Aprilia - Garmin perikelen

Fox60

Rookie
6 feb 2008
1
0
Aprilia - Garmin perikelen.
Midden oktober 2007 kocht ik bij de plaatselijke dealer (in Belgie) een splinternieuwe Aprilia ETV 1000 Caponord mét Garmin Zumo. De GPS liet het na iets minder dan 2 weken volledig voor bekeken. Dus.... rond 1 november er mee terug naar de dealer die hem op zijn beurt naar de Aprilia invoerder in Nederland stuurde. Enige tijd later liet mijn dealer me verstaan dat ik een nieuwe GPS zou krijgen van Aprilia maar dat Garmin er blijkbaar wat tijd liet over gaan.
Nu... meer dan 3 maand, 5 emails en 10 telefoontjes later is er nog altijd NIETS maar dan ook helemaal NIETS uit de bus gekomen.
Op de officiele (Nederlandstalige versie) van de Aprilia website lees ik nochtans een artikel dat geplaatst werd op 04/04/07 i.v.m. de Autorai 2007, "Dankzij de uitstekende samenwerking tussen Aprilia en Garmin, werd de CapoNord GT uitgerust met het gloednieuwe Garmin Zummo Europe Navigatie systeem".Als de samenwerking werkelijk zo goed is, vraag ik me af hoe het komt dat twee dergelijke bedrijven met wereldfaam het klaar spelen om na drie maand nog steeds geen oplossing gevonden te hebben.
Gisteren dan toch maar eens rechtstreeks geprobeerd om de verantwoordelijke in Nederland te telefoneren en vernomen dat de collega die zich met dit specifiek probleem bezig hield er niet was, maar dat ik vandaag, via mijn dealer, eindelijk zou vernemen hoe de stand van zaken was. En welk nieuws kreeg ik vandaag? NIETS!!!!! Geen telefoon, geen mail, geen GPS, enkel .... frustrerende doodse stilte.
Ik weet niet wie er schuld heeft aan deze onaanvaardbare vertraging en het interesseert me ook niet echt, maar dit is heel duidelijk een geval van 'garantie'. Men zou verwachtten dat een dergelijk zaak zou opgelost worden in dagen i.p.v. maanden. Bestaat er dan echt geen service na aankoop meer? Of misschien vervallen de garantievoorwaarden tegenwoordig wel van zodra je je nieuwe machine door de winkeldeur rolt.
In de hoop dat deze boze open brief de bal iets sneller doet rollen, vele motorgroeten uit Belgie.
Fox
 
Ik zou toch maar 'es die plaatselijke dealer nog eens opzoeken, die heeft het spul geleverd en zou dus ook zorg moeten dragen voor het vervangende apparaat!
 
Ik moet zeggen, ik had een probleempje met m'n Zumo (rubber-rot) en dat werd door Garmin Nederland heel snel en zonder enig probleem opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan