Aprilia RS 125 Chesterfield tunen?

Swarius

Rookie
11 jul 2006
12
0
Elspeet
http://marius.elspeet-online.nl/Motor/IMG_0408%20(Large)%20(2).JPG (Aprilia RS 125 Chesterfield 1)

http://marius.elspeet-online.nl/Motor/IMG_0412%20(Large).JPG (Aprilia RS 125 Chesterfield 2)

http://marius.elspeet-online.nl/Motor/IMG_0400%20(Large).JPG (Aprilia RS 125 Chesterfield 3)


Ik heb deze Aprilia RS 125 Chesterfield die nu een goede 175 km/u haalt.
Graag wil ik hem ietwat tunen voor wat meer trekkracht en misschien iets meer top (rond de 190) maar vooral meer trekkracht.

Ik zou graag willen weten hoe ik dit voor elkaar kan krijgen:

1. Welke uitlaat leent zich hier het beste voor? Een Arrow of ander merk? 2. Welke aanpassingen zijn nog meer aan te raden? luchtfilter/carburateur?
3. Hoe moet ie dan afgesteld worden en waar kan dit het beste?

Even voor de duidelijkheid: Ik wil er geen 160cc ofzo van maken maar gewoon wat vermogenswinst krijgen door "simpele aanpassingen".

Ik hoor het wel van jullie..

Alvast bedankt!
 
Ik vraag me hierbij altijd af in hoeverre het nou interessant is om "meer vermogen" uit je motor te halen. Vaak zijn het dure ingrepen die, naar mijn idee, veel te duur zijn voor die +5 à +10 km harder. Bovendien heeft dit vrijwel altijd een (negatief) effect op je verbruik.

Wat betreft trekkracht, misschien eens kijken naar je tandwielverhoudingen. Redelijk goedkope oplossing die vaak toch wel enig merkbaar verschil geeft.

Wil je harder optrekken, is een kleiner tandwiel aan te raden. Hierbij verlies je echter wel topsnelheid.

Wil je meer topsnelheid, neem je een groter tandwiel. Hierbij lever je dan wel weer "trekkracht" / optreksnelheid in.
 
Dank je voor je antwoord. Qua tandwielverhouding snap ik je helemaal maar een goeie Arrow of Jolly Moto uitlaat heeft toch iets een positief effect op je vermogen?
 
Haal een andere uitlaat idd, breng je cilinder naar een tuner en laat de poorten op de uitlaat aanpassen.
 
Ik ben bezig met een Arrow uitlaat voor m'n Aprilia maar heb de vraag of een Arrow uitlaat die nu onder ee RS zit met een rotax 123 blok ook past onder een rotax 122?
 
die past perfect...

blokmaten blijven 't zelfde

de PV is iets andersbij die blokken maar het blijft 't zelfde qua afmetingen
 
mijn baas heeft er een J&S uitlaat op
dat ding is super snel

ow sorry hij heeft een RS250
maar je zou toch eens naar die uitlaten kunnen kijken, en ik hoor ook veel goede dingen over Jolly Moto's
 
Ik rij inmiddels met een 34mm carburateur, grote sproeier, K&N luchtfilter en een Arrow uitlaatsysteem. Is netjes op de testbank afgesteld en gaat nu als een speer!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan