Aprilia RS 125 Factory Project

Nou, updateje;

de koppelingskorf is dus fiks ingeslagen. De koppelingsplaten zijn nog als nieuw, die wissel ik dus niet. Komen wel zwaardere veren in :)

Ik heb een nieuwe binnenkorf besteld, maar ook de buitenkorf is ook flink ingeslagen. Die had PJME alleen niet op voorraad, dus die wil ik nog tweedehands gaan zoeken :Y

Ook even een nieuwe thermostaat besteld, aangezien die zijn werk ook niet proper deed :N :9
En dan de voorwiellagers... godsamme, die waren GAAR :X

Ik zorg morgen voor beeldmateriaal, maar dat het ernstig is zeg ik vast :)
 
Laatst bewerkt:
Nou, updateje;

de koppelingskorf is dus fiks ingeslagen. De koppelingsplaten zijn nog als nieuw, die wissel ik dus niet. Komen wel zwaardere veren in :)

Ik heb een nieuwe binnenkorf besteld, maar ook de buitenkorf is ook flink ingeslagen. Die had PJME alleen niet op voorraad, dus die wil ik nog tweedehands gaan zoeken :Y

Ook even een nieuwe thermostaat besteld, aangezien die zijn werk ook niet proper deed :N :9
En dan de voorwiellagers... godsamme, die waren GAAR :X

Ik zorg morgen voor beeldmateriaal, maar dat het ernstig is zeg ik vast :)


Lekker bezig!
 
De korf is echt proper ingeslagen. Godsie -O-

1407410204_5_aa7y.jpeg


Heb van een kerel op 125ccsportbikes.com al een aanbod gehad om een goede korf over te nemen. En ook op eBay staan er enkele, dus echt een probleem mag niet wezen.

Minder blij ben ik met PJME; nog steeds niks binnen -O-
Ben ik niet gewend van ze :X

Naja, komt ook wel goed. Afwachten weer :W
 
Iets bijvijlen met een vijl die net zo breed is als de tanden , terugzetten en nog plezier aan beleven !!!
Als je de vijl goed plaatst pak je 2 tanden en kun je niet scheefvijlen ......
 
Iets bijvijlen met een vijl die net zo breed is als de tanden , terugzetten en nog plezier aan beleven !!!
Als je de vijl goed plaatst pak je 2 tanden en kun je niet scheefvijlen ......
Ideetje opgevolgd :)

Kijken wat het brengt *D

Hoop morgen of overmorgen mijn onderdelen binnen te hebben, alleen zal er tegen die tijd wel een halve meter sneeuw liggen :')
 
Gisteravond pakje binnengehad *D

Laat thuis van mijn tentamen, even de koppeling in elkaar gedraaid en de lagers in het wiel gepropt :)

Zit weer een wiel in, lijkt het haast alweer wat. :Y

Overigens schijnt nu de zon! :o Dat die zon morgenmiddag ook nog maar schijnt... dan ga ik morgenmiddag shakedown houden :]
 
Zo, het zaakje staat weer in elkaar. Koppeling werkt weer top! *D

Nog niet fatsoenlijk mee kunnen rijden, iets met herfst.... B|

Overigens nog één klein cosmetisch aanpassinkje gedaan met het fixen van de koppeling; de cilinderkop had dezelfde behandeling gehad en de ontstekingcover inmiddels ook.

1421573101_6_Em9b.jpeg


Goud met het Aprilia logo weer blank gevijld. Oogt heel strak! *D
 
Netjes! En nou afstellen dat ding en rijden! :]

Dat het herfst is, is geen argument. Heb je de zomer weleens bekeken?
 
Netjes! En nou afstellen dat ding en rijden! :]

Dat het herfst is, is geen argument. Heb je de zomer weleens bekeken?
Hij is goed afgesteld hoor :)

Zover was ik net wel :Y

Moet alleen de thermostaat er nog in beunen, maar da's 10 minuten werk :)

Dinsdag misschien op de motor naar school, lijkt droog te worden en moet maar voor 10 minuutjes. Is sneller dan de trein en bus :Y (En dan kan ik posen... :') )
 
inb4 dinsdagavond komt er een nieuw topic met heropbouwen van een rs125 na een crash :+
 
Jij bent een grappenmaker jij! :P

Was trouwens woensdag... O-)

Misschien zo nog even stukje gas met die zooi! *D
 
Huilie! '(

Thermostaat net gemonteerd... kookt WEER! :(

Ik snap het niet meer. -O-
Thermostaat gaat er voorlopig dus weer uit. Moet zeggen, met dit pisweer wil ik toch niet rijden. Net blokje om was genoeg voor een heet zaakje. Nokken dus :X

Wat de neuk kan dat zijn; zo'n thermostaat is gewoon een bimetaal, daar kan weinig aan stukgaan. Ik snap 'm niet B|
 
Weet je zeker dat het de thermostaat is? Ik zou het zoeken in ontluchting. Flink blijven knijpen in de leidingen, schudden, ontluchtingsnippels gebruiken (indien aanwezig). etc.
 
Weet je zeker dat het de thermostaat is? Ik zou het zoeken in ontluchting. Flink blijven knijpen in de leidingen, schudden, ontluchtingsnippels gebruiken (indien aanwezig). etc.
Kan ik sowieso nog wel een keertje doen :)

Punt is dat ik de thermostaat eruit gehad heb en toen bleef 'ie redelijk netjes (mag iets hoger...) rond de 60 graden zitten. En met thermostaat wordt 'ie gewoon heel snel heel heet :X
 
Weet je zeker dat het de thermostaat is? Ik zou het zoeken in ontluchting. Flink blijven knijpen in de leidingen, schudden, ontluchtingsnippels gebruiken (indien aanwezig). etc.

Daar zou ik in eerste instantie ook aan denken. Kan je daarnaast niet een keer een thermostaat van iemand lenen? Zo kan je ook zaken uitsluiten.
 
Even koelsysteem doorspoelen, verse KVS erin, ontluchten die handel. Makkelijk, goedkoop en hopelijk doeltreffend. Denk 't wel.

Edit: overigens, toen ik vroeg of 'ie afgesteld was bedoelde ik eigenlijk of'ie al op de bank geweest is :]
 
Laatst bewerkt:
Daar zou ik in eerste instantie ook aan denken. Kan je daarnaast niet een keer een thermostaat van iemand lenen? Zo kan je ook zaken uitsluiten.
De thermostaat is gloedjenieuw :P Van de week binnengekregen bij PJME vandaan :9

Dus de thermostaat werkt (al zou het wel mijn mazzel zijn dat ie af fabriek stuk is :X ) maar lijkt gewoon alsnog niet open te gaan |(

Gemonteerd wordt ie heel snel heel heet en zonder wordt 'ie een veilige 65 graden tops. Dus, ja... ik volg het niet. :X
 
Kan ik sowieso nog wel een keertje doen :)

Punt is dat ik de thermostaat eruit gehad heb en toen bleef 'ie redelijk netjes (mag iets hoger...) rond de 60 graden zitten. En met thermostaat wordt 'ie gewoon heel snel heel heet :X

Kan me iets herhinneren dat hij bij mijn senda ook pas bij 85 open ging, 95 gaat de fan aan en 97 oid ging de temp lamp branden. 60 graden is iig heel laag. Thermostaat zorgt er juist voor dat je snel op temperatuur zit, als je op 60 graden zit en dan opeens vol gaat poken (ervan uitgaande dat je denkt dat dat bedrijfstemp. is) kun je wel eens een zuiger hebben die sneller uitzet dan je cilinder.

Edit: Je kan hem altijd eens in een pan water doen, meet dan ook ff met een thermometer en plaats de temperatuur eens hier waarbij hij open gaan. 60 is echt laag, rond de 80 is aannemelijker!
 
Laatst bewerkt:
Kan me iets herhinneren dat hij bij mijn senda ook pas bij 85 open ging, 95 gaat de fan aan en 97 oid ging de temp lamp branden. 60 graden is iig heel laag. Thermostaat zorgt er juist voor dat je snel op temperatuur zit, als je op 60 graden zit en dan opeens vol gaat poken (ervan uitgaande dat je denkt dat dat bedrijfstemp. is) kun je wel eens een zuiger hebben die sneller uitzet dan je cilinder.

Edit: Je kan hem altijd eens in een pan water doen, meet dan ook ff met een thermometer en plaats de temperatuur eens hier waarbij hij open gaan. 60 is echt laag, rond de 80 is aannemelijker!
Op het thermostaatje zelf staat 70c wat voor 70 graden celsius zal staan, logischerwijs.

Te maf voor woorden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan