Aprilia rijden

bibieke

MF'er
16 mrt 2004
40
0
Antwerp
Hey,

Ik ga ongeveer voor 2005 m'n 900ss inruilen voor een andere fiets. In gedachte had ik een duc 748, maar laatst viel m'n oog op een aprilia rsv mille van een jonger bouwjaar, minder km'ers en een lagere prijs.
Nu was mijn vraag aan de mille-rijders op dit forum of ze tevreden zijn over hun fiets?(qua rijden, onderhoud, kosten) Over ducati zeggen ze wel vaker dat het probleem-fietsen zijn(zelf nog niks van gemerkt) maar van aprilia heb ik nog niet echt iets slecht gehoord. Wel heb ik laatst gehoord dat aprilia mogelijk bankroet zou gaan, en in België weet ik eigenlijk geen invoerder of dealer die echt gespecialliseerd is in Aprilia's.
Alvast bedankt

Greetz
 
Superfiets...die van 2001 dan..met Aprilia/Akrapovic 2in2 SBK systeem+eprom, BMC luchtfilter, 16 tandjes voor, supercorsa's, Matris stuurdemper en Hyperpro vering v+a.

Heb er evt. binnenkort een voor je te koop in Haga SBK replica kleuren ;)
 
Hey,

Ben deze namiddag langs een dealer geweest om eens naar de duc748 en de aprilia mille te gaan kijken. Moet volgende week eens langskomen met m'n 900ss zodat hij een bod kan doen en ik een proefritje mag doen op beide fietsen. Laat nog wel weten wat het gaat worden. *D

P.S.: Is het onderhoud en zijn de stukken van Aprilia's even duur als van een duc of goedkoper???????????????????????????

Alvast bedankt
Greetz
 
Hey,

Ben deze namiddag langs een dealer geweest om eens naar de duc748 en de aprilia mille te gaan kijken. Moet volgende week eens langskomen met m'n 900ss zodat hij een bod kan doen en ik een proefritje mag doen op beide fietsen. Laat nog wel weten wat het gaat worden. *D

P.S.: Is het onderhoud en zijn de stukken van Aprilia's even duur als van een duc of goedkoper???????????????????????????

Alvast bedankt
Greetz

onderhoud is toch ietsje goedkoper dan dat van een duc
tfeit is wel zo, de stukken van aprilia durven wel eens duurder zijn
maar daar moet je niet mee inzitten, met een aprilia onder je kont val je toch nooit ;) ;)
 
Heb nog maa rnet een Rsv Mille R van 2002 met slechts 5000 km gekocht , heb hem nog maar een weekje maar ik ben er wel heeeeel tevreden van.
ik weet dat een duc om de 20 000 km binnen moet voor groot onderhoud en bij stellen van blahblah ben vergeten wat . maar da zou wel aardig wat centjes kosten als ik het goed voorheb.
kan zijn dat dit bij aprilia ook is hoor.

Denk dat de stukken van duc en aprilia ongeveer even veel kosten .
maar hier heb je alvast een lijst met aprilia dealers

http://www.rad.be/motodealer.html
 
Ik rijd met een RSV en een Duc 900 ss(vrouwtje)
Onderdelen van een RSV zijn veel duurder als een ducati.Ik spreek uit ondervinding(na een schuiver).Verder zijn een 748 en een RSV niet te vergelijken.De RSV is veel comfortabeler als een 748 en veel krachtiger (vooral in lage toeren)
Als je klein van gestalte bent zal je je veel beter op een Duc voelen.De RSV is namelijk veel ruimer maar vooral veel hoger.Als je niet graag je rijbewijs kwijtspeelt en een superboete krijgt zoe ik je aanraden om met de 900 ss te blijven rijden.Met de RSV is onder de 150 km p/h niet veel lol te beleven.Ga je met de Mille in de ardennen vlammen zit je aan 200 + zonder dat je het weet.Ga je op circuit rijden is de RSV dus de te hebben motor :-)
Met mijn Mille (13000km) nog geen enkel probleem gehad.
Besluit:Om op straat te rijden aan aanvaarbare snelheid(is nog te snel )heb je aan een Duc 900 ss meer dan genoeg PK"s
 
Hey,

Ben eergisteren een proefritje gaan doen op de mille, en was meteen verkocht, een ritje met de 748 vond ik al niet meer nodig(achteraf gezien dom van me, had toch wel eens graag op een 748 gereden). Gisteren middag mocht ik hem afhalen, echt een zalige fiets, enkel had ik een klein probleempje. Toen ik huiswaarts reed in 3de versnelling tegen een constant toerental tussen de 5500 en 7000tpm hoorde ik een fluitend geluid, ik loste m'n gas, kneep de koppeling in en het geluid verdween. Ontkoppelen en toerental terug verhogen tot 6000tpm en het geluid dook terug op. Het is toch wel een vrij irritant geluid, weet iemand waaraan dit ligt.
Heb m'n motor gekocht bij een duc-dealer in Oost-Vlaanderen, maar ben zelf van het Antwerpse, weet er iemand een GOEDE aprilia-dealer of hersteller in Antwerpen.

Alvast bedankt
Greetz
 
Hey,

Ben eergisteren een proefritje gaan doen op de mille, en was meteen verkocht, een ritje met de 748 vond ik al niet meer nodig(achteraf gezien dom van me, had toch wel eens graag op een 748 gereden). Gisteren middag mocht ik hem afhalen, echt een zalige fiets, enkel had ik een klein probleempje. Toen ik huiswaarts reed in 3de versnelling tegen een constant toerental tussen de 5500 en 7000tpm hoorde ik een fluitend geluid, ik loste m'n gas, kneep de koppeling in en het geluid verdween. Ontkoppelen en toerental terug verhogen tot 6000tpm en het geluid dook terug op. Het is toch wel een vrij irritant geluid, weet iemand waaraan dit ligt.
Heb m'n motor gekocht bij een duc-dealer in Oost-Vlaanderen, maar ben zelf van het Antwerpse, weet er iemand een GOEDE aprilia-dealer of hersteller in Antwerpen.

Alvast bedankt
Greetz

proficiat man met je nieuwe aanwinst
is logisch te noemen ;) ;)
hebbie geen fotoo?
er is ergens een groot topic waar je hem ook in kan posten, waar alleen appies instaan
met uw klein probleempken kan ik u wel niet verder helpen, zou echt niet weten wat het is, zal alleszins niet zo erg zijn

rij ze :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan