Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Hmm, als binnenkort bij Hyperpro de voorkant uit elkaar gaat ook maar even het balhoofds-lager vervangen. Ik dacht dat de motor wat zwaar stuurde door een beetje vierkante banden en geen allroad gewend zijn, maar na nog eens goed gevoeld te hebben blijkt er een gigantisch dood punt precies in het midden te zitten :P
 
Net even opnieuw onder de tank gekeken (deze keer zonder dingen te slopen), de retourslang was inderdaad goed geknikt. Dat verklaart waarschijnlijk mijn verbruik van 1:13 :P Voor zover mogelijk heb ik het ding 180 graden om zijn as verdraaid zodat hij de andere kant op buigt in de hoop dat de knik er opnieuw heen komt, maar hij heeft duidelijk zijn beste tijd wel gehad. Dinsdag de hele boel maar vervangen :)

Ook meteen weer even een 14Ah accu (lag toch nog op de plank als reserve voor de RSV) erin gezet ipv de 12Ah die ik van de verkoper er bij kreeg, toch wat robuuster. Het viel me op dag de dagteller niet gereset was na de wissel, handig. Bij de RSV sprong dat ding altijd meteen terug naar 0 als de accu weer eens plat was :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gistermiddag een grijze Capo op de A12 gespot, met GPR uitlaten; iemand van hier?


Zojuist zag ik dat er olie onder mn motor lag. Het komt van de slang tussen het olietankje en de oliekoeler. Ik vermoed dat die lek is geraakt. Iemand dit wel eens gezien?

6JQNuN9.jpg
 
3 weken terug nieuwe bandjes er onder laten zetten en toen zeiden ze dat mijn wiellagers achter aan vervanging toe waren. Omdat ik ook mijn ketting en tandwielen moest gaan vervangen vroeg ik wat het ging kosten om alles door hem te laten doen, nou dat was 400 eurie. Vond ik een hoop geld dus dacht ga het gewoon ff zelf doen. Ketting en tandwielen zijn nu gedaan.

Het achterwiel heeft 3 lagers, 1 die gemonteerd zit op het gedeelte van het tandwiel. Deze heb ik eruit gekregen door het aluminium te verwarmen en hem er uit te tikken. Bij de andere 2 lagers gaat dit niet omdat je hem er niet uit kan slaan. Heeft iemand hier wel eens zijn lagers vervangen en zo ja hoe heb je dat gedaan?

Gr,

Igor
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gistermiddag een grijze Capo op de A12 gespot, met GPR uitlaten; iemand van hier?


Zojuist zag ik dat er olie onder mn motor lag. Het komt van de slang tussen het olietankje en de oliekoeler. Ik vermoed dat die lek is geraakt. Iemand dit wel eens gezien?

[afbeelding]

Dat soort slangetjes kunnen altijd uitdrogen en daardoor gaan lekken, zeker met zo'n klem-slangklem. Misschien die anders even vervangen door een schroef-versie, als het even kan eentje met mooie afgeronde randjes zodat hij niet in het rubber snijd. (En die slang dan ook meteen vervangen door een verse natuurlijk)
 
Dat soort slangetjes kunnen altijd uitdrogen en daardoor gaan lekken, zeker met zo'n klem-slangklem. Misschien die anders even vervangen door een schroef-versie, als het even kan eentje met mooie afgeronde randjes zodat hij niet in het rubber snijd. (En die slang dan ook meteen vervangen door een verse natuurlijk)

Schroef.klem met ribbels nooit gebruiken op een vibrerende motor. Snijdt er doorheen na een tijd. En trilt los.
Ik gebruik oorklemmen van Mikalor (kan je zo aan je vriendin geven ,als huwelijksring ;) zo knap.zijn ze
Mag wel.op een tuinslang.gebruiken :+
 
Dat geloof ik gelijk...
Maar ik nog verliefd he....!
En elke dag nog de hort op mer Haar...
Groet, AJ
 
Zo, mijn Capo is langs StanleyBobly geweest voor wat vers slangenwerk en een nieuwe mapping, ik ben benieuwd :) Alles in, onder en rond de airbox is ook meten weer mooi schoon, en een paar ontbrekende boutjes zijn weer aanwezig. Goed werk!

Retourslang, oud en nieuw:
[img=1479,985,,,"retourslang"]https://tweakers.net/ext/f/SMc3lFPDgdnFtOXO8tQKAGO4/full.jpg[/img]

Oude vaccuumslangetjes, de nieuwe zijn een stuk soepeler en vooral niet half verbrand:
[img=1314,986]https://tweakers.net/ext/f/9pI0ktdZjlJQS2ciyb06402A/full.jpg[/img]

Opgepoetste inlaat:
[img=1314,986,,,"inlaatkelken"]https://tweakers.net/ext/f/rDl5D5Lm2cBRYOhlIDF5CqM8/full.jpg[/img]
 
Heeft iemand ervaring met het monteren van deze originele valbeugels? Ik heb ze vandaag binnengekregen, maar ik krijg het niet voor elkaar... Het spul lijkt totaal niet uit te lijnen met de brackets die je erbij krijgt helaas.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met het monteren van deze originele valbeugels? Ik heb ze vandaag binnengekregen, maar ik krijg het niet voor elkaar... Het spul lijkt totaal niet uit te lijnen met de brackets die je erbij krijgt helaas.
Heb zelfde soort beugels
Alles los in elkaar zetten Is de grootste truc
Heb het met 2 personen gedaan en als laatste de beugel die over de breedte gaat en bij de radiator vast gezet wordt.
 
Ja heb deze er ook op je kunt ze op twee manieren monteren ongeveer 2 cm van de tank af dat is zonder afstand bus of met afstand bus staat hij verder van de tank af in het eerste geval hou je dus onderdelen over.

Heeft iemand ervaring met het monteren van deze originele valbeugels? Ik heb ze vandaag binnengekregen, maar ik krijg het niet voor elkaar... Het spul lijkt totaal niet uit te lijnen met de brackets die je erbij krijgt helaas.
 
Na de eeuwige wijsheid 'If brute force isn't working, you're not using enough' te hebben toegepast, was het uiteindelijk toch gelukt:

[img=1314,986]https://tweakers.net/ext/f/4abpdId4UwWAavaojK5jgT1h/full.jpg[/img]

[img=1314,986]https://tweakers.net/ext/f/TR32k7Kq5KSrnwgNo0OtVEaW/full.jpg[/img]

ik had als laatste de beugels aan de grote bracket vastgemaakt, dat kostte flink wat kracht om de boel uitgelijnd te krijgen.

De spacers onderaan waarmee de beugels in de kleine brackets vallen pasten initieel uberhaupt niet op de pennen op de beugels, hier heb ik de dremel even op losgelaten om er een stukje af te draaien.

Ja heb deze er ook op je kunt ze op twee manieren monteren ongeveer 2 cm van de tank af dat is zonder afstand bus of met afstand bus staat hij verder van de tank af in het eerste geval hou je dus onderdelen over.

De afstandsbus vooraan bedoel tussen de daadwerkelijke beugels en de grote bracket bij de radiator? Die heb ik uiteindelijk weggelaten inderdaad, er zaten namelijk geen M8 bouten bij die lang genoeg waren daarvoor... Wel een paar M6 bouten en wat rubbertjes over :P

[img=739,985]https://tweakers.net/ext/f/4RbE6MJSu5PcGYZRXnN0JQer/full.jpg[/img]
 
HAHA kadir!

De eerste die niet loopt te klooien met die beugels moet ik nog tegenkomen.


Ik heb een ander probleem.
Ze hebben al dienst gedaan, en zijn minimaal verbogen.
Maar durf ze dus niet meer te demonteren ivm nooit meer gemonteerd te krijgen :D
 
HAHA kadir!

De eerste die niet loopt te klooien met die beugels moet ik nog tegenkomen.


Ik heb een ander probleem.
Ze hebben al dienst gedaan, en zijn minimaal verbogen.
Maar durf ze dus niet meer te demonteren ivm nooit meer gemonteerd te krijgen :D

Wie weet passen ze nu juist beter doordat ze een beetje verboven zijn :+
 
Hier een Capo-rijder ten noorden van Antwerpen sinds 2002 (nieuwgekocht toen) en al een 150k op de teller (kan meer zijn maar enkele jaren terug heeft het dashboard het begeven op 114k... de toerenteller doet het nog en meer heb ik niet nodig...)
Heb mijn Italiaanse schone altijd keurig in de garage laten soigneren en de meest voorkomende problemen bij deze machine zijn dan ook al verholpen (tanksluiting, bobijnen van de ontsteking, alle wiellagers al 2x, hoofdballagers,...) Nu komt het leuke... mijn garage doet al even geen Aprilia meer en de laatste keer werd mij gewoon verteld dat ik volgende keer maar ergens anders moest gaan aankloppen voor reparaties wegens het lastig verkrijgen van onderdelen. Ben dus op zoek naar een plek om mijn motor die ik bijna dagdagelijks gebruik voor woon/werkop onderhoud te zetten. Let wel, ik heb een factuur nodig, daar ik de motor op de zaak heb staan. Iemand goede ervaring met een garage in een ruime straal van Antwerpen?

Thx alvast
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan