Aprilia Pegaso 650 (2009): Elektrisch klepje gesloopt ?

hobbybob1

Rookie
4 mei 2011
5
0
Vandaag mijn Aprilia Pegaso 650 uit 2009 opgehaald (slechts 2600km op de teller, nu 2880 ;-) Zie ook voorstel topic.

Zit een electrisch te openen klepje op, maar na de hele middag en avond een beetje rondgereden te hebben doet ie het niet meer. Het lijkt of het veertje geen kracht meer op het klepje uitoefent.

Iemand wel eens iets soortgelijks meegemaakt ? Anders kan ik altijd even terug, maar als het nou simpel zelf te maken is (heb al wel een poging gewaagd tevergeefs...) scheelt dat weer een ritje. Heb verschillende service manuals gevonden, waar wel in staat hoe je de tank loshaalt maar natuurlijk niets hoe dat verrekte klepje werkt.

Hopelijk weet iemand raad ?

Gr
Hobbybob
 
Ik denk dat er wel meer dan één electrisch te openen klepje op zit. Begin eens met te vertellen WELK klepje je bedoelt.

En levert het problemen op dat dat klepje niet beweegt? Want waarom zou je aan iets gaan prutsen als het geen problemen oplevert?

Aangezien je het over je tank hebt, gok ik dat het een automatische chokeklep is. Die werkt alleen wanneer je motor koud is. Logisch dat 'ie niets doet als je de hele middag en avond hebt rondgereden. Je motor is warm, dan hoef je niet te choken.
 
Sorry, Ik was niet duidelijk. Het is idd het opbergvakje bovenop de tank.
Normaal gaat dat met een veertje naar boven, veertje is lam, losgeschoten of afgebroken.
Tuurlijk kan je het klepje openhouden maar is makkelijker als hij uit zichzelf open blijft staan.

Bij mijn F650 zat de tankdop vast, klikte je hem open en kon je tanken.
Bij de Pegaso moet de slang er ongeveer rechtop in, moet je en je dop vasthouden en nu dus ook het klepje. Geen ramp allemaal, wel onhandig.

Ben al teruggeweest naar de dealer, die dacht dat het veertje gebroken was, dus is een nieuwe besteld. We zullen zien, ik kan niet echt zien dat er iets is afgebroken, dus zal gewoon ergens uitgeschoten zijn.

Op de fiche is in ieder geval niet te zien hoe het hoort te zitten. Dus elke tip is nog steeds welkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan