Hey
Bij mn Aprilia Pegaso (97) liep wel vaker de temperatuur naar het rode gebied maar zakte daarna wel. Maar ik heb gister mn kleppen laten stellen en distributieketting laten vervangen bij de dealer en sindsdien loopt meteen naar het rode gebied en blijft daar ook. Als ik de motor uitzet dan hoor ik in het koelvloeistofreservoirtje onderin het vloeistof koken en uit de overloop, bovenop dat tankje loopt dan ook koelvloeistof eruit!
En dat terwijl het niveau mooi tussen min en max staat. Als ik dan de dop van de radiator eraf draai en de motor start, dan begint het te klotsen enzo, de radiator en de slangen worden ook goed heet dus ik denk dat de waterpomp het gewoon doet.
Wat kan dit probleem zijn? Thermostaat? Waar zit deze bij mijn motor en hoe kan ik testen of deze het nog doet?
Vandaag wou ik mijn olie verversen en wat blijkt, die sukkel die de motor voor mij had, heeft de aftapbout scheef of veeel te vast gedraaid met als gevolg dat de schroefdraad in het blok helemaal naar de klote is. Nu kan ik die bout niet meer goed genoeg vastdraaien en druppelt er nu olie langsaf!!
Weet iemand hoe ik dit het beste kan maken? Nieuwe draad tappen oid?
Ohja sinds net doet ook mn snelheidsmeter en kilometerteller het niet meer!
Ik merk het al,..vandaag was het mijn geluksdag
Bij mn Aprilia Pegaso (97) liep wel vaker de temperatuur naar het rode gebied maar zakte daarna wel. Maar ik heb gister mn kleppen laten stellen en distributieketting laten vervangen bij de dealer en sindsdien loopt meteen naar het rode gebied en blijft daar ook. Als ik de motor uitzet dan hoor ik in het koelvloeistofreservoirtje onderin het vloeistof koken en uit de overloop, bovenop dat tankje loopt dan ook koelvloeistof eruit!
En dat terwijl het niveau mooi tussen min en max staat. Als ik dan de dop van de radiator eraf draai en de motor start, dan begint het te klotsen enzo, de radiator en de slangen worden ook goed heet dus ik denk dat de waterpomp het gewoon doet.
Wat kan dit probleem zijn? Thermostaat? Waar zit deze bij mijn motor en hoe kan ik testen of deze het nog doet?
Vandaag wou ik mijn olie verversen en wat blijkt, die sukkel die de motor voor mij had, heeft de aftapbout scheef of veeel te vast gedraaid met als gevolg dat de schroefdraad in het blok helemaal naar de klote is. Nu kan ik die bout niet meer goed genoeg vastdraaien en druppelt er nu olie langsaf!!
Weet iemand hoe ik dit het beste kan maken? Nieuwe draad tappen oid?
Ohja sinds net doet ook mn snelheidsmeter en kilometerteller het niet meer!
Ik merk het al,..vandaag was het mijn geluksdag