Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

Ja dat zag ik ook op het formulier. Daar gaat het nu net mis. Volgens mij is de 2016 consumentenprijs 10.135. daar de BPM vanaf dus delen door 1.194. daar weer 210 euro bij optellen wegens de korting. Dan de BTW eraf dus delen door 1.21.
Ik kom dan op een ander getal dan die Guzzi site die je via google vindt. Die wordt aangeprezen om de BPM te berekenen.
7221 euro dus.
Die Guzzi site komt op 7425.
www.fastguzzi.nl is de site
 
Ja dat zag ik ook op het formulier. Daar gaat het nu net mis. Volgens mij is de 2016 consumentenprijs 10.135. daar de BPM vanaf dus delen door 1.194. daar weer 210 euro bij optellen wegens de korting. Dan de BTW eraf dus delen door 1.21.
Ik kom dan op een ander getal dan die Guzzi site die je via google vindt. Die wordt aangeprezen om de BPM te berekenen.
7221 euro dus.
Die Guzzi site komt op 7425.
www.fastguzzi.nl is de site

Als je een gelijksoortige Nederlandse Dorsoduro op zoekt kan je via het kenteken checken wat de consumentenprijs was en wat er aan BPM is betaald, dan weet je ook meteen de netto cataloguswaarde.
 
Was foutje in mijn berekening.
Nu heb ik de consumentenprijs gedeeld door 1.404 (19,4% BPM en 21% BTW) en dan kreeg ik de cataloguswaarde.
Zat te klooien met die 210 euro, dacht dat die al in de consumentenprijs zit, maar die komt pas aan bod bij het invullen van het formulier.

Nu is het in ieder geval gelukt. Formulier wijst zijn eigen in ieder geval.
 
Gisteren wel mooi een stuk kunnen rijden naar de RDW en terug.
Had proef gereden op een dorsoduro 900 die in eindhoven staat, maar dat was helemaal niks. Slecht remmen, gieren in zijn 2e versnelling. Was ex-demo fiets dus kan me wel beetje voorstellen wat dat ding meegemaakt heeft.
Toch blij dat ik naar meerdere ben gaan kijken. Deze rijdt best lekker, heel gemoedelijk in vermogensopbouw, remt wel fatsoenlijk, en stukken relaxtere zithouding.

Enig puntje is dat de triumph stukken vlugger was, maar daar heb ik bewust voor gekozen. Hopen dat het kenteken vlug binnen is :)
 
Wel een heel stil topic hier..

Iemand bekend met Dominator dempers?

Ik heb Dominator einddempers onder mijn Dorsoduro 750 uit 2009 gemonteerd gehad, echter door de aankoop van een set Akra's heb ik de Dominator einddempers enkele weken geleden weer verkocht (na 100 km ermee gereden te hebben :')).
Kwaliteit van de dempers, alsmede de linkpijp en de DB-killers zien er goed uit, zeker voor het geld.
Geluid is wel wat te vergelijken met de Akra's.

Voor de bevestiging van de einddempers, zul je de bijgeleverde verbindingsplaatjes, wel iets moeten verbuigen.

Zie foto's van hoe de dempers zitten onder de Dorsoduro en tevens wat foto's bijgevoegd van de bevestiging (verbuigen van de plaatjes).
 

Bijlagen

  • 7.jpg
    7.jpg
    115,5 KB · Weergaven: 39
  • 10.jpg
    10.jpg
    110,6 KB · Weergaven: 40
  • 8.jpg
    8.jpg
    110,8 KB · Weergaven: 40
  • 9.jpg
    9.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 43
  • 11.jpg
    11.jpg
    111 KB · Weergaven: 37
Heren,
Ik ben me voorzichtig aan het orienteren naar een 750 dorso. dit zal er 1 worden van 2008 tm 2011 ergens. Zijn er bij deze bouwjaren specifieke dingen om op te letten? Wat zijn de onderhouds intervallen? Zit er bijvoorbeeld net als bij ducati een desmo achtige beurt rond 24k ofzo waar ik rekening mee moet houden?

Heb mijn oog enigzins op deze laten vallen

≥ Aprilla Dorsoduro 750 (km stand: 7000!) - Motoren | Aprilia - Marktplaats.nl

Alvast dank.

Nick
 
Heren,
Ik ben me voorzichtig aan het orienteren naar een 750 dorso. dit zal er 1 worden van 2008 tm 2011 ergens. Zijn er bij deze bouwjaren specifieke dingen om op te letten? Wat zijn de onderhouds intervallen? Zit er bijvoorbeeld net als bij ducati een desmo achtige beurt rond 24k ofzo waar ik rekening mee moet houden?

Heb mijn oog enigzins op deze laten vallen

≥ Aprilla Dorsoduro 750 (km stand: 7000!) - Motoren | Aprilia - Marktplaats.nl

Alvast dank.

Nick

Ik lees mee, ze blijven mij ook interesseren.
Wat mij echter opvalt is hoe prijzig ze blijven.

De motor in de link is een uitschieter naar onderen, de meeste vragen gewoon nog €5-6k voor een motor van 10 jaar oud met een nieuwprijs van nog geen €10k.

Waardevaste motoren dus blijkbaar :)
 
@WolterPostema ,

Thanks voor de foto's. Zat te denken aan de ovals, aangezien die prijstechnisch onder de 300 euro komen als je ze bij de fabrikant besteld.
Maar zie nu ook dat ze volgens de tekening 400mm zijn, ipv de 300mm van de hp1.
Bij jou zitten/zaten ze wel mooi gemonteerd moet ik zeggen, allen als ze 10cm langer zijn lijkt me niet echt mooi.

En voor die hp1 kom ik op 430 euro, wat bijna net zo duur is als MIVVs.. Ofja, als je ongeveer 200 euro naar boven afrondt.
 
@WolterPostema ,

Thanks voor de foto's. Zat te denken aan de ovals, aangezien die prijstechnisch onder de 300 euro komen als je ze bij de fabrikant besteld.
Maar zie nu ook dat ze volgens de tekening 400mm zijn, ipv de 300mm van de hp1.
Bij jou zitten/zaten ze wel mooi gemonteerd moet ik zeggen, allen als ze 10cm langer zijn lijkt me niet echt mooi.

En voor die hp1 kom ik op 430 euro, wat bijna net zo duur is als MIVVs.. Ofja, als je ongeveer 200 euro naar boven afrondt.

De HP1 einddempers zaten ook heel mooi gemonteerd moet ik zeggen. Vindt het zelf niet mooi, als de einddempers een stuk buiten de motor uitsteken. Ze zaten heel mooi binnen het achterlicht. Ben bang dat je met de Ovals gaat krijgen dat ze gaan uitsteken aan de achterzijde. En daarnaast vond ik persoonlijk de HP1 ook een stuk mooier dan de Ovals, vanwege de carbonnen eindkap.
En qua prijs vind ik € 430,- echt niet gek. Zeker voor de prijs/kwaliteit die je krijgt, echter stond er op mijn wensenlijst een set Akra's en heb ik die kunnen bemachtigen. Waardoor ik de Dominator's heb verkocht.
 
Nee ben ik het helemaal mee eens, dat dat niet uitziet.
Had dominator rechtstreeks benaderd, en ze bevestigen het verschil in lengte (geen fout op website).
Meteen de totale lengte opgevraagd: HP1 53cm, oval 58cm. Er is maar 5cm veschil door de achterkant zeggen ze.
Ze haken er meteen op in door mij te informeren dat ze de oval ook in lengte kunnen aanpassen.
Dus dat lost het issue van de lengte weer op.
 
Mocht iemand een goede dorso 1200 te koop weten let me know. Ik heb hier van het weekend opgereden wat een heerlijke fiets !

Mijn fz1n zal dan ook te koop komen.
 
De toeter van mijn dorso doet ineens niet. Wie heeft er enig idee waar dit aan kan liggen?

heb alleen shiver workshop manual: staat in dat claxon op onder andere op tail ight en kentekenplaat verlichting zit.
Deze zouden dan ook niet moeten branden als de zekering eruit ligt.
Anders even met een multimeter of 12V lampje kijken of de claxon aangestuurd wordt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal ! Eindelijk na lang zoeken een hele nette Dorso aangeschaft (jaar 2010 750 uitvoering). Als eerste wil ik de motor een servicebeurt geven maar helaas werken de linkjes op pagina 1 niet meer. Is er iemand die me kan en wil helpen aan een Dorsoduro 750 Service Station Manual en de gebruikershandleiding ?

Bednakt en grtz Dennis
 
Hallo Allemaal ! Eindelijk na lang zoeken een hele nette Dorso aangeschaft (jaar 2010 750 uitvoering). Als eerste wil ik de motor een servicebeurt geven maar helaas werken de linkjes op pagina 1 niet meer. Is er iemand die me kan en wil helpen aan een Dorsoduro 750 Service Station Manual en de gebruikershandleiding ?

Bednakt en grtz Dennis

Veel plezier met je motor..Bij deze de gebruikershandleiding...
 

Bijlagen

  • Dorsoduro750handleiding.pdf
    1,7 MB · Weergaven: 25
Heeft iemand toevallig ervaring met stuur risers of barbacks?

Ik heb wat kortere armen dan de gemiddelde mens en krijg daardoor bij langere ritten nog wel eens last van mijn schouders. Nou kwam ik deze dingen tegen (SW Motech Barbacks) en dat lijkt me wel wat. Ik vraag me alleen af of dat wel lukt met de kabels & leidingen omdat het stuur hierdoor een stukje naar achteren komt te staan...

1391959
 
Net dominators besteld. Gebruikt aanbod was niet zo hoog

En eindelijk binnen gekregen. Montage is inderdaad een beetje ruk.
Maar stukje m6 draad getapt in het subframe beugeltje en nu hangen ze redelijk.

Vind alleen het geluid aan de harde kant. Aangezien ik volgende maand naar Duitsland moet is dat wel een dingetje.
Is ook niet echt een dB-killer:gewoon een stukje open buis wat je in de pijp schuift.
Volgens de dB meter op mijn telefoon zat ik op 95dB op 1 meter afstand. Maar hoe betrouwbaar dit is..
 
Misschien dat ik ze weer verkoop en Mivvs ofzo aanschaf met e-keur.
Maar in het verleden ook MIVVs gehad op een SV1000 en dat was echt aso.
En met dB-killer klonken ze toen meteen nergens naar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan