwjaar 2004 & 2005 zijn gemaakt met stekkertjes van belabberde kwaliteit.
Ze zijn berucht om te oxideren en op die manier voor spook storingen te zorgen.

Alle elektrische verbindingen eens nalopen en beschermen met corrosie werende spray.
 
Aprilia's bouwjaar 2004 & 2005 zijn gemaakt met stekkertjes van belabberde kwaliteit.
Ze zijn berucht om te oxideren en op die manier voor spook storingen te zorgen.

Alle elektrische verbindingen eens nalopen en beschermen met corrosie werende spray.
Heb een Falco en moet zeggen dat de stekers prima in orde zijn hoor ? Hoort overigens ook bij onderhoud om de stekers af en toe in te spuiten en te reinigen.
 
Ik heb destijds een Falco nieuw gekocht, afgeleverd met Spyball alarm. Ik heb er in 3 jaar 30.000 km mee gereden en in die tijd is de motor een paar keer op raadselachtige wijze afgeslagen, een keer zelfs in een haarspeldbocht, zodat ik bijna ten val kwam. Ik weet niet meer of de display leeg bleef, maar de motor deed minutenlang helemaal niks meer.
 
Bedankt voor het meedenken, ik haal deze week de voorkuip eraf en dan check ik alle contacten etc nog eens. Misschien dat er toch ergens een slecht contact of vocht zit. Als ik het vind laat ik het wel weten, misschien heeft een volgend persoon er nog wat aan :]
 
Ik heb zelf een spyball op mijn duc. Wanneer ik het contact omzet met het alarm eraf gaat het dashboard niet aan. Op dat moment gaat mijn spyball zacht piepen en bij drukken op de knop springt het contact aan. Het zou er dus wel mee te maken kunnen hebben (maar hoeft natuurlijk niet!). Het type welke is geinstalleerd is de 6527 mvg Ramon
 
Vanochtend was ik van plan om de kuip los te halen, maar toen ik de sleutel in het contact deed, ging het display gewoon aan :) ik weet nu nog steeds niet wat het probleem was, maar ik kon iig lekker rijden. Er zat na een paar minuten rijden wel wat condens aan de binnenkant van het display dus misschien dat vocht de boosdoener was.
 
vocht in het unit van het display is idd een issue bij Aprilia, vooral als je de motor gewassen heb speelt dit nogal eens .
geeft ook vaak een EFI melding maar verdwijnt vanzelf weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan