Het betreft hier m'n Pegaso uit 1999 met bijna 50.000km. op de klok.
Na 4 à 5 maanden stilstand had ik de carbs schoon gemaakt, nieuwe choke aansluiting, naald 1 stap hoger gezet, kleppen gesteld (alleen de 5e moest bijgesteld worden), K&N luchtfilter gestoken, snorkel eraf gehaald en toen ff tanken (5 minuutjes rijden)....
Bij de pomp aan gekomen sijpelt er olie op den stoep, slang los gekomen van een olieleiding, slang weer vast gemaakt en snel naar m'n sleutelplek, want ik vertrouw het niet.
De werkplaats haal ik niet, de olie lijkt wel overal vandaan te komen, en de motor slaat af, na een kilometertje duwen start hij weer en haal ik de werkplaats.
Alle aansluitingen en olieleidingen gecheckt, kon nix vinden, de motor liep wel heel goed, dus ik ging de volgende dag weer 'n proefritje doen, na 5 minuten komt de olie weer overal vandaan, maar dit keer haal ik de werkplaats wel......
Ik verdacht de carterontluchting, die bij de Pegaso op de cilinderkop zit, dus de ontluchtingslang los gehaald en doorgeblazen (met perslucht), die slang komt weer in de olietank en is helemaal vrij, zet ik nu druk op de aansluiting op de cilinderkop, komt de lucht er met een lange zucht weer uit, ook met de bougie eruit en de kleppen in andere posities - en als het contact aanstaat gaat m'n oliedruklampje ook uit, wat dus betekent dat ik met de lucht druk opbouw in het oliesysteem - .
Nu verdenk ik dus 1 v/d 2 kleppen die de oliedruk in het systeem reguleren, heeft iemand hier ervaring mee????
Hoop dat ik duidelijk genoeg ben, ik vraag het hier omdat 1 klep vrij toegankelijk is, maar voor de andere moet het blok uit elkaar (zover ik op de tekeningen kan zien).
Na 4 à 5 maanden stilstand had ik de carbs schoon gemaakt, nieuwe choke aansluiting, naald 1 stap hoger gezet, kleppen gesteld (alleen de 5e moest bijgesteld worden), K&N luchtfilter gestoken, snorkel eraf gehaald en toen ff tanken (5 minuutjes rijden)....
Bij de pomp aan gekomen sijpelt er olie op den stoep, slang los gekomen van een olieleiding, slang weer vast gemaakt en snel naar m'n sleutelplek, want ik vertrouw het niet.
De werkplaats haal ik niet, de olie lijkt wel overal vandaan te komen, en de motor slaat af, na een kilometertje duwen start hij weer en haal ik de werkplaats.
Alle aansluitingen en olieleidingen gecheckt, kon nix vinden, de motor liep wel heel goed, dus ik ging de volgende dag weer 'n proefritje doen, na 5 minuten komt de olie weer overal vandaan, maar dit keer haal ik de werkplaats wel......
Ik verdacht de carterontluchting, die bij de Pegaso op de cilinderkop zit, dus de ontluchtingslang los gehaald en doorgeblazen (met perslucht), die slang komt weer in de olietank en is helemaal vrij, zet ik nu druk op de aansluiting op de cilinderkop, komt de lucht er met een lange zucht weer uit, ook met de bougie eruit en de kleppen in andere posities - en als het contact aanstaat gaat m'n oliedruklampje ook uit, wat dus betekent dat ik met de lucht druk opbouw in het oliesysteem - .
Nu verdenk ik dus 1 v/d 2 kleppen die de oliedruk in het systeem reguleren, heeft iemand hier ervaring mee????
Hoop dat ik duidelijk genoeg ben, ik vraag het hier omdat 1 klep vrij toegankelijk is, maar voor de andere moet het blok uit elkaar (zover ik op de tekeningen kan zien).