Aprilia ETV 1000 Caponord deel Quatro (4)

Hallo Mensen!

Sinds kort een Capo uit 2006 met 36k op de teller in bezit. Na een weekendje rijden in de Ardennen helemaal overtuigd van deze motor.

Nu wil ik toch een aantal dingen gaan aanpassen.

- Ik weet niet of de bekende kwalen van deze motorfiets zijn aangepakt - benzineleidingen etc?

- Verlichting naar led of toch maar white-vision oid - zie dat er veel Capo's met led verlichting zijn. Wat zijn de ervaringen daarmee?

- Middenbok of loobman kettingsmeerder (Ik krijg de motor niet lekker op paddockstand)

- Handkappen, vorige eigenaar heeft deze verwijderd en had ze niet meer liggen

- Schermverhoger - boven de 100km/h krijgt mijn helm veel turbolentie - wat zijn jullie ervaringen met zo'n schermverhoger?

Zijn er nog andere zaken die aangepast moeten worden?

Groeten.
 
😁dames en heren, na 6 jaar is het Capo doek gevallen.
Ik ben over naar een 1600 cruiser (wat rijdt dat heerlijk zeg).

Bekijk bijlage 1413569

Het oude beestje (reed super overigens) ingeruild op onderstaande. Een Kawasaki vn 1600 classic.

Bekijk bijlage 1413570

Het ga jullie goed met de Capo's en wie weet als ik uit mijn midlife ben komt er gewoon weer een Capo 😁

Groeten Eric

Ha Eric, lotgenoot
Ik heb mn Capo te koop staan.
Heb inmiddels "iets" anders bijgekocht.

Lets Cruise!

IMG_20190601_152651.jpg


Groet,
Arjan
 
Heb dit topic een beetje doorgelezen. Denk dat een caponord mijn volgende motor word(had hiervoor een fazer). Nu nog op zoek naar eentje voor een mooie prijs!
 
Heb dit topic een beetje doorgelezen. Denk dat een caponord mijn volgende motor word(had hiervoor een fazer). Nu nog op zoek naar eentje voor een mooie prijs!

na 2 jaar en 22.000km op een Kawasaki zx9r gereden te hebben ben ook ik 2 weken geleden overgestapt naar een Capo! ik kan je zeggen dat dit mijn beste beslissing ooit is 😁. succes met je zoektocht!
 

Bijlagen

  • 20190729_234058.jpg
    20190729_234058.jpg
    259 KB · Weergaven: 17
Zijn er hier nog mensen opzoek naar een project capo of onderdelen?
Ik heb een half jaar geleden een 2001 capo met 70k op de teller als project aangeschaft. Motor was bij de vorige eigenaar tijdens het rijden uitgevallen en niet meer aan de praat te krijgen. De niet technisch onderlegde vorige eigenaar heeft van alles losgehaald en is met de draadboom in de weer geweest.
Aangezien ik zelf een Futura en Capo1200 rijd dacht ik hem wel even snel aan de praat te krijgen voor een vriend die onlangs z'n rijbewijs heeft gehaald.
Het ontbreekt me echter aan tijd om hem goed na te lopen en m'n vriend rijd inmiddels vrolijk op een shiver rond.

Ik zie het er niet mee van komen dat ik dit jaar nog voldoende tijd heb om in de motor te steken dus voor de handige harrie een mooi project.
 
Even een vraag,
Ik heb problemen met mijn koppeling!
Hij gaat erg zwaar, en heb de vloeistof al vervangen.
Zag nu dat er bij de hendel een zuiger word ingedrukt welke nat is!
Weet niet hoe zo'n ding heet.
Maar bij de motorzaak hebben ze gekeken alleen moet ik de hele pomp vervangen!!!
Wie heeft voor mij het verlossende antwoord
Zo met de capo rijden is geen ruk waard.
 
Even een vraag,
Ik heb problemen met mijn koppeling!
Hij gaat erg zwaar, en heb de vloeistof al vervangen.
Zag nu dat er bij de hendel een zuiger word ingedrukt welke nat is!
Weet niet hoe zo'n ding heet.
Maar bij de motorzaak hebben ze gekeken alleen moet ik de hele pomp vervangen!!!
Wie heeft voor mij het verlossende antwoord
Zo met de capo rijden is geen ruk waard.

Edit op internet gaat het om de clutch master cylinder seal.
 
Hoi mannen. Ik overweeg opnieuw een caponord aan te schaffen. Heb een paar jaar terug 1 gehad en met veel plezier een paar jaar bereden. Toen wilde ik es wat anders en heb hem geruild tegen een Buell Ulysses. Wat een geweldige stuurfiets maar wat een probleem motor. Teveel zaken om op te noemen.
Die geruild tegen een bmw r1100s. Fijne motor maar na een duimbreuk bij het wielrennen niet de ideale motor voor mij qua zithouding. Nu zie ik bij Giethoor motoren een Capo etv 1000 staan met 161000km op de teller. Het begint bij mij weer te kriebelen maar ik schrik een beetje van de km stand. Is dit een motor van hier en zou dit een veilige aankoop kunnen zijn?
 
Hoi mannen. Ik overweeg opnieuw een caponord aan te schaffen. Heb een paar jaar terug 1 gehad en met veel plezier een paar jaar bereden. Toen wilde ik es wat anders en heb hem geruild tegen een Buell Ulysses. Wat een geweldige stuurfiets maar wat een probleem motor. Teveel zaken om op te noemen.
Die geruild tegen een bmw r1100s. Fijne motor maar na een duimbreuk bij het wielrennen niet de ideale motor voor mij qua zithouding. Nu zie ik bij Giethoor motoren een Capo etv 1000 staan met 161000km op de teller. Het begint bij mij weer te kriebelen maar ik schrik een beetje van de km stand. Is dit een motor van hier en zou dit een veilige aankoop kunnen zijn?

ik heb die motor bekeken. als je remschijven/blokken, remslangen voor en achter, koppelingslang, ketting, kettingwielen, banden vervangt (dit is wat ik zo kon zien) dan kan die vast nog wel even mee. ik zou de motor persoonlijk links laten liggen. vorige eigenaar heeft er duidelijk afstand van gedaan door aankomende onderhouds kosten.
 
Gegroet mede Capnords,

Ik zal me kort even voorstellen. Mijn naam is Faycal en ik heb sinds een paar maanden een mooie etv1000 Cap 2006. Omdat ik de histo van de fiets niet ken wil ik een grote beurt ergens gaan doen. kent iemand een garage of persoon die dat zou kunnen doen? Ik heb namelijk 0-verstand van motoren en dit is een nieuwe hobby geworden :Y Mijn dank is groot!
 
Gegroet mede Capnords,

Ik zal me kort even voorstellen. Mijn naam is Faycal en ik heb sinds een paar maanden een mooie etv1000 Cap 2006. Omdat ik de histo van de fiets niet ken wil ik een grote beurt ergens gaan doen. kent iemand een garage of persoon die dat zou kunnen doen? Ik heb namelijk 0-verstand van motoren en dit is een nieuwe hobby geworden :Y Mijn dank is groot!
Dag Faycal, ik zou die vraag even stellen in de Facebook groep.

Groet,
Arjan
 
Gegroet mede Capnords,

Ik zal me kort even voorstellen. Mijn naam is Faycal en ik heb sinds een paar maanden een mooie etv1000 Cap 2006. Omdat ik de histo van de fiets niet ken wil ik een grote beurt ergens gaan doen. kent iemand een garage of persoon die dat zou kunnen doen? Ik heb namelijk 0-verstand van motoren en dit is een nieuwe hobby geworden :Y Mijn dank is groot!

De vaak besproken Stanleyblobley wat een naam he, of te wel Kadir uit A’dam (beheerder van caponord forum) is onze Capo expert ! Vele Caporijders komen met een smile terug uit A’dam, vele andere ook😁
 
Gegroet mede Capnords,

Ik zal me kort even voorstellen. Mijn naam is Faycal en ik heb sinds een paar maanden een mooie etv1000 Cap 2006. Omdat ik de histo van de fiets niet ken wil ik een grote beurt ergens gaan doen. kent iemand een garage of persoon die dat zou kunnen doen? Ik heb namelijk 0-verstand van motoren en dit is een nieuwe hobby geworden :Y Mijn dank is groot!

In welke omgeving woon je?
 
Zo! dat is lang geleden. een jaartje of twee denk ik zeker wel.
Lange tijd weinig gereden, maar nu toch weer steeds vaker op twee wielen door het Brabantse land.

Misschien is er hier al eens over gesproken, maar ik gooi het balletje toch eens op.

Wat denken jullie van nieuwe E10 in je Capo?

Ik weet dat Stanleybobly ooit een probleem kreeg met zijn tank na mooie avonturen in Zuid-Europa en Turkije.
Maar was dat aan E10 te danken?
 
Hallo Bankhamer,

Als ik hem leeg rijdt binnen een of twee dagen, tank ik gewoon E 10 als er geen andere beschikbaar is.
Duurt het langer tank ik e5 of Premium.

Na 1 oktober zal het niet anders zijn. Bij de winterslaap een fuel stabilisator zoals bv Sta Bill toevoegen. Geen probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan