Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

MooMoo

MF veteraan
25 sep 2008
2.074
62
36
Misschien dat ik ze weer verkoop en Mivvs ofzo aanschaf met e-keur.
Maar in het verleden ook MIVVs gehad op een SV1000 en dat was echt aso.
En met dB-killer klonken ze toen meteen nergens naar.
Ik zou zeker geen Mivv's aanschaffen. Zoals je zelf al zegt zijn die over het algemeen vreselijk luid. Zonder killer eigenlijk niet te doen. En met killer zit je dan weer vast aan geluid wat net ff te tam is.

Voor een Dorso is Arrow volgens mij the way to go. Prachtige pijpen die ontzettend gaaf klinken. Wel fors aan de prijs, maar dan zit je wel goed.

Gub

Die hard MF'er
19 sep 2009
353
0
Deurne (Noord Brabant)
Ja, 1200 euro vind ik wel veel geld. Tenminste daar kwam ik ze voor tegen.
Had ik onder mijn street triple ook, Arrows. Maar daar moest je toch echt oordoppen in wegens een irritante resosonantie rond de 5500 rpm. Zonder db-killer was het nog erger.
Tijdens de proefrit niet gemerkt, maar als de dempers warm werden begonnen ze meer herrie te maken om een of andere reden.

Rooie Rinus

MF'er
4 apr 2005
211
1
32
Emmen
Goedenavond!

Sinds deze week ben ik trotse eigenaar van een Dorsoduro 750 uit 2008, maar nadere inspectie toont aan dat een vorige eigenaar er ooit mee is gevallen. Er zit nu een ander stuur op en volgens mij is deze behoorlijk smaller dan origineel (72 cm).

Zou iemand zijn stuur eens op willen meten van eind tot eind zonder gewichten en mijn twijfel wegnemen?

Alvast bedankt!

Foto volgt zodra de motor naar mijn zin is. 😁

Bikefreak

MF veteraan
20 aug 2002
9.120
427
Noord Limburg
Ik zou zeker geen Mivv's aanschaffen. Zoals je zelf al zegt zijn die over het algemeen vreselijk luid. Zonder killer eigenlijk niet te doen. En met killer zit je dan weer vast aan geluid wat net ff te tam is.
Je kan de bestaande dB killers aanpassen zodat ze wat minder dempen. Heb ik destijds ook gedaan bij de dB killers van de Akra's op mijn Tuono V2 Factory.
Kan goed.

100timo100

MF'er
27 okt 2015
40
0
23
maassluis
Ik zit ff met een vraag. Ik vind de verlichting van mijn dorsoduro 900 aan de voorkant niet mooi van kleur. Ik zou graag iets moderns willen hebben. Het mooie blauwe xenon wat je vaak ziet op nieuwe motors en autos. Ik vind de lichtopbrengst van de standaard verlichting prima op de dorsoduro dus ben op zoek naar simpel een bolletje vervangen wat deze kleur nabootst. Echter zijn er zoveel verschillende soorten dat ik niet weet welke ik nodig heb. Heeft iemand hier ervaring mee?

Toktok

Recalcitrant in de wieg
22 apr 2010
2.556
33
Heerlen
Moet je ff kijken in de handleiding wat er nu qua fitting in zit. Mijn KTM heeft een H4, prima wit licht met die Philips, heb zelf zowel dim- alsook stadslicht vervangen, zitten samen in een setje.

Rooie Rinus

MF'er
4 apr 2005
211
1
32
Emmen
Dorsoduro 750 heeft H4, ik heb er een LED lamp inzitten met compakte ventilator aan de achterkant. Past allemaal net, betere lichtopbrengst en 'modernere' kleur.

Rooie Rinus

MF'er
4 apr 2005
211
1
32
Emmen
Dank jullie voor de antwoorden. Mag ik vragen welke led lamp je heb? En is dit niet een heel gedoel om te instaleren?
ik heb deze lamp: US $15.89 47% OFF|Zdatt H7 LED H4 H11 H8 H1 HB3 9005 9006 H9 HB3 Canbus Headlight Bulb Car Light 12000LM 100W 6000K 12V Auto Lamp No Radio Noise-in Car Headlight Bulbs(LED) from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Ik heb een klein randje van het afdichtrubber af moeten snijden, verder is het plug & play. Even je koplampunit eraf, lamp vervangen en weer terug, is in een half uurtje prima te doen. Voor het mooie zou je ook gelijk het stadlampje kunnen vervangen voor LED, dat staat bij mij nog op de planning.