Aprilia RS 250

POCA

Die hard MF'er
11 feb 2002
784
0
Tilburg
Wil eigenlijk wat meer te weten komen over de aprilia rs 250. Vind ik nl. een heel mooi dingetje, :9~ maar meer dan dat ie mooi is weet ik er niet van. :? Wie heeft ervaringen met deze motor? Aanraden/afraden? Zitten er daelers in Brabant?
 
Welk model bedoel je ?

Eerste motorboekje dat ik kocht was een test
tussen de \'95 RS250 en ZXR-400 (Kicxstart).

Maar ze waren niet erg te spreken over
de Aprilia....helaas, want ik MOEST EN ZOU toen
zo\'n Aprilia krijgen als ik groot was :) :)


Onder de 8000rpm niks daar.
(Hij trok de 140 niet in zijn 5, te weinig power).
Veeeeel te hoog verbruik, dacht dat ze 1 op 8
reden of zo en dan nog een flinke plens olie
elke paar honderd kilometer.
Halve blok vervangen na 12000 km of zo.

Als pluspunten natuurlijk voor zo\'n kleine lichte
fiets de stuureigenschappen.
 
Waaah, klink niet errug positief! Ik hoop dat anderen nog iets beter te vertellen hebben...\ '(
 
\'t is 2-takt...
dat zou al genoeg moeten zeggen

dus niet om veel kilometers af te leggen.
wil je een grote brommer, koop dan zo\'n aprilia

duur in onderhoud en benzine, het geluid van een opgedreven scootertje, enz. enz.
 
Jakkes, zo zie je maar weer: uiterlijk zegt niet alles! Bedankt voor het advies!
 
Maar het \'95 model is ZZZOOOOOO MOOOOOIIIII
dat je de rest voor lief zou willen nemen...

Nou, hoog in de toeren klinkt het wel ok hoor.

Maar ik zou me wel 2x bedenken voordat ik er een kocht.
 
Heb in Assen met een vent gesproken, en die had 40k probleemloze km\'s op de teller staan. Reed meestal met een stel jongens mee met 4t supersports, meestal niet te lui. Ennu, bij een tweetakt mag je niet over een zwak middengebied klagen. Is nu eenmaal zo.

In Uden zit een Aprilia dealer: Moto Ralo (Bitswijk nummertje zoveel, vlakbij Ben van Dijk) :?
 
Wel erg veel nadelen over een motor waarmee je op elke dijk elke (ja elke) supersport motor mee voor kan blijven. Als je een eerste motor wilt vind ik dit een goede keus.

Plus: bloedmooi, licht, tweetakt en geluid
Min: verbruik, onderhoud, tweetakt en geluid

Vraag ook eens aan turboteunis hij heeft een tweetakt gehad.
 
Supermooi speelgoed voor ERBIJ! Is iig geen motor voor dagelijks gebruik, te duur in verbruik, geen vermogen onderin, etc. |(
Maar een grandioos stuur/remfietsje, rijdt je idd iedere SS mee zoek op een bochtig weggetje :}

[edit] \'k rij op Assen maar ÉÉN seconde langzamer met een RS (licht getuned dat wel!) dan m\'n gewone brommer :} [/edit]
 
:^ Ik heb ook nog ff staan kijken, idd mooie dingen hé.

Uhhh Mar1tin zegt dit iets over de RS of over je R1 :P (Assen)
 
HEERLIJKE FIETS! was mn eerste motor, en die knie was net een zijwieltje ;) ...maar het is eigenlijk gewoon super voor erbij...niet fijn voor lange afstanden, verbruik is hoog...maar ow ow wat stuurt dat fijn, en zie zon ding maar es bij te houden in de bochies *D

BTW onderhoud wordt veel over gezegd, maar als je een beetje netjes rijdt (warm rijden, af laten koelen, goeie olie en niet echt alijd vol gas) dan gaat zon ding verrekte lang mee
 
Een tweetakt is gewoon een geweldig scheurijzer :}
Het maakt het echte GrandPrix gevoel bij je los.
Het \"nadeel\" is dat je er alleen hard mee kunt gaan, en is voor stadsverkeer, lange afstanden minder geschikt.
Als mensen zo\'n 250 of 125cc tweetakt race-replica vergelijken met een brommer, dan weet je dat ze nog nooit op zo\'n ding gereden hebben.
Het leukste is collega motorrijders met \"zwaar materieel\" kompleet zoek te rijden nadat ze eerst jou trots voor brommer hebben uitgemaakt })
 
ik move\'m effe naar supersport.
Dit gaat meer over de motor dan over pure techniek :)
 
Een tweetakt is gewoon een geweldig scheurijzer :}
Het maakt het echte GrandPrix gevoel bij je los.
Het \"nadeel\" is dat je er alleen hard mee kunt gaan, en is voor stadsverkeer, lange afstanden minder geschikt.
Als mensen zo\'n 250 of 125cc tweetakt race-replica vergelijken met een brommer, dan weet je dat ze nog nooit op zo\'n ding gereden hebben.
Het leukste is collega motorrijders met \"zwaar materieel\" kompleet zoek te rijden nadat ze eerst jou trots voor brommer hebben uitgemaakt })

:^ :}

Ter info voor JohnV:
\'K rij met m\'n R1 verre van maximaal/ optimaal.
Durf/kan ik (nog?) niet ;(
Laat dus een hoop \"liggen\" omdat ik TE hard rem voor diverse bochten omdat je er zo hard op afgevlogen komt! Althans zo lijkt het mij!
RS hou ik eigenlijk steeds open en rem af en toe een beetje (of iig. knijp NIET hard in m\'n remmen), voor de rest knal je zo\'n ding gewoon een hoek om (en om anderen heen :} )
Ps: Met m\'n Ace was ik ook maar 1 sec langzamer en die heeft veel te weinig grondspeling |(
E.e.a. is wel (Assen) nu 2 jaar geleden.
Zou nu wel wat beter gaan maar is zo ver weg en waanzinnig duur :(
[Edit] 1.39,62, resp. 1.40,76, en 1.41nogwat, resp. : R1, Ace, RS })
 
Je moet van het geluid houden, maar ik vind het zelf supergaaf!! Het type fiets (Kawa Kr1-s: 10 kilo lichter) waar ik eigenlijk op heb leren rijden. Mijn oom heeft hem voor erbij, maar toch.
Als je een uurtje op zo\'n ding tekeer gaat, ben je net zo moe alsof je een lange toerrit hebt gemaakt, maar wel ontzettend voldaan.
Het plezier begint al bij het warmdraaien.
Dat geluid, steeds iets harder en bij elke draai aan het gas die blauwe wolkjes uit de pijpen. En bij het verkeerslicht wil een vlotte auto er wel eens naast gaan staan. Dan knal je er met 11k toeren erbij weg alsof die in de achteruit staat!!! :9
 
Je moet van het geluid houden, maar ik vind het zelf supergaaf!! Het type fiets (Kawa Kr1-s: 10 kilo lichter) waar ik eigenlijk op heb leren rijden. Mijn oom heeft hem voor erbij, maar toch.
Als je een uurtje op zo\'n ding tekeer gaat, ben je net zo moe alsof je een lange toerrit hebt gemaakt, maar wel ontzettend voldaan.
Het plezier begint al bij het warmdraaien.
Dat geluid, steeds iets harder en bij elke draai aan het gas die blauwe wolkjes uit de pijpen. En bij het verkeerslicht wil een vlotte auto er wel eens naast gaan staan. Dan knal je er met 11k toeren erbij weg alsof die in de achteruit staat!!! :9

8-) I totally agree with you! t geeft gewoon een kick...ben eigenlijk nog steeds verslaaft aan 2-takt :}
 
Nou gelukkig dat er ook nog wat positiefs over te melden is. Ga ik van \'t weekend als het tenminste mooi weer is eens even kijken :)
 
Op maandag 25 februari 2002 00:09 schreef Mar1tin het volgende:Ter info voor JohnV:

E.e.a. is wel (Assen) nu 2 jaar geleden.
Zou nu wel wat beter gaan maar is zo ver weg en waanzinnig duur :(
[Edit] 1.39,62, resp. 1.40,76, en 1.41nogwat, resp. : R1, Ace, RS })

Ik heb ook maar 1 × Assen gereden,5×15 min op RSV mille, geen tijden :(

Regen en Pirelli S Corsa\'s en die glijden dan lekker.

Assen is voor mij net zo ver als Zolder maar idd erg duur.---of lijkt dat maar zo
 
Ik rij zelf RS250, geen fiets voor de lange afstand, maar geweldig om ff verschrikkelijk hard mee te hoeken enz. Het weegt geen ruk (140kg)
En even over het blok wat zo snel verslijt..ja je moet er geen goedkope scooter 2takt olie in kieperen a een tientje per liter. Koop een fatsoenlijk merk, Motul oid, is wel wat duurder (Fl 35,-) maar dan heb je weinig problemen met het blok. Het onderhoud is idd duurder, en hij verbruikt ook redelijk wat brandstof (als je tenminste flink in de toeren blijft rijden) ongeveer 1 op 10......

Maar zoals al eerder gezegd, rustig warm rijden, goeie olie gebruiken, dan heb je weinig last van slijtage, en kan zo'n blok jaren mee.

misc.php
 
Laatst bewerkt:
Zaken waar je gewoon rekening mee moet houden:

[*] Hoog benzineverbruik
[*] Zuiger/zuigerveren moeten af en toe vervangen worden (geloof om de 10.000km)
[*] Veel schakelen om motor in powerband te houden.
Als je 120 rijdt op de snelweg, en je wil een sprint maken, schakel dan maar eerst 2,3 keer terug, al helemaal met iemand achterop (als het wel kan op dat ding :) )

[me]duderuud heeft zelf een Yamaha RD350 gereden, dus kent het gevoel :) [/me]
 
geen gezeur over 2T aub! tenminste als je geen ervaring heb

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/1592/c12041666244519e8a652c7ae23477ae (JoeBar_1.jpg)​
 
.. en heel mooie borsten als icon!!

Zeker wel :)

Op woensdag 27 februari 2002 07:09 schreef Ids het volgende:
Ik rij zelf RS250, geen fiets voor de lange afstand, maar geweldig om ff verschrikkelijk hard mee te hoeken enz. Het weegt geen ruk (140kg)
En even over het blok wat zo snel verslijt..ja je moet er geen goedkope scooter 2takt olie in kieperen a een tientje per liter. Koop een fatsoenlijk merk, Motul oid, is wel wat duurder (Fl 35,-) maar dan heb je weinig problemen met het blok. Het onderhoud is idd duurder, en hij verbruikt ook redelijk wat brandstof (als je tenminste flink in de toeren blijft rijden) ongeveer 1 op 10......

Maar zoals al eerder gezegd, rustig warm rijden, goeie olie gebruiken, dan heb je weinig last van slijtage, en kan zo'n blok jaren mee.

piccie...

Tof ding! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan