Aprilia RS 125

X

MF erkend motorfietstechnicus
23 mei 2001
11
0
Hoi allemaal,

ik weet wel dat een RS 125 niet past tussen al deze supersport motoren als de R1 en de CBR''s maar toch wil ik ff wat vragen. Ik moet binnenkort op voor mij kleinrijbewijs en wil dus een motor kopen. Aangezien ik dus niet meer dan 25kw mag rijden en ik toch een sportmotor wil hebben blijft de RS 125 over. Want dit is toch de sportiefste motor in deze lichte klasse. Heeft iemand van jullie ervaring met deze motor? Zoja deel deze ervaring met mij!!
Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten X
 
Deze motor past JUIST bij de supersports...

Extreem sportief, dit is het voordeel, en gelijk het nadeel.
Als je hem als vervoer gebruikt is hij veel minder geschikt dan bijv een 400 of 600cc sportmotor.

Teveel toeren als je bijv 120 rijd op de snelweg.
Lijkt me wel een lekkere speelmotor!

Ik wil het niet voor je verpesten, maar er is ook nog iets als maximaal 0,16 kw per kg...
De RS125 komt hierboven omdat hij zo licht is, ik denk niet dat je deze motor mag rijden!

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-05-23 14:07 ]
 
btw ik heb wel eens gehoord dat die dingen ongeveer 2000km nodig hebben voor een complete renovatie, voor woon werk dus niet geschikt, voor blazen op de zondag: DOEN!
 
BertV, klopt, je mag er niet op rijden met klein rijbewijs :icon_frown:

En bij mijn oude 2takt (RD 350) moest je officieel om de 10.000 km de zuigerveren vervangen.

Je hebt veel onderhoud aan een 2takt!
 
Even nog wat RS125 cijfertjes :icon_smile:

Vermogen 22 kW
Drooggewicht 114 kg

Dat is dus 22/114 = 0,19kW/kg

Zoals al eerder genoemt helaas niet geschikt voor het beperkt A rijbewijs
 
ocharme jij..
in België mag ie wel voor <25kW rijbewijs..
bij NL = het <25kW EN <0.16kW/kg
in BE = het <25kW OF <0.16kW/kg

ghehe, wat een spelfout allemaal al niet kan doen :icon_smile:
 
Ter info: bij de Aprilia RS250 dienen de zuigers elke 16.000 km vervangen te worden (vermoedelijk bij de RS125 ook). De 125 schijnt echter duurder in onderhoud te zijn, maar dit soort fietsen is toch niet zo heel duur om te rijden: er zitten goedkopere banden onder, ook de ketting hoeft geen 160PK aan te kunnen etc.

Het zijn wel fietsen die sturen als een scheermes !! Op een dijkweggetje, laat ze maar komen met de 'dikke' fietsen.... die zullen alleen de achterkant zien ! (zeker met de RS250, daarmee rijd je op bochtige weggetjes vrijwel alles en iedereen naar huis)

Groetjes,
Aernoudt

* Powered by Aprilia RSV * V-twin power *
* www.bottemanne.net * www.Aprilia.com *
 
er is een aantal keren gezegd dat je deze motor niet met licht rijbewijs mag rijden. Maar dit mag wel!!
 
Ja afgeknepen zeker, kijk maar uit...

Een dealer om de hoek kan je alles wijs maken. :loveit:
Informeer ff bij je verzekering, dan weet je zeker dat er uitbetaald word.
 
ja inderdaad, ik heb het inderdaad onder andere van de dealer. Maar ook de verzekering doet niet moeilijk.(nu tenminste niet)
 
ja heel zeker niet met een belg gesproken.
 
Als de verzekering idd accoord is zal ik me natuurlijk niet druk meer maken. :)

(misschien toch handig om het ff op papier te hebben, just in case...)

 

Mmm... ik denk toch dat ik het ook maar eens aan een andere dealer zou gaan vragen en ff aan je rij instructeur. Dat zou je wel eens een hoop elende kunnen besparen.
 
oke, oke, de dealer staat los van bijna ieder ongeluk ;)

De verzekering WAS al accoord, maar ik zou toch wat op papier willen hebben.

Stel je voor, menspersoon dood, verzekering betaald niet uit!
 
Ik heb op een Aprilia RS 125 en een Cagiva Mito 125 gereden. Mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar de Cagiva. Ik vond de zit wat lekkerder, en ik vond hem er mooier uitzien. Qua rijgedrag lijken ze enorm op elkaar. Tenminste die twee die ik gereden heb dan.

Ze rijden erg leuk, en ze geven erg snel een vertrouwd gevoel. Maar ze hebben alleen vermogen tussen de 8000 en 11000 toeren, daaronder eigenlijk niks. Dus als je er mee rijdt dan moet je eigenlijk steeds rijden alsof je het onderste uit de kan wilt halen.

Gewoon erg leuk om mee te rijden, maar ik vind het absoluut geen supersport. Of misschien toch wel :) . Qua acceleratie tot de 100 zijn ze wat sneller dan mijn eigen 25 Kw Suzuki SV650s. Maar boven de 100 is het niks meer. Dan loopt mijn SV beter door naar 170, alleen de 125 cc-tjes hebben wel de neiging om met geluk door te lopen tot 190 op de teller. Haha, dan is mijn SV ook een supersport }) .

Qua wegligging is het goed, misschien omdat ze zo licht zijn. Het zijn gewoon leuke speelfietsen, maar ik twijfel of je er lang van kunt genieten en niet snel verveeld raakt. En oh ja, achteraf ben ik er achter gekomen dat ik er niet op had mogen rijden, gelukkig is er niets gebeurt...
 
men zegt hier trouwens dat de verzekering akkoord was. kan best, jij mag ook doodgewoon motoren verzekeren waar je niet op mag rijden he? Maakt voor de verzekering geen jota uit.. alleen kan't wel eens zijn dat ze niet uitbetalen als puntje bij paaltje komt.
 
men zegt hier trouwens dat de verzekering akkoord was. kan best, jij mag ook doodgewoon motoren verzekeren waar je niet op mag rijden he? Maakt voor de verzekering geen jota uit.. alleen kan't wel eens zijn dat ze niet uitbetalen als puntje bij paaltje komt.

Dat klopt, iemand zonder motorrijbewijs kan gewoon een motor verzekeren. De verzekering gaat 'gewoon' akkoord, zolang jij de premie betaald zijn ze dik tevreden...

Maar vervelender wordt het als jij een ongeluk veroorzaakt. Want volgens de wet is de WA-verzekering van de motor aansprakelijk, tenzij de bestuurder niet aan de voorwaarde voldoet(d?). Dan kan het wel een zo zijn dat jij de kosten mag betalen, eventueel in maandelijkse termijnen voor de rest van je leven '( .
 
nog een nadeel aan een rs 125:
het verbruik, reken maar op zeker 7l/100km bij gewoon rijden!!!
als je dan wat doorrijdt loopt het verbruik nog verder op dus denk 2x voor je je motor aanschaft.

ik heb lang staan twijfelen of ik ook geen zou kopen maar door verbruik en onderhoudskosten heb ik voor een 4-takt gekozen
 
heey maar waar slaat dat op van dat drooggewicht en het aantal pk's
met drooggewicht kan je toch niet rijden laat ze er dan het gewicht van een volle machine van maken toch????
 
Terug
Bovenaan Onderaan