Aprilia motors

marcel_mtr

Die hard MF'er
30 jul 2003
274
0
Maastricht
Hoi allemaal,

ik hoor vaak negatieve geluiden over aprilia motoren. Klopt het dat er veel problemen zijn bij deze machines??

Ik vind ze namelijk samen met de R1 de mooiste die er zijn?!

mvg Marcel
 
nou zeg jij ff wat je van negatiefs gehoord heb ....over aprilia ...... :) :)
ben wel benieuwd namelijk..... :)
 
Ik heb weleens gehoord dat de aprilia's niet zo duurzaam zijn. In elk geval niet zoals de Honda's bijvoorbeeld. Ook zouden ze vaker schakelproblemen hebben dan andere motoren??

Verder heb ik ook weleens gehoord dat de aprilia de Alfa onder de motoren is. Duur in aanschaf en snel niets meer waard. (dit geloof ik niet zo als ik de prijzen van tweedehands motoren zie)

groetjes
 

:+

zit echter wel een kern van waarheid in. Aprillia gaat gemiddeld 3x per jaar failliet :P wat wel enige problemen kan opleveren voor wat betreft de beschikbaarheid van service en onderdelen. Volgens mij is er hier ook ergens een mf'er die al maanden op een zuiger wacht voor een RS.
 
:+

zit echter wel een kern van waarheid in. Aprillia gaat gemiddeld 3x per jaar failliet :P wat wel enige problemen kan opleveren voor wat betreft de beschikbaarheid van service en onderdelen. Volgens mij is er hier ook ergens een mf'er die al maanden op een zuiger wacht voor een RS.


dan is het toch een kieken want ik was al lang op een ander gegaan dan...

aprilia houd zijn waarde goed vast vind ik,zeker op de rs modellen
mijne gekocht voor 7500€ nieuw + opties en verkocht voor 4800€ na 3 jaar,terwijl 2t zijn waarde nogal rap verliest.
onderdelen moet je niet zo'n schrik voor hebben,er kan altijd een onderdeel zijn dat het begeeft maar veel dingen kan je zelf vermijden eh.
als je tandwiel of ketting het begeeft kan 't moeilijk aan appie liggen eh,zijn onderdelen van toeleveringsbedrijven,net als remmen,wielen,electronica en een heel deel van de motor(is zelf ook toegeleverd door rotax btw :) ) dus je kan net zo goed op een ander gaan voor je stukken.
die shit van piaggio kan alleen maar beter worden want ik merkt bijv bij scootah's dat aprilia hier in belgie van 89000 bef(ca. 2250€) voor een sr50(zelfs de ditech heeft zoveel gekost) naar nu al 2650€ is gegaan,da's 400€ verschil op een scoot van ca. 2500€ :o terwijl die piaggio dingen niet veel opgeslagen zijn
 
:+

zit echter wel een kern van waarheid in. Aprillia gaat gemiddeld 3x per jaar failliet :P wat wel enige problemen kan opleveren voor wat betreft de beschikbaarheid van service en onderdelen. Volgens mij is er hier ook ergens een mf'er die al maanden op een zuiger wacht voor een RS.
met mijn mille geen probleen (niet kwaa duurzaamheid& ook niet voor de onderdelen)......maar voor die zuiger van die RS ff bellen naar motor 2000....
 
:+

zit echter wel een kern van waarheid in. Aprillia gaat gemiddeld 3x per jaar failliet :P wat wel enige problemen kan opleveren voor wat betreft de beschikbaarheid van service en onderdelen. Volgens mij is er hier ook ergens een mf'er die al maanden op een zuiger wacht voor een RS.

Da ben ik ja :P :( ...het is al bijna 4 maanden, te gek voor woorden eigenlijk, t is een model van 96, geen bloody oldtimer (niks mis mee hoor), maar daar moet je verd*mme toch spul van op voorraad hebben zeg, kom nou.

En ik zal die Motor2000 eens proberen, kijken wat zij te vertellen hebben.
 
dan is het toch een kieken want ik was al lang op een ander gegaan dan...

Waarom ben ik nou weer een kieken ? B|

Ik heb echt al naar andere dealers rond gebeld en zo hoor, maar t ging er me vooral om dat bij de dealer waar ik ze nu besteld heb de totaalprijs voor het vervangen van de zuigers en de hele rotemetoot die er bij komt bij hun t goedkoopst uit kwam, aanzienlijk goedkoper dan bij anderen. Vandaar dat ik eigenlijk niet naar een andere dealer ga...dat samen met het feit dat ik een aanbetaling op de zuigers moest doen :X
 
dan heb ik niks gezegd ;) maar die zuigers vind je overal hoor,vind je der geen neem je gewoon een van de rgv

anyhow,ik heb maar 2.5 week moeten wachten op mijn pietlutterig air intake roostertje voor de rsv,heeft ook van italie moeten komen maar 't was er :)
14.50€ voor een stuk plastic njah hij is toch weer compleet(vorige eigenaar heeft wss dat ding niet vastgezet met de schroef en nooit zo hard gereden ,opeens was het weg |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan