Aprilia RS 660

Ik zie toch binnen afzienbare tijd wat leuke tweedehands keus op de markt komen.
Zoals ik begrijp verkoopt het ding goed.
De aanschafprijs is al alleszins redelijk dus de occasions worden vast interessant!
Ik wacht nog even af..
Over gebruikerservaringen heb ik tot op heden weinig kunnen lezen, of ik heb niet goed genoeg gezocht op het web. Dat kan natuurlijk ook.
 
Je zal er geen spijt van hebben.
Heb de imu er ook bij besteld, staat nog niet gemonteerd op moment. Er is zoveel vraag naar de RS660, waar die standaard opzit en er is schaarste op electronica Parts, dat die moto's voorrang krijgen. Idem met de QS en autoblieper voor de Tuono. Alles staat in backorder. Gisteren de eerste km's gedaan met de Tuono. Blokje gaat lekker.
Imu, quickshifter en autoblipper zal geen probeem zijn, na een tijdje kijken, rijden en twijfelen is het de RS660 geworden. Toch iets sportiever. Hierbij hebben vooral de looks de doorslag gegegeven.
 
Gisteren alvast de eerste "doornatte" km's gedaan. Het was eerder zwemmen, maar bon. Gelukkig had ik met mijn dealer geregeld om de OEM Pirelli's Corsa2 te swappen met Metzler M9RR schoeisel. In de regen toch iets meer grip. Moto vrijdag opgehaald. Ben behoorlijk onder indruk vh kleine blokje. Vering moet ik nog wat instellen enkel Rebound op de Tuono. Veervoorspanning ga ik lichtjes aanpassen. Rijwielgedeelte voelt heel stabiel aan. Remmen zijn subliem. Zag ergens op een video dat je de hendel vd rem niet kan instellen, maar Brembo gebruikt van die kleine stelwieltjes. Op de hoogste stand is de voorrem zeer direct en in de regen geen aanrader. Er staat een hoop instelbare electronica op. Heb nu enkel de Commute gebruikt om in te rijden.
In individuele modus kan je zowat alles aanpassen inclusief motorrem, hoe ze het flikken bij Aprilla, geen idee? Het electronics pack is uitgebreider dan de vorige RSV4 generatie.

Blind gekocht zonder testrit overigens...ik voorzie geen problemen bij normaal gebruik
Ben niet meer zin om er mee op circuit te rijden, maar denk dat moto geen slecht figuur zou slaan in een minder snel groep. Moto is op hellingshoek nog zeer gemakkelijk bij te sturen, voorkant kleeft als het ware aan de asfalt. Aprila heeft een potentieel toppertje gecreëerd.

Heb geen aparte Tuono660 groep gevonden daarom maar hier gepost. Zelfde blok, zelfde frame. Vering elementen vd RS660 zijn wel hoger niveau. Maar daar is de aftermarket business weer goed mee.
 

Bijlagen

  • IMG_20210514_145303.jpg
    IMG_20210514_145303.jpg
    238,7 KB · Weergaven: 57
Leuk plaatje.. Fernando Alonso op de RS660..
Grappig om te lezen, heeft er op gereden, onbekend hoeveel. ;)

 
Terug
Bovenaan Onderaan