Aprilia RS 660

Neen, ik heb nooit op Assen gereden. Veel te veel Nederlanders in die omgeving :+.

Ik kan me best voorstellen dat het in sommige situaties zeer goed van pas komt, maar of het in het geheel opweegt...
 
Ik zie ook niet zo goed waarom je op circuit het flikflak sturen van een ktm zou willen hebben. Dat lijkt me helemaal geen voordeel.
En nog even een vraagje, hoeveel ervaring heb jij inmiddels met de RS660? Al veel mee op het circuit geweest bv.?
 
Ook even een algemene vraag aan de Aprilia RS660 forumleden. Ik zie zelden ervaringen en/of foto’s van RS660-bezitters langskomen. Valt er niets over te vertellen, of rijden de desbetreffende mensen gewoon erg weinig en hebben ze niet zoveel te vertellen over hun motor, of voelen ze er niets voor om hun ervaringen met anderen te delen? Daar is een motorforum toch voor bedoeld?
Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar persoonlijke verhalen, pluspunten, positieve aspecten van de motor, maar ook kritische kanttekeningen, verbeterpuntjes ed.. En natuurlijk hoor ik graag en vooral ervaringen van mensen die al met hun RS660 op het circuit zijn geweest, die misschien al aanpassingen hebben gedaan aan de vering of hun motor hebben getuned, bv met de UpMap van Gabroracing. Laat maar komen die verhalen! :]
 
Heb je wel eens op Assen gereden? De GT-bocht is er zoeentje waar lichtvoetigheid juist weer erg van pas komt in mijn beleving, en ook van Ossenbroeken naar de Strubben heb ik veel voordeel van dat makkelijke omgooien, net als aan het eind van de Veenslang, de chicane bij Ruskenhoek, met die scherpe knik naar rechts waar je meteen weer links moet richting Stekkenwal.
Ik rijd erg vaak op het TT-circuit, en ik zie dat ik op die plekken vrijwel altijd winst boek op supersports en zelfs superbikes (als R1, S1000rr en Panigale V4). Die ga ik daar heel vaak links en rechts voorbij, om ze op de Veenslang of richting Haarbocht weer voorbij te zien komen met hun veel hogere vermogens. Met een motor die een stuk minder vermogen heeft en ook nog eens minder lichtvoetig is (dan bv. de Duke) gaat me dat veel minder makkelijk lukken denk ik.
Bekijk bijlage 1698526
Zit maar één ding op dan ;) lepel een blok uit zo'n supersport in jouw duke :t Ik zie een mooi topic ontstaan.
 
En nog even een vraagje, hoeveel ervaring heb jij inmiddels met de RS660? Al veel mee op het circuit geweest bv.?
Neen, helemaal niet. Enkel ervaring met dat ik liever wat harder sleur voor een richtingwissel als dat tot een stabielere motor leidt. En ervaring met tankslappers op ktms, dat dan weer wel. :+

Ik wil het ook niet beter weten hoor, enkel even een andere invalshoek meegeven zodat jij je beslissing afgewogen kan nemen.
 
Vanmiddag - eindelijk - een dik half uur op de RS 660 gereden. Het was nog een beetje nat op de weg, dus helemaal vrijuit rijden ging niet, maar ik heb toch een redelijk goede indruk gekregen. Alles wat ik zeg moet wel gezien worden in het perspectief dat ik van een geweldig sturende KTM Duke 890R kom. Mijn eerste indrukken waren ronduit positief, zithouding is prima en je bent redelijk vlot gewend aan de motor. Schakelen met de quickshifter ging soepel en vloeiend, hoewel ik soms met mijn voet wat te ver naar de binnenkant zat, en er niks gebeurde. Voet even naar buiten verplaatsen, teen op of onder het pedaaltje en het schakelen ging weer foutloos.
Het vermogen en het koppel vielen me meteen al mee, hoewel dit exemplaar nog lang niet ingereden was (slechts 50 km op de teller). Toen ik hem even van dynamic mode in de racemodus zette had ik meteen bij opschakelen van een naar twee al een power wheelie.
Ik merkte uiteraard direct dat deze motor een veel beperkter koppel heeft dan een Duke 890R met 99 Nm, maar ik denk dat een goed ingereden RS 660 toch best een indrukwekkend en bruikbaar vermogen en koppel kan leveren. Van de veel aangehaalde deuk in de koppelkromme bij 5000 toeren heb ik helemaal niets gemerkt.

Qua sturen vond ik het een wat ander verhaal. Ik lees en hoor veel verhalen over superlicht sturen van de RS 660, over lichtheid, lichtvoetigheid, over ‘nimble & agile’ zoals de Engelsen zo mooi zeggen. Dat is misschien tot op zekere hoogte waar, als je het vergelijkt met een dikke superbike of supersport of zo, maar dan hebben die mensen nooit op een KTM Duke gereden, of dat nu een 790 of een 890(R) is. In tegenstelling tot - of ter nuancering van - wat ik las in de reviews is deze motor superstabiel bij hard rechtuit gaan en in snelle lange bochten. Geen moment werd het rijwielgedeelte onrustig, werd de motor wiebelig of zenuwachtig, geen moment heb ik een stuurdemper gemist. Altijd strak als op rails. Maar bij korte bochten, rotondes, snelle links-rechtscombinaties en noem maar op vond ik het rijwielgedeelte toch wat tekortschieten qua licht en makkelijk insturen en stuurprecisie. Hij stuurde weliswaar wat lichter in dan de Triumph Daytona 675R (2013) die ik zo’n 4 jaar geleden had, maar ik kwam toch vaak ruimer uit dan ik in gedachten had (beetje onderstuur dus). Dat kan heel goed aan de veerinstelling liggen, die natuurlijk volledig in de standaardsetting stond. Ik kan me goed voorstellen dat een hogere voorspanning achter, en misschien de vorkpoten een paar millimeter door de kroonplaten laten zakken het stuurgedrag al veel lichtvoetiger zouden maken. Qua stabiliteit kan de motor dat makkelijk hebben. Natuurlijk zal een setje Öhlins voor en achter dat stuurgedrag enorm kunnen verbeteren, met een veel grotere lichtvoetigheid en stuurprecisie tot gevolg, met behoud van snelle rechtuit- en bochtenstabiliteit. Dat zal dan wel ook een kwestie van testen en afstellen worden - met de kanttekening dat de Daytona standaard al die Öhlins vering heeft, en die kreeg ik met geen mogelijkheid echt lichtvoetig, wat ik ook instelde voor en achter. Maar die heeft mogelijk een nog langere wielbasis dan de Aprilia, dus dat was misschien gewoon ingebakken in het rijwielgedeelte. ik heb echter sterk het gevoel dat die Aprilia wel lichtvoetiger te krijgen is, dus dat schrikt me niet meteen af.
Over de remmen was ik niet meteen te spreken trouwens. Je knijpt in de remhandel en er lijkt een moment even niks te gebeuren. Dan knijp je nog wat harder en langer door en dan remt ie ineens wel redelijk hard. Het is goed mogelijk dat de remblokken nog moeten ‘inslijten’, dat ze nog wat stroever moeten worden, maar nu vond ik de remmen te veel naijlend, niet bijterig genoeg en absoluut niet goed te doseren. Dat doet mijn Duke met de Brembo Stylema’s veel en veel beter, zowel qua dosering als qua remvertraging. Zelfs de remmen op mijn Adventure 790 voelden strakker aan toen ik weer naar huis reed vanmiddag, waarbij me trouwens ook meteen opviel dat zelfs deze all-road motor met zijn 21 inch voorwiel nog veel lichter instuurde dan de Aprilia met zijn 17 inch wielen. Dat moet vast beter kunnen met een goede afstelling.
Concluderend, fijne motor met best een aantal verbeterpunten op het gebied van vering en remmerij. Goed ingereden denk ik dat ie voldoende vermogen levert om redelijk hard rond te gaan op het circuit, maar het is en blijft de vraag of hij net zo lichtvoetig, makkelijk en strak sturend kan worden gemaakt als de Duke. Misschien vraag ik te veel van een supersport, en is het gewoon niet mogelijk om een zo strak en lichtvoetig sturende sportmotor te maken, en zal ik er gewoon aan moeten wennen en misschien ook mijn rijstijl er op moeten aanpassen. Ik denk dat de tijd het zal moeten leren.
Ik heb ook iets soortgelijks meegemaakt toen ik een HP2 Sport kocht.
Die weegt droog 179 kilo.
Niet gek voor een 1.200cc boxer met cardan.
Toch vond ik hem voor geen meter sturen, snapte het ding gewoon niet.
Hij leek wel tegen te sturen en op eieren te rijden. 8)7

Bijna elke motor waar ik op stap ervaar ik normaal gesproken wel iets van vertrouwen.
Ooit de eerste 'polderwegbocht' op een CBR600 (proefrit meeting) waar ik net op stapte met een nieuwe duo achterop ging ook op de dubbele maximumsnelheid. :')

Maar niet bij deze.
Pas na enkele ritten veranderde er geleidelijk iets.
En gek genoeg is dat niet weg als ik er drie, vier maanden.. eh.. - zes maanden komt voor - niet mee rij.
Het voelt nu als een enorm wendbare motor, bijna tegen het gekke aan.
No way dat ik die mening de eerste vier ritten had.

Daarom snap ik andere rijders niet (al jaren) die na één enkele rit afzien van een aankoop omdat bijvoorbeeld de zithouding niet past. :)
 
Circuitrijden is uiteraard weer een hele andere omstandigheid.
Een flik/flak motor kan je daar stabiliteit kosten.
En sommige motorfietsen veranderen van karakter als je er hard mee gaat.
MV Augusta en sommige Duc's staan er ook om bekend steeds beter te rijden naarmate de snelheid stijgt. :)

Met de HP2 dit jaar ook ene keer Zandvoort geprobeerd dit jaar
Dat beviel eigenlijk wel goed die twee korte sessies.
Alleen razendsnel terugschakelen voor bijvoorbeeld de Tarzan en gelijk op het gas vond ik te spannend om heel soepel te doen met die dikke tweecilinder hoge compressie potten..
Bovenin in Het Scheivlak liep die echter zelfs harder dan mijn S1000RR.

Maar wellicht dat de RS660 ook van karakter veranderd bij serieus gas geven.
'Snel ?' openbare weg is nog niks op het circuit. :9 :t
 
Neen, helemaal niet. Enkel ervaring met dat ik liever wat harder sleur voor een richtingwissel als dat tot een stabielere motor leidt. En ervaring met tankslappers op ktms, dat dan weer wel. :+

Ik wil het ook niet beter weten hoor, enkel even een andere invalshoek meegeven zodat jij je beslissing afgewogen kan nemen.
Ja, snap ik. Maar je hebt naast generieke motortechnische en rijtechnische kwesties ook nog persoonlijke voorkeur. Ik heb persoonlijk een sterkere voorkeur voor licht insturen en lichtvoetigheid, ook al kan dat misschien wel ten koste gaan van ultieme stabiliteit op het rechte eind of in snelle lange bochten. Zelf heb ik ook wel eens tankslappers op het circuit gehad, zelfs op mijn Daytona 675R, die toch als superstabiel te boek staat, mede door de lange wielbasis en de prima stuurdemper. Ik kwam er - gelukkig - al gauw achter dat dit door mijn eigen rijhouding werd veroorzaakt, door de manier en de kracht waarmee ik het stuur vasthield. Toen ik dat eenmaal tussen mijn oren had, en veel ontspannener en losser op de motor zat was die onrust, die instabiliteit aan de voorkant volledig verdwenen.
Daarnaast weet ik van mijn Duke 890R dat lichtvoetigheid niet ten koste hoeft te gaan van de stabiliteit bij hoge snelheden. Dat ding is echt superstabiel, ook in lange snelle bochten. Met een goed uitgebalanceerd rijwielgedeelte en dito vering moet het dus wel mogelijk zijn om beide eigenschappen in een motor te verenigen. En ik denk eerlijk gezegd dat dit ook zou moeten lukken met de RS660.
 
Ook even een algemene vraag aan de Aprilia RS660 forumleden. Ik zie zelden ervaringen en/of foto’s van RS660-bezitters langskomen. Valt er niets over te vertellen, of rijden de desbetreffende mensen gewoon erg weinig en hebben ze niet zoveel te vertellen over hun motor, of voelen ze er niets voor om hun ervaringen met anderen te delen? Daar is een motorforum toch voor bedoeld?
Ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar persoonlijke verhalen, pluspunten, positieve aspecten van de motor, maar ook kritische kanttekeningen, verbeterpuntjes ed.. En natuurlijk hoor ik graag en vooral ervaringen van mensen die al met hun RS660 op het circuit zijn geweest, die misschien al aanpassingen hebben gedaan aan de vering of hun motor hebben getuned, bv met de UpMap van Gabroracing. Laat maar komen die verhalen! :]
Ik heb een RS 660 thuis staan en rijdt er regelmatig op ook al is hij eigenlijk van de vrouw. Vind het zelf wel een fijn sturende en comfortabele motor. Het is geen machine om vanuit stilstand snel weg te zijn eerlijk gezegd. Wat dat betreft valt het een beetje tegen. Ook ligt het echte koppelgebied wat hoger dan bijvoorbeeld bij de MT-07 of de R7. Hij trekt wel lekker en voor mijn gevoel ook lekker lang door. Aanzuig geluid is best te pruimen met de stock uitlaat.
het verhaal van jou wat betreft het sturen is totaal niet wat ik voel. Ik kan’m met speels gemak en licht sturend van links naar rechts gooien. Hij is wel afgesteld maar op mijn vrouw die toch een kilo of 20 lichter is dan ik.
Totaal niet bokkig voor een twin en de gasresponse is ook wel fijn (ook niet altijd zo met ride by wire).
Elektronica is gewoon goed, dat heeft Aprilia goed voor elkaar. Eenmaal afgesteld naar wens heb ik niet het gevoel dat het in de weg zit.
Als je nog specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel. Heb er nu een paar duizend kms opzitten.
21602BB6-809F-473A-924F-419C5B24F325.jpeg
 
Zit maar één ding op dan ;) lepel een blok uit zo'n supersport in jouw duke :t Ik zie een mooi topic ontstaan.
Die Duke is vermoedelijk verleden tijd. De dealer en KTM Nederland en KTM Oostenrijk kunnen de (elektronische) problemen waarschijnlijk niet oplossen binnen nu en 2 tot 3 maanden. Ik krijg er na het weekend uitsluitsel over, maar waarschijnlijk gaan ze over tot een buy back actie.
Dit is al de tweede KTM die me problemen, frustratie en hoofdbrekens bezorgt (naast verneukte trackdays), dus ik stap voor een circuitmotor even over op een ander merk. Op de openbare weg vrijwel geen problemen gehad met de dukes, en mijn adventure 790 is ook geweldig en heeft me in dik 20.000 km nog nooit laten staan, maar die Dukes lijken toch niet zo ready to race als KTM doet voorkomen. Kan best exemplarisch zijn hoor, maar als het je twee keer achterelkaar overkomt ben je er wel even klaar mee.
 
Ik heb een RS 660 thuis staan en rijdt er regelmatig op ook al is hij eigenlijk van de vrouw. Vind het zelf wel een fijn sturende en comfortabele motor. Het is geen machine om vanuit stilstand snel weg te zijn eerlijk gezegd. Wat dat betreft valt het een beetje tegen. Ook ligt het echte koppelgebied wat hoger dan bijvoorbeeld bij de MT-07 of de R7. Hij trekt wel lekker en voor mijn gevoel ook lekker lang door. Aanzuig geluid is best te pruimen met de stock uitlaat.
het verhaal van jou wat betreft het sturen is totaal niet wat ik voel. Ik kan’m met speels gemak en licht sturend van links naar rechts gooien. Hij is wel afgesteld maar op mijn vrouw die toch een kilo of 20 lichter is dan ik.
Totaal niet bokkig voor een twin en de gasresponse is ook wel fijn (ook niet altijd zo met ride by wire).
Elektronica is gewoon goed, dat heeft Aprilia goed voor elkaar. Eenmaal afgesteld naar wens heb ik niet het gevoel dat het in de weg zit.
Als je nog specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel. Heb er nu een paar duizend kms opzitten.
Bedankt voor je reactie. Heb je nog overwogen om er een kleiner voortandwiel op te zetten? Dat maakt het rijden bij lage toeren doorgaans een stuk fijner en makkelijker, en je ervaart veel meer trekkracht bij lage toeren (oftewel het sterke koppelgebied komt wat lager te liggen). Dat je daarmee iets inlevert qua topsnelheid is voor regulier gebruik geen ramp natuurlijk. Ik heb dat bij mijn beide Dukes gedaan en ook bij mijn 790 adventure, en het is de goedkoopste en meest effectieve upgrade gebleken op al mijn twins. En zelfs met mijn Duke 890R kom ik in de zesde versnelling nog steeds niet in de begrenzer op het rechte eind van Assen (waar de teller dan zo’n 225 aantikt). Het is in elk geval de eerste upgrade die ik bij de RS660 zal gaan doen.
 
Bedankt voor je reactie. Heb je nog overwogen om er een kleiner voortandwiel op te zetten? Dat maakt het rijden bij lage toeren doorgaans een stuk fijner en makkelijker, en je ervaart veel meer trekkracht bij lage toeren (oftewel het sterke koppelgebied komt wat lager te liggen). Dat je daarmee iets inlevert qua topsnelheid is voor regulier gebruik geen ramp natuurlijk. Ik heb dat bij mijn beide Dukes gedaan en ook bij mijn 790 adventure, en het is de goedkoopste en meest effectieve upgrade gebleken op al mijn twins. En zelfs met mijn Duke 890R kom ik in de zesde versnelling nog steeds niet in de begrenzer op het rechte eind van Assen (waar de teller dan zo’n 225 aantikt). Het is in elk geval de eerste upgrade die ik bij de RS660 zal gaan doen.
Als het mijn RS 660 zou zijn geweest dan ging er inderdaad een tandje minder op aan de voorkant. Elektronica krijg ik redelijk naar wens ingesteld. Ik rijd op standje individual (ingesteld naar mijn wensen) en mijn vrouw gebruikt dynamic. cruise control is trouwens een heel erg fijne optie op straat.
Heb op een groot terrein flink getrapt in race mode met een paar kenissen, wat ik heel fijn vind is dat de traction control on-the-fly is aan te passen. Hele fijne optie. Vanuit lage snelheden in lage toeren is hij vlotter dan een 600 supersport maar iets trager dan een MT-07. Je moet hem voor een twin wel wat hoger in de toeren houden.
Hij is wel redelijk wheelie-happy trouwens zonder wheelie control.
 
Laatst bewerkt:
Ik herken het verhaal hierboven met die bmw van mn eigen ducati.
De eerste kilometers reed ik trager dan mn vrouw... Nu kan ik ermee lezen en schrijven.
 
Dat is ‘m dan, mijn nieuwe aanwinst! Zoals jullie zien is het niet mijn voorkeurkleur, de lava red versie geworden, maar deze shiny - door de metallic glans in het echt toch veel mooier dan op de foto - Acid Gold.

Ik werd in eerste instantie getriggerd door de extra’s, die ik er zelf toch ook op had willen zetten, zoals de - niet standaard - Akra demper met titanium SC-project decat voorpijpen (overigens wel met lambda sondes) en de seat cover. Ook fijn vond ik dat ie al goed is ingereden (3200 km op de teller), en nog tot half maart 2023 fabrieksgrantie heeft. Maar dat zijn allemaal kleinigheidjes vergeleken met wat ik ervoer toen ik vanmiddag een proefritje maakte. Wat loopt dat ding geweldig hard als je er even aan trekt, en wat een indrukwekkend koppel voor dit lichte fietsje, als je de geringe cilinderinhoud in acht neemt. En dat geluid! Echt heel verslavend.

En dan heb ik het nog niet eens over de stuurkwaliteiten gehad. Was mijn eerste proefrit toch een beetje een bummer, met die niet heel licht insturende RS660 die steeds een beetje wijd wou lopen, met remmen die een beetje na leken te ijlen, dit prachtapparaat deed het tegenovergestelde. Heel lichtvoetig en strak was hij door korte bochtjes op een industrieterrein te manoeuvreren, korte links-rechts acties op rotondes gingen moeiteloos, en toch bleef hij in langere snellere bochten heel stabiel en zeker aanvoelen. En ook de remmen deden hun werk subliem, goed te doseren en een absoluut stevige remvertraging. Ik was eigenlijk na 5 minuten sturen al verkocht, en ik hoefde bij terugkomst niet eens meer na te denken: deze is voor mij!

CE873D16-EF03-414A-8354-219BE0F6718C.jpeg


D7F01F04-F1E4-4BBA-9F1F-DDFCFCA5F982.jpeg
20E9C07A-96C6-4979-88C0-D895EA945841.jpeg

2F3D2B35-E499-4334-81AE-237732B7E3A3.jpeg
 

Bijlagen

  • B2AF6EE6-BB78-4B93-B84D-CDD0C2AC83B4.jpeg
    B2AF6EE6-BB78-4B93-B84D-CDD0C2AC83B4.jpeg
    527,9 KB · Weergaven: 13
  • 194A07CC-7FBE-497C-8C39-B879F5B797D7.jpeg
    194A07CC-7FBE-497C-8C39-B879F5B797D7.jpeg
    517,8 KB · Weergaven: 14
Gefeliciteerd met de nieuwe fiets!
Ben je niet bang dat hij teveel lawaai maakt voor op het circuit?
Ik denk dat het meevalt. Er zit wel een db-killer in en ik vond het uitlaatgeluid niet overdreven luid, terwijl ik doorgaans redelijk gevoelig ben voor te lawaaierige uitlaten. Wel mooie knallen bij het schakelen met de quickshifter :) . We gaan het zien, maar ik ben redelijk optimistisch.
 
Gefeliciteerd! *O*

Fijn om te lezen dat je blijkbaar te maken had met 'een niet representatief' exemplaar tijdens je proefrit. Mooie fiets, had hem ook bij Niwa al zien staan op de site. Die RSV4 seat cover is wel echt een prachtige upgrade.

Overigens, dat kleurtje is wat aan te doen toch? ;)

Veel veilige kilometers toegewenst!
 
Vandaag even uitgeprobeerd hoe hard hij kan!
Loopt lekker hoor, die RS660, hoe vaker ik er op rijd, hoe beter ik hem vind, hoe blijer ik ermee ben :). Superstabiel als het hard gaat, en toch heel lichtvoetig en makkelijk korte bochtjes in te sturen (waarbij hij ook erg stabiel blijft).
De standaard vering vind ik al beter dan de volledig instelbare WP vering op de Duke 890R. Ik heb trouwens een complete set Bitubo vering besteld (het circuit vergt toch iets meer van de vering dan de openbare weg): een set volledig instelbare cartridges voor in de vorkpoten en een volledig instelbare schokbreker met piggyback reservoir achter (zie plaatjes). Mijn eerste keus was Öhlins, maar daarvan waren de cartridges pas halverwege juli 2022 leverbaar. Zo lang wilde ik niet wachten. De Bitubo’s zijn ongeveer even duur, en lijken van vergelijkbare kwaliteit. Ik las ergens dat de Twin Cup in de VS gewonnen is door iemand met een RS660 met Bitubo vering. Zal wel geen rotzooi zijn dus.

Maar over de topsnelheid dus. Even naar Duitsland gereden vanmiddag en hem een paar keer flink op zijn staart getrapt op de A31. Ik kwam na een paar keer uit op 236 km/u op de teller. Niet gek! Maar later de TomTom even gechecked, en daarbij bleek dat de teller wel een beetje overdrijft (zoals bij vrijwel alle motoren). Op de foto kun je zien dat het 227 echte gps-kilometers per uur zijn, bij deze snelheid een overdrijving van 9 km/u dus. Nog steeds niet gek hoor. Volgens mij haalde ik dat niet eens met mijn Duke 890R, die toch 21 pk meer heeft. Een goede stroomlijn en dus een lage luchtweerstand levert vaak meer op dan tuning om het vermogen op te krikken.
Wat mij betreft kan de winter niet snel genoeg voorbij zijn! :)

5D94E96F-C5F2-494F-BB95-2E6CDAB0DA56.jpeg

810517D1-B5D0-4C34-A2A0-7B3CA6991654.png


77E5F79E-233B-4045-884B-68037290BC5A.jpeg
 
Vanaf 80 doet stroomlijn veel.

Rond de 230 voor iets met 100 eneen beetje pk klinkt correct.
 
Lekker bezig Jabba, gelijk door met geld uitgeven ;).
Ziet eruit als mooi spul, ook al ken ik het verder niet qua merk. Wanneer komt het binnen en gaat het eronder?
 
Lekker bezig Jabba, gelijk door met geld uitgeven ;).
Ziet eruit als mooi spul, ook al ken ik het verder niet qua merk. Wanneer komt het binnen en gaat het eronder?
De dealer gaf aan dat het doorgaans in 2 tot 3 weken wel binnen is. Dat was 2 weken terug, toen ik de motor ophaalde en de vering meteen bestelde. Dus als het goed is nog een week of zo, en dan een afspraak maken om het erop te laten zetten. Schokbreker had ik zelf nog wel kunnen monteren, maar die cartridges lijkt me lastiger, en daar heb je ook speciaal gereedschap voor nodig volgens mij. Heb een mooie all-in prijs gekregen inclusief montage, dus dat was een makkelijke beslissing.
 
Hallo!
Ik had voor de RS660 een tailtidy en passenger footcovers besteld bij Evotech ( Engeland). Ze zijn nog gloednieuw in de doos.

Ik heb me bedacht en heb toch een andere motor gekocht.

Zijn er mensen die intresse hebben?
Scheelt je sowieso al 50 euro invoerkosten ;)

Mvg
Frank
 
Ben niet handig met linkjes, maar op het YouTube kanaal van Lee Johnston staat een mooi filmpje. Hij krijgt hier 2 van deze fietsjes in race versie binnen. Hij zal hiermee de TT op Mann gaan rijden, en eventuele aanpassingen volgen nog in latere afleveringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan