Aprilia Dorsoduro 1200 ATC ABS Factory Uniek 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

zichthuis

MF veteraan
5 jan 2007
10.841
500
Twente
mooie en goede Dorsoduro 1200 Factory Unieke kleurstelling met ATC:

3 rij programma"s Sport Toer en Rain
3 standen traction control
ABS en stalen remleidingen
Bouwjaar Juni 2013 Laatste versie met lichtere spaakwielen 3x2 : super wendbaar omdat ze 2,3 kg lichter zijn als de vorige versie
daardoor veel betere handeling van de motor
Nieuwste software mapping !! super rijeigenschappen
Bembo remmen
volledig instelbare Sachs veren voor en achter
google maar op motor freaks en nieuwsmotor dorsoduro 2013

Boeken erbij ingevuld historie compleet
Heeft net de 20000 km beurt gehad

Veel opties

Sunline stuur

Verstelbare rem en koppelings hendels

Handkappen met knipperlichten

Super sprocks tandwielen 15 T voor

Gelzadel met alcantara seat

Yosimura dempers

Originele onderdelen zitten erbij

inruil : eventueel tuono ( oer tm bj 2005 )van het eerste type tegen een normale prijs

Kom vrij blijvend / rijden Bellen voor meer info en meer fotos of filmpjes vd dorso
06 82092929

letop : veel dorsoduro 's eerste generatie 2010 en 2011 worden aan geboden als bj 2013 2014 2015 , maar zijn overjarig, dit kun je direct aan de spaakwielen zien

Bericht nieuws motor bij introductie van dit laatste update type

Met de Dorsoduro 1200 introduceerde Aprilia enkele jaren geleden de nieuwe benchmark binnen de klasse der maxi motards, met een explosieve cocktail van vermogen, wendbaarheid en rijprecisie. Om de kwaliteiten van de Dorsoduro nog verder aan te scherpen, heeft Aprilia de nieuwe uitvoering op een aantal cruciale onderdelen aangepast, waarbij onder andere de handling, de setup van het chassis en het tractiecontrolesysteem onder handen zijn genomen. Deze maand heeft Aprilia de nieuwe Dorsoduro 1200 geïntroduceerd, gebaseerd op de vertrouwde kernwaarden van de Dorsoduro en nog steeds in combinatie met de 130 pk/115 Nm sterke 90o V2 1200cc tweecilinder. De modeljaar 2012 versie is op een aantal belangrijke punten echter grondig vernieuwd, om het rijplezier een extra 'boost' te geven door de wendbaarheid van de maxi motard van Aprilia in elkaar snel opeenvolgende bochten nog verder te vergoten.
Nieuwe styling
Uiterlijk is de Dorsoduro 1200 MY12 direct te herkennen aan de twee nieuwe kleurschema's, die het sportieve en agressieve karakter van de Dorsoduro 1200 nog meer kracht bijzetten. Daarnaast is het voorspatbord vernieuwd met stylingkenmerken die direct van het circuit zijn afgeleid, heeft de Dorsoduro een nieuw stuur en cockpit met gemakkelijker afleesbare meters gekregen, en werd de kentekenplaathouder in het kader van gewichtsbesparing gewijzigd. Verder beschikt de Dorsoduro 1200 nu over nieuwe, lichtgewicht dubbele driespaaks velgen, die samen met de andere aanpassingen zorgen voor een totale gewichtsbesparing van ongeveer 3 kg, waarmee de Dorsoduro 1200 het gewicht van de 750cc versie benadert.
Nieuwe setup voor de vering
De nieuwe gewichtsverdeling als gevolg van de gewichtsbesparingen heeft er voor gezorgd dat de setup van de schokdempers (Sachs upside-down voorvork en gasgevulde demper achter) en veren ook aangepast moest worden. Daarbij is de nadruk nu bovenal op maximale wendbaarheid komen te liggen, mede door het zwaartepunt van de Dorsoduro verder te verlagen. Door die aanpassingen is de Dorsoduro op bochtige trajecten nu nog sneller en gemakkelijker van de ene in de andere bocht te leggen. Waarmee de Dorsoduro zijn reputatie als de meest uitgebalanceerde motorfiets in deze klasse naar een nog hoger niveau brengt.
Nieuwe mapping voor tractiecontrole
Op het gebied van elektronicamanagement (zowel voor de motor als de overige elektronische systemen) heeft Aprilia een naam hoog te houden en de verbeteringen op dit gebied blijven elkaar in ongewijzigd tempo opvolgen. Als gevolg daarvan heeft Aprilia de software van het motormanagementsysteem van de tweecilinder aangepast, voor een nog soepelere vermogensafgifte.
Daarnaast heeft Dorsoduro een evolutieversie van het ATC-systeem (Aprilia Traction Controle) gekregen, met als noviteit de post wheelie torque setting. Daarbij wordt de hoeveelheid koppel bij het inschakelen van de wheelie-modus nu gereguleerd op basis van het ATC-niveau dat door de berijder wordt geselecteerd. Deze nieuwe feature zorgt voor een grotere variatie in de mapping van de ATC-keuzemogelijkheden (van maximale prestaties naar een meer conservatieve setting).
Naast de keuze-instellingen voor de tractiecontrole bood en biedt de Dorsoduro 1200 tevens drie verschillende mappings voor de Ride By Wire V90 krachtbron waaruit de bestuurder kan kiezen: Regen, Touring en Sport.
REGEN: uitgebalanceerd, waarbij het vermogen geknepen wordt tot 100 pk voor maximaal plezier, zelfs bij beperkte grip of natte omstandigheden;
TOURING: soepel, om onder alle condities het volledige vermogen van het 1200cc tweecilinderblok maximaal te kunnen gebruiken;
SPORT: extreem, voor directe, explosieve prestaties op afroep
Vriezenveen
06 82092929

Prijs 7999,-
    • IMG-2320.jpg
      IMG-2321.jpg
      IMG-2322.jpg
      IMG-2323.jpg
      IMG-2324.jpg
      IMG-2325.jpg
      IMG-2327.jpg
      IMG-2320.jpg
      IMG-2321.jpg
      IMG-2322.jpg
      IMG-2323.jpg
      IMG-2324.jpg
      IMG-2325.jpg
      IMG-2326.jpg
      IMG-2327.jpg
      IMG-2328.jpg
      IMG-2329.jpg
      IMG-2330.jpg
      IMG-2332.jpg
      IMG-2333.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-2333.jpg
    IMG-2333.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan