Aprilia RS 660

Leuke video. Zo krijg ik nog meer zin in de RS!
Die lui van 1000PS hebben trouwens niet eens zoveel aangepast. Ik denk ook dat - wanneer ik daadwerkelijk een RS aanschaf - ik hem stap voor stap zal aanpakken. Eerst alleen de vering, en dan later het race-kuipwerk (is in glasvezel uitvoering nog redelijk betaalbaar, zo’n 700 euro, maar dan wel alleen in een basiskleur gespoten). Daarna komt denk ik pas het tunen, met eventueel een ander (decat) uitlaatsysteem, alle euro 5 spul eraf, een race-ecu en ander luchtfilter met speciale kelken (velocity stacks) van Gabroracing, misschien ooit ook een race-rearset (Zie Apriliaspecialparts.com voor mooie RS spulletjes)
Het draadje op het Apriliaforum van een Amerikaan die zijn RS volledig ombouwt vond ik erg inspirerend.
RS ombouw in racetrim op Apriliaforum.com

Nou denk niet dat dat voor 6000€ klaar was
Maar ik denk als het vermogen standaard redelijk netjes is zonder dip dat je die 4 pk echt merkt
Zou als ik zoiets zou willen de vering doen , de racekuip en zo licht mogelijke wielen
 
Da’s waardeloos zeg (Ik heb het dit jaar ook al 3 a 4 keer meegemaakt, dus weet hoe het voelt), Volgend seizoen hopelijk meer geluk!
Ja, hier ook.
Ik reed in mei spelenderwijs en relaxt een nieuw pr van 1.531 op Zandvoort, en wilde het seizoen afsluiten met een tijd van 1.50.
Dat had ik vorig jaar al bepaald, ik lag in mei dus al redelijk op schema..
Maar daarna drie circuitdagen nat.
En de ZAC race voor september werd door de organisatie geannuleerd.
Einde verhaal, einde seizoen. :+ ;)
 
Nou denk niet dat dat voor 6000€ klaar was
Maar ik denk als het vermogen standaard redelijk netjes is zonder dip dat je die 4 pk echt merkt
Zou als ik zoiets zou willen de vering doen , de racekuip en zo licht mogelijke wielen
Ja, dat zal een duur geintje zijn geweest. Dan is het eenvoudiger (en waarschijnlijk zelfs goedkoper) om die Trofeo versie te kopen voor €17.934 incl btw. (maar dan zou ik wel eerst uitzoeken of het ABS ook weer ingeschakeld kan worden).

Lichtere wielen lijkt me ook een zinvolle upgrade, maar dat is wel behoorlijk prijzig. Ik zie tenminste voor carbon wielen (dat lijkt me tenminste wel de aangewezen weg om echt tot gewichtsreductie te komen in je on-afgeveerde delen) bedragen van rond de €3500, voor een setje. Dat zou ik misschien overwegen als ik kampioenschappen zou rijden (en misschien een sponsor had, of als ik een dikke prijs in de loterij zou winnen :+), maar voor mij als gewone sterveling met relatief weinig talent - en ook nog andere dure hobbies - zijn dat toch upgrades die echt het allerlaatst in beeld komen.
 
Ja, hier ook.
Ik reed in mei spelenderwijs en relaxt een nieuw pr van 1.531 op Zandvoort, en wilde het seizoen afsluiten met een tijd van 1.50.
Dat had ik vorig jaar al bepaald, ik lag in mei dus al redelijk op schema..
Maar daarna drie circuitdagen nat.
En de ZAC race voor september werd door de organisatie geannuleerd.
Einde verhaal, einde seizoen. :+ ;)
Dat zijn trouwens mooie rondetijden! Daar zal ik nooit bij in de buurt komen. Ik zou al blij zijn als ik op Assen ooit nog eens onder de 2 minuten-grens kom *O*. Maar goed, dat zou dan wel op een lichtere, minder vermogende motor zijn (zoals de RS660). Jij rijdt deze tijden met een S1000RR?
 
Dat zijn trouwens mooie rondetijden! Daar zal ik nooit bij in de buurt komen. Ik zou al blij zijn als ik op Assen ooit nog eens onder de 2 minuten-grens kom *O*. Maar goed, dat zou dan wel op een lichtere, minder vermogende motor zijn (zoals de RS660). Jij rijdt deze tijden met een S1000RR?
Ik rij deze tijden met een S1000RR zonder IMU (geen bochten systemen) en ik was er de eerste twee jaar na aankoop nog niet sneller mee dan met eerdere motorfietsen.
Vorig jaar heb ik ineens stappen gemaakt door meer dagen te rijden en ook zelf wat fitter te worden (10-12 uur sport in de week).
Maar het is uiteraard wel een enorm potentieel om te hebben.
Dat haal ik er nog niet helemaal uit natuurlijk.
Derden met een 600 konden in de snelste groep het hele circuit bij blijven, ook op het rechte stuk.
Daar laat ik het gas te snel los, en kan meer de bocht instemmen.
Hoe harder je gaat, hoe meer je moet afstoppen, dat vergt ook aandacht. Lastig.
Daar moet ik nog wat winnen.
Daarom recent in een radiale rempomp, Stylema klauwen en dikkere remschijven van Motomaster geïnvesteerd.
Helaas heb ik er nog maar twee droge sessies mee gereden sinds de montage in juli.
De gekoppelde achterrem gaat mij nu ook parten spelen, dat geeft veel onbalans.
Misschien moet het hele systeem op de schop.
Daar moet ik deze winter maar even een harde noot over kraken.
Het blijft een motor op kenteken..

Ik kan nu met bijna iedere motor makkelijk onder de twee minuten rijden denk ik.
Dit jaar ook een keer twee korte sessies met mijn HP2 Sport op CPZ geweest en met de niet voor circuitgebruik geschikte Pilot Power bandjes was ik voor het Scheivlak zelfs nog circa tien km/u sneller onderweg dan met de RR.
Wellicht kan ik de pr evenaren op een volledige circuitdag en met dezelfde Corsa Rosso straatbanden. :)
 
Er staat een nieuwe te koop op marktplaats bij Bos
Er zijn heel veel nieuwe en gebruikte en demo’s te koop door het hele land! Ik hoef in elk geval niet bang te zijn dat er niets beschikbaar is als ik besluit er eentje aan te schaffen :). Volgende week (waarschijnklijk vrijdag of zaterdag) eerst een proefrit maken bij Motoport Leek. Dan kan ik pas echt beoordelen of het iets voor me is.
 
Ik hoor net van de dealer dat er volgend jaar een Tuono 660 Factory komt. Iemand al iets gehoord over een RS660 Factory?
 
Ja, hier ook.
Ik reed in mei spelenderwijs en relaxt een nieuw pr van 1.531 op Zandvoort, en wilde het seizoen afsluiten met een tijd van 1.50.
Dat had ik vorig jaar al bepaald, ik lag in mei dus al redelijk op schema..
Maar daarna drie circuitdagen nat.
En de ZAC race voor september werd door de organisatie geannuleerd.
Einde verhaal, einde seizoen. :+ ;)
Was dat op een RS660?
 
Even een kickje, want ben benieuwd hoe de RS/Tuono eigenaren hun nieuwe motor dit seizoen ervaren hebben? Wat zijn de positieve punten, de mindere punten en zijn er nog dingen kapot gegaan?

Dank!
 
Er zijn heel veel nieuwe en gebruikte en demo’s te koop door het hele land! Ik hoef in elk geval niet bang te zijn dat er niets beschikbaar is als ik besluit er eentje aan te schaffen :). Volgende week (waarschijnklijk vrijdag of zaterdag) eerst een proefrit maken bij Motoport Leek. Dan kan ik pas echt beoordelen of het iets voor me is.
Hoe is je proefrit gegaan?
 
Hoe is je proefrit gegaan?
Motoport Leek heeft de motor nog steeds niet binnen, dus nog niet proefgereden. Als het echt te lang duurt ga ik wel verder van huis kijken, er staan een paar redelijk ‘goedkope’ gebruikte RS660’s te koop in het zuiden van het land.
Ondertussen kan ik voorlopig mijn ’oude’ motor toch nog niet inruilen, want die staat in de werkplaats met een elektronische storing die eerst moet worden verholpen.
 
Motoport Leek heeft de motor nog steeds niet binnen, dus nog niet proefgereden. Als het echt te lang duurt ga ik wel verder van huis kijken, er staan een paar redelijk ‘goedkope’ gebruikte RS660’s te koop in het zuiden van het land.
Ondertussen kan ik voorlopig mijn ’oude’ motor toch nog niet inruilen, want die staat in de werkplaats met een elektronische storing die eerst moet worden verholpen.

In oktober hadden ze een Tuono en RS in de showroom staan? Konden ze die niet als demo inzetten?
 
Motoport Leek heeft de motor nog steeds niet binnen, dus nog niet proefgereden. Als het echt te lang duurt ga ik wel verder van huis kijken, er staan een paar redelijk ‘goedkope’ gebruikte RS660’s te koop in het zuiden van het land.
Ondertussen kan ik voorlopig mijn ’oude’ motor toch nog niet inruilen, want die staat in de werkplaats met een elektronische storing die eerst moet worden verholpen.
Balen, duurt wel even imiddels.

Er staan inderdaad al paar gebruikte RS660's te koop. Zeker in Duitsland staan er al enkele rond de 9k te koop. Best verleidelijk...:P
 
In oktober hadden ze een Tuono en RS in de showroom staan? Konden ze die niet als demo inzetten?
Die nieuwe RS willen ze niet als demo-motor inzetten, dan is ie niet nieuw meer (kan ik wel begip voor opbrengen). De gebruikte Tuono die er nu staat werd mij trouwens ook niet aangeboden voor een proefrit (vind ik niet erg, want is natuurlijk niet representatief omdat zowel zithouding als vermogen verschilt van de RS).
 
Balen, duurt wel even imiddels.

Er staan inderdaad al paar gebruikte RS660's te koop. Zeker in Duitsland staan er al enkele rond de 9k te koop. Best verleidelijk...:P
Ja, duurt zeker behoorlijk lang. Hij zou een maand geleden al gebracht worden door de vorige eigenaar, maar inmiddels komt die hem niet eens meer brengen en moeten ze de motor zelf gaan halen (kreeg ik gisteren te horen toen ik weer even poolshoogte nam in de zaak).
Ik heb nu contact met Ros Motoren in Etten-Leur. Die heeft een splinternieuwe staan (9 km op de teller), voor €10.999, en ook nog eens in mijn favoriete kleur. Dat is toch mooi 1500 goedkoper dan elders. Hij staat al wel sinds februari 2021 op kenteken, maar de fabrieksgarantie vervalt toch als ik er een circuitmotor van maak, dus dat is niet zo’n ramp.
 
Misschien nog even geduld hebben @jabba
Kijk, hier zat ik dus al een beetje op te wachten. Ik kon me niet voorstellen dat het huidige RC8C project geen grootschaliger vervolg zou gaan krijgen.
 
Misschien nog even geduld hebben @jabba
Ja, ik had de spyshots al gezien. Op zich heel aantrekkelijk, maar het is wel weer een KTM, en ik weet niet of ik dat weer aan zou durven, na twee krakkemikkige Dukes die niet echt ’ready to race’ bleken te zijn op het circuit.
 
Ja, duurt zeker behoorlijk lang. Hij zou een maand geleden al gebracht worden door de vorige eigenaar, maar inmiddels komt die hem niet eens meer brengen en moeten ze de motor zelf gaan halen (kreeg ik gisteren te horen toen ik weer even poolshoogte nam in de zaak).
Ik heb nu contact met Ros Motoren in Etten-Leur. Die heeft een splinternieuwe staan (9 km op de teller), voor €10.999, en ook nog eens in mijn favoriete kleur. Dat is toch mooi 1500 goedkoper dan elders. Hij staat al wel sinds februari 2021 op kenteken, maar de fabrieksgarantie vervalt toch als ik er een circuitmotor van maak, dus dat is niet zo’n ramp.
Hmm vervelende verkoper ;)

Dat is geen onaardige prijs en als die garantie niet zo'n ding is voor jou... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan