Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Weinig.
Met een 750 heb ik ooit 110km of 120km gehaald en toen zat er bijna niks meer in (ook de Eifel en stress omdat ik geen pomp kan vinden).
Meestal tank ik in de eifel bij de 50-70 km bij een verbruik van ongeveer 7l op 100km.
 
Weinig.
Met een 750 heb ik ooit 110km of 120km gehaald en toen zat er bijna niks meer in (ook de Eifel en stress omdat ik geen pomp kan vinden).
Meestal tank ik in de eifel bij de 50-70 km bij een verbruik van ongeveer 7l op 100km.

Ja dat actieradius is mooi klote. Paar jaar geleden een weekje Dolomieten gedaan met de Tuono V2. Man man.........wat een ellende. Iedere keer voor aanvang van de dagtocht uitpluizen waar de tankstations langs de passen lagen.....
Misschien moet ik wat afvallen...100+ kg schoon aan de haak draagt niet echt bij aan het actieradius :X
 
Laatst bewerkt:
Na het de slechte ervaringen van vorig jaar met de KTM's SMC toch nog maar een keer bij een paar gaan kijken afgelopen weken.
Allemaal veel te duur of beschadigd. Uiteindelijk bij eentje uitgekomen die op een beschadiging op het koppelingshuis nagenoeg perfect was, weinig kilometers en binnen budget zat.
In ieder geval in dezelfde nette staat (lees: kras en beschadiging vrij) als mijn dorsoduro was.


Ga hem wel missen, want superfijne motor, lekker geluid, maar tijd voor wat anders.

Wel grappig, tank was zeker niet vol en heb al 100 kilometer gereden wat bij de Dorsoduro al tank-stress had gegeven
 
Ik haal meestal 180km. Mijn staat wel nog op 35kw dus weet niet hoeveel dat scheelt (bj 2013). Wanneer ik alleen snelweg rijdt (zoals richting de Eifel) haalde ik 200km
Edit: Aan de reacties hierboven te lezen scheelt het nogal...
 
15 ltr tank inhoud bij goed doorrijden 1 op 10
Dus....
had deze van 2013
D5F25E71-4869-4D3A-A267-1A0F30EEC6E8.jpeg
 
Laatst bewerkt:
omdat ik mijn dorsoduro verkocht heb, heb ik nog een setje voorvorkkeringen en 2 liter eurol SAE 5 olie over.
Allballs racing voorvorksetje artikel 55-120
2x EUROL 1 liter voorvorkolie SAE 5

Iemand interesse?
Ik heb er niks meer aan, dus als iemand interesse (niet gratis) heeft hoor ik het wel.
Hoef er niet veel voor te hebben maar moet er 15kilometer voor rijden om bij het dichstbijzijnde verzendpunt te komen
Totale kosten waren 39 euro.
 
Iemand die toevallig weet of er nog andere soorten voetsteunen te verkrijgen zijn (ronde bijvoorbeeld)?
Ik heb rubberen inserts in de voet steunen, waardoor zijn ze een stukje comfortabeler zijn geworden. Is dat wat je bedoeld? Dit zijn standaard Aprilia accessoires volgens mij.
 
Ik heb rubberen inserts in de voet steunen, waardoor zijn ze een stukje comfortabeler zijn geworden. Is dat wat je bedoeld? Dit zijn standaard Aprilia accessoires volgens mij.
Niet helemaal. Ik hoopte dat er ander footpegs zijn dan de standaard, die op de dorso passen. Ik heb namelijk liever ronde footpegs dan deze brede
 
In het voorjaar heb ik een dorsoduro 750 uit 2008 gekocht van een particulier. Ik heb nieuwe banden erop laten leggen en nu worden de voorpoten voorzien van nieuwe rubbers.
Graag wil ik een comfortabeler zadel. Er zijn bedrijven ze herbekleden en voorzien van gelpads. Maar past een zadel van een 900? Deze om precies te zijn; link m
 
Laatst bewerkt:
In het voorjaar heb ik een dorsoduro 750 uit 2008 gekocht van een particulier. Ik heb nieuwe banden erop laten leggen en nu worden de voorpoten voorzien van nieuwe rubbers.
Graag wil ik een comfortabeler zadel. Er zijn bedrijven ze herbekleden en voorzien van gelpads. Maar past een zadel van een 900? Deze om precies te zijn; link m
Volgens mij zou deze moeten passen, de 900 is hetzelfde qua opbouw als de 750. Leg je vraag anders neer bij de verkoper van he zadel.
Succes!
 
Vandaag deze fiets als inruil gekregen op mijn superduke 990 wou eens een x wat anders en deze fiets kwam op mijn pad. Wat een fun bike is dit zeg!
Enigste wat mij opviel is een matige voorrem wie ervaard dit nog meer?
En eerst wat ik ga doen is 48t tandwiel er op gooien voor net iets meer fun.
Ik vind de looks van de originele uitlaat super. Heeft iemand ervaring met originele uitlaat en kat vervanger.

Mvg koen
 

Bijlagen

  • 16248075258577629285533047001128.jpg
    16248075258577629285533047001128.jpg
    193,3 KB · Weergaven: 32
In het voorjaar heb ik een dorsoduro 750 uit 2008 gekocht van een particulier. Ik heb nieuwe banden erop laten leggen en nu worden de voorpoten voorzien van nieuwe rubbers.
Graag wil ik een comfortabeler zadel. Er zijn bedrijven ze herbekleden en voorzien van gelpads. Maar past een zadel van een 900? Deze om precies te zijn; link m
Die van de 1200 is ook een stukje comfortabeler. zo een heb ik ooit via ebay op de kop getikt en die past op mijn 750.
 
Ben gisteren en vandaag bezig geweest met de slechte voorremmen.
Wat kwam eruit 3 van de 4 remzuigers zaten vast in de remklauw nu alles netjes schoongemaakt en terugemonteerd. Nu zit ik met het volgende probleem ik krijg maar geen remdruk er komen geen bellen meer uit de leiding. Het betreft een dorsoduro met abs moet de computer eraan met ontluchten? Ook hoor ik met pompen een lucht geluid net onder de koplamp heb dit ook nog nooit eerder bij een andere motor gehoord. Willen de remleiding wel eens valse lucht pakken. Ben er helemaal klaar mee🤣🤐 en in staat om de gehele abs pomp er tussen uit te halen. Iemand hier nog tips?
 
Abs systemen moeten met speciale apparatuur ontlucht worden.

Als er lucht in je abs pomp geraakt is, kan je wel eens de pineut zijn. Verschilt per motor, best even opzoeken. Met wat geluk kan iedere dealer met een simpele vacuümpomp je helpen.
 
Mag ik me aanmelden?

Op Vrijdag 20-08-2021 wordt mijn Dorsoduro 750 Factory van 2013 afgeleverd. Vorige week op diverse 2 cilinder modellen proef gezeten (Shiver, Ducati Monster 796, Hypermotard 796 en Dorsoduro). De Dorsoduro beviel het beste. Vandaag proefgereden op een Factory met 20.000 km op de teller en meteen verkocht en dus gekocht.
Ik kom van een B-King af. De B-King is echt een soort oppergod op wielen, maar gaat mij gewoon mijn rijbewijs kosten. Het is pas leuk rijden op die machine als het echt gewoon veel te hard gaat. Het is niet de vraag of ik mijn rijbewijs kwijtraak, maar wanneer.
Voor de B-King had ik als woon werk fiets een MT03. Die beviel perfect qua handling, maar had weer iets te weinig peper. (Ja het is blijkbaar nooit goed) Vandaag had ik het gevoel een soort van MT03 met peper te besturen.
Kan ook best een soort midlifecrisis zijn hoor (ik ben 55 jaar jong) , maar ik ben geen Harley (cruiser) type en vind het best leuk om soms de hooligan uit te hangen (mag niet, weet ik :)).


62f39194-632a-408e-9971-be12732dba99.jpg
 

Bijlagen

  • 767908b2-0047-4ef8-9a42-110e3ef392a0.jpg
    767908b2-0047-4ef8-9a42-110e3ef392a0.jpg
    233,5 KB · Weergaven: 25
  • 60542081-300a-45bc-aa10-c995328266d0.jpg
    60542081-300a-45bc-aa10-c995328266d0.jpg
    204,6 KB · Weergaven: 33
  • forum.jpg
    forum.jpg
    215,8 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Mag ik me aanmelden?

Op Vrijdag 20-08-2021 wordt mijn Dorsoduro 750 Factory van 2013 afgeleverd. Vorige week op diverse 2 cilinder modellen proef gezeten (Shiver, Ducati Monster 796, Hypermotard 796 en Dorsoduro). De Dorsoduro beviel het beste. Vandaag proefgereden op een Factory met 20.000 km op de teller en meteen verkocht en dus gekocht.
Ik kom van een B-King af. De B-King is echt een soort oppergod op wielen, maar gaat mij gewoon mijn rijbewijs kosten. Het is pas leuk rijden op die machine als het echt gewoon veel te hard gaat. Het is niet de vraag of ik mijn rijbewijs kwijtraak, maar wanneer.
Voor de B-King had ik als woon werk fiets een MT03. Die beviel perfect qua handling, maar had weer iets te weinig peper. (Ja het is blijkbaar nooit goed) Vandaag had ik het gevoel een soort van MT03 met peper te besturen.
Kan ook best een soort midlifecrisis zijn hoor (ik ben 55 jaar jong) , maar ik ben geen Harley (cruiser) type en vind het best leuk om soms de hooligan uit te hangen (mag niet, weet ik :)).


Bekijk bijlage 1660577
Wat leuk om te zien zeg, mijn oude Dorso, nieuw gekocht! Heel veel lol mee gehad.
 
Wat leuk om te zien zeg, mijn oude Dorso, nieuw gekocht! Heel veel lol mee gehad.
Hee, dat vind ik nou ook leuk. Vandaag ruim 300 km mee gestuurd en heerlijk gereden. Is echt een fijne machine. Heb jij die NGK afbeelding op het kontje gemaakt? Die vind ik echt strak.
 
Hee, dat vind ik nou ook leuk. Vandaag ruim 300 km mee gestuurd en heerlijk gereden. Is echt een fijne machine. Heb jij die NGK afbeelding op het kontje gemaakt? Die vind ik echt strak.
De stickers op de motor heb ik laten maken inderdaad. Motor had ook nog velg lint in tricolore samenstelling. Volgens mij staat er begin dit forum zelfs nog een foto dat ik hem net nieuw had. Heerlijke motor inderdaad. Heel veel plezier ermee!
 
De stickers op de motor heb ik laten maken inderdaad. Motor had ook nog velg lint in tricolore samenstelling. Volgens mij staat er begin dit forum zelfs nog een foto dat ik hem net nieuw had. Heerlijke motor inderdaad. Heel veel plezier ermee!
Plezier ermee hebben is al gelukt, eerste 400 km staan er al op. De Ik heb je oude foto's gevonden en bewaard. Erg leuk. De stickers op het kontje, achter het zadel (van NGK etc.) zijn verwijderd. De inwerking van de oude lijm op het kunststof geeft (onbedoeld) een heel mooi effect. Zie afbeelding. Dit zit dus helemaal in het kunststof en valt alleen op vanuit een bepaalde hoek.
Verborgen NGK sticker 2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Plezier ermee hebben is al gelukt, eerste 400 km staan er al op. De Ik heb je oude foto's gevonden en bewaard. Erg leuk. De stickers op het kontje, achter het zadel (van NGK etc.) zijn verwijderd. De inwerking van de oude lijm op het kunststof geeft (onbedoeld) een heel mooi effect. Zij afbeelding. Dit zit dus helemaal in het kunststof en valt alleen op vanuit een bepaalde hoek. Bekijk bijlage 1668117
Ah ja, klopt. Deze stickers had ik er ook opgeplakt. Destijds dus nieuw gekocht en gelijk een beetje aangepast ook met de Akrapovic dempers. Nogmaals heel veel plezier ermee!
 
Goede dag heren en dames , ik heb nu een tuono uit 2003 met het mooie rotax blok maar de motor is mij de baas ipv andersom :)

Ik zoek dus iets wat speelser is en niet meteen op illegale snelheden zit nu zat ik te kijken naar een dorso 750 prachtige machine om te zien maar erg prijzig nog steeds als ik kijk naar de leeftijd.

had er eentje gezien voor 5600 euro maar zonder abs (28K km erop). Weet niet helemaal goed waar ze gemiddeld voor gaan momenteel marktplaats geeft een wisselend beeld.

Die tuono verkoopt zichzelf helaas niet echt dus zal een inruil worden.

Nog tips ? ik zoek rond 2009-2011.
 
Terug
Bovenaan Onderaan