Aprilia Pegaso loopt warm!

Bazzler

MF'er
5 aug 2006
131
0
Heerlen
Hey
Bij mn Aprilia Pegaso (97) liep wel vaker de temperatuur naar het rode gebied maar zakte daarna wel. Maar ik heb gister mn kleppen laten stellen en distributieketting laten vervangen bij de dealer en sindsdien loopt meteen naar het rode gebied en blijft daar ook. Als ik de motor uitzet dan hoor ik in het koelvloeistofreservoirtje onderin het vloeistof koken en uit de overloop, bovenop dat tankje loopt dan ook koelvloeistof eruit!
En dat terwijl het niveau mooi tussen min en max staat. Als ik dan de dop van de radiator eraf draai en de motor start, dan begint het te klotsen enzo, de radiator en de slangen worden ook goed heet dus ik denk dat de waterpomp het gewoon doet.
Wat kan dit probleem zijn? Thermostaat? Waar zit deze bij mijn motor en hoe kan ik testen of deze het nog doet?

Vandaag wou ik mijn olie verversen en wat blijkt, die sukkel die de motor voor mij had, heeft de aftapbout scheef of veeel te vast gedraaid met als gevolg dat de schroefdraad in het blok helemaal naar de klote is. |( Nu kan ik die bout niet meer goed genoeg vastdraaien en druppelt er nu olie langsaf!! :(
Weet iemand hoe ik dit het beste kan maken? Nieuwe draad tappen oid?

Ohja sinds net doet ook mn snelheidsmeter en kilometerteller het niet meer! :(

Ik merk het al,..vandaag was het mijn geluksdag :r
 
uhhm inruilen ofzo dat ding op iets zonder ellende??



nee maar serieus denk dat je kunt proberen om t schroefdraad ff opnieuw te tapen,anders uitboren en een maatje groter erin draaien,weet verder niet of er ook helicoils in de maat zijn anders is dat miss nog een optie


en meestal zit de thermostaat ergens op je cilinderkop volgns mij ben niet helemaal bekend met aprilia dus kan me vergissen maar vaak gaan er 2 draadjes naartoe


sterkte ermee
 
uhhm inruilen ofzo dat ding op iets zonder ellende??

Ja daar was ik ook al aan het denken alleen heb ik momenteel niet genoeg geld om er beter op te worden ;)



en meestal zit de thermostaat ergens op je cilinderkop volgns mij ben niet helemaal bekend met aprilia dus kan me vergissen maar vaak gaan er 2 draadjes naartoe

Rechtsonderin bij de radiator zit wel iets wat volgens mij de thermostaat kan zijn, er lopen idd 2 kabeltjes uit.
Maar als ik deze eruit draai hoe kan ik nou zien of deze kapot is? Of kan ik hem testen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan