Aprilia rs 125 solenoid afstellen (`99 - 06)

lars01

MF'er
6 aug 2008
87
4
haarlem
Goedendag,
Knipsel.PNG


Ik ben momenteel een Rs125 uit 1999 aan het opknappen!
nu ben ik aangekomen bij de powervalve en solenoid.
De afstand van de solenoid moet worden afgesteld maar ik kan hier niets over terugvinden, ook niet in het onderhous boek. enkel dat de afstand 7,5 tot 8,5mm moet zijn, het is mij niet duidelijk of dit gesloten of open is, heeft hier iemand kennis van ?

Knipsel1.PNG
 
Goedendag,
Bekijk bijlage 1959290

Ik ben momenteel een Rs125 uit 1999 aan het opknappen!
nu ben ik aangekomen bij de powervalve en solenoid.
De afstand van de solenoid moet worden afgesteld maar ik kan hier niets over terugvinden, ook niet in het onderhous boek. enkel dat de afstand 7,5 tot 8,5mm moet zijn, het is mij niet duidelijk of dit gesloten of open is, heeft hier iemand kennis van ?

Bekijk bijlage 1959291
 
ja dat filmpje had ik gevonden! maar het afstellen van de afstand is niet duidelijken dit filmpje wordt de spanning niet op de kabel gehouden om de klep volledig te dichten
De powervalve staat toch altijd dicht door de veer die er in zit, en de solenoid moet die bij een bepaald toerental openen.
Dus er moet niet te veel speling op de kabel zitten, maar ook niet te strak, net genoeg om de slag die de solenoid maakt
er voor te laten zorgen dat de powervalve helemaal open kan.
Desnoods tel je het aantal draadgangen op de stelwartel zoal in de video en stel die van jou ook zo af, dan zou het ongeveer goed moeten staan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan