Aprilia RS 660

Bitaktus_Snellus

MF veteraan
16 jan 2004
14.897
99
Roden
Van Nieuwsmotor.nl
https://www.nieuwsmotor.nl/persberichten/24661-nieuw-aprilia-rs660
2020_Aprilia_RS_660_8.jpg
2020_Aprilia_RS_660_1.jpg


"De Aprilia RS 660 maakt zijn debuut. Dit nieuwe sportieve concept gebruikt racetechnologie voor meer rijplezier op de weg. Een uitzonderlijk chassis, verlaagd gewicht, de nieuwe twin motor met 100 pk, elektronica afgeleid van de onoverwinnelijke V4, premium technische invulling. De RS 660 belichaamt de essentie van het Aprilia-merk: de perfecte combinatie van vernieuwing en design.
EICMA 2019 luidt een nieuw tijdperk in voor Aprilia. Er komt een nieuwe generatie lichte, krachtige motorfietsen met een geraffineerd ontwerp aan, gecreëerd rond een volledig nieuwe technische basis, met de 660 cc parallelle twincilindermotor als uitgangspunt. Aprilia grijpt terug naar een middenklasse motor. Die krijgt een duwtje in de rug met elektronica en technologie van de Aprilia Racing-afdeling, om dagelijkse ritten opnieuw aangenaam en plezierig te maken. De eerste telg van deze gloednieuwe generatie Aprilia-motorfietsen is de RS 660.
De geschiedenis van Aprilia is onlosmakelijk verbonden met de RS-initialen. Die prijkten altijd al op de meest sportieve motoren uit Noale. Een succesvolle traditie die het resultaat is van motorfietsen die uitstekend presteren, vernieuwen en fantastisch rijden, zoals het Italiaanse sportmotoren betaamt."


Wie gaat het bestellen? :)
 
Eindelijk weer eens een fatsoendelijke nieuwe sportmotor die niet 1000cc of meer heeft.... Heel vet apparaat. Maar ben een beetje bang dat het een duur ding gaat worden.
Bestellen?!? zeker niet, heb nog nooit een nieuwe uit de showroom gehad. Duurste motor ooit was € 2.000,-- (afgezien van de eigenbouw).

Later,

Loek
 
Mooi fietsje, maar zal wel ook weer zo'n smal apparaat worden.
Net als bv de CBR660R.

Leuk ding om te zien, maar ook weer net zo dik als een 50cc bromfiets.

Waar is toch de tijd van de dikkere 600 4 in lijn fietsjes gebleven?

Laat ook maar, kruip wel weer terug onder mijn steen😒
 
Misschien een interessante fiets om straks mee op de openbare weg te rijden als het overal 100km/u wordt.
Dan wordt mijn RSV4 een heel stuk minder leuk op de openbare weg. dus zodra hij te testen is ga ik wel een proefritje maken om te kijken of het wat is.
Misschien dat ik de rsv4 er dan wel op inruil?.
 
Hij lijkt in ieder geval wel comfortabel te zitten vergeleken met een RSV4. Mooi ding, en lekker nieuw. Grappig frame.
 
heerlijk , 100 pk is meer dan genoeg op straat... alleen jammer dat hij behoorlijk zwaar is.
 
Eindelijk weer eens een fatsoendelijke nieuwe sportmotor die niet 1000cc of meer heeft.... Heel vet apparaat. Maar ben een beetje bang dat het een duur ding gaat worden.
Bestellen?!? zeker niet, heb nog nooit een nieuwe uit de showroom gehad. Duurste motor ooit was € 2.000,-- (afgezien van de eigenbouw).

Later,

Loek
in spanje gaat de rs 10.800 euro kosten , vind ik wel mee vallen.
 
Dat valt inderdaad niet tegen. Maar hoeveel wordt dat in Nederland? Ben er bang voor....
 
in spanje gaat de rs 10.800 euro kosten , vind ik wel mee vallen.

Is dat een vermoeden of een bevestigde prijs? Ik zie uit India ook wat hints. Dat zou ongeveer 16 à 17 duizend euro zijn.
Ik hoop op jouw prijs, maar ik vrees wat anders.. het blijft Aprilia.
 
Wanneer is de planning / release voor de showrooms ?
Kan er nog steeds weinig over vinden.
De Tuono, is idd ook wel erg:}
 
Erg benieuwd naar, hopend dat het niet een smal iel dingetje wordt zoals bv een CBR660R
 
169 kilo is niet zwaar vind ik. R6, KTM 790 en Triumph 765 RS. Wegen net zoveel. Veel lichter en 100 pk vjnd je niet tegenwoordig
 
Stond op het Brussels autosalon maar voor 4 dagen.
Aprilia is niet echt groot in de benelux...
Na wat aandringen mocht ik er eens op zitten (zat een lintje rond)
Clipons boven stuurplaat maken hem minder racy. En het dashbord heeft geen analoge teller, maar is een playstation.

De ktm duke 890 zet 166kg op de weegschaal,...van mij mocht de rs660 onder de 160kg wegen.....
Toch ga ik een testrit op circuit versieren....in de lente van 2021 dus dat wordt nog ang wachten.... :Y
 
Zou dat ding even betrouwbaar zijn als een cbr650r?
Altijd de vraag natuurlijk, maar vraag je dat omdat die andere een Honda is? Of heb je eigen ervaring met de 650r? Volgens mij was er de laatste jaren niet zoveel mis met de betrouwbaarheid van aprilia, maar ik kan het mis hebben ik heb nog nooit een niet Japanse motor gehad..... ;)
Verder denk ik dat met de huidige productietechnieken een betrouwbaar blok eerder regel dan uitzondering is. Ik ben wel benieuwd naar de eerste testen met deze fiets!
 
Altijd de vraag natuurlijk, maar vraag je dat omdat die andere een Honda is? Of heb je eigen ervaring met de 650r? Volgens mij was er de laatste jaren niet zoveel mis met de betrouwbaarheid van aprilia, maar ik kan het mis hebben ik heb nog nooit een niet Japanse motor gehad..... ;)
Verder denk ik dat met de huidige productietechnieken een betrouwbaar blok eerder regel dan uitzondering is. Ik ben wel benieuwd naar de eerste testen met deze fiets!
zolang je maar optijd je onderhoud laat doen is er weinig mis met de Aprilia's ;)
 
Ik vraag dat omdat ik 25 000 km / jaar rijd en mijn buik een beetje vol heb van motoren met 1300cc. Ik zoek bijgevolg stilaan iets lichters dat ook nog leuk is om naar te kijken en voor een weekendje ardennen, waar ik op kan vertrouwen. Oudere RSVs waren bomb proof, maar van de RSV4 hoor ik nu niet echt dat t een kmvreter is, vandaar...
 
Ik verwacht dus 100 000 km op 4 jaar, wil liefst niet iedere week bij de dealer staan, en moet op het ding kunnen vertrouwen.
 
tja, lichtere sportmotoren leken een beetje uitstervende, dit is wel weer een fraaie invulling!
 
Terug
Bovenaan Onderaan