Aprilia Rs125 of Rs250????

Appie125

Rookie
29 mrt 2005
10
0
Purmerend
tja, koop dus binnenkort mn klein rijbewijs motor...
maar nu nog kiezen welke...
Ik wil igv een racer, nou leek die ApriliaRS125 en 250 me wel wat...
Mn budget is ongeveer 3000 Euries dus dat lijkt me voldoende voor een Appie.
nog suggesties/argumenten???

:]
 
neem een geknepen 250, veel onderhoudsvriendelijker als de 125. de 125 heeft teveel een racerblok met plastic tandwieltjes en andere erg slijtagegevoelige onderdeeltjes.

verder is de 250 is algemeen veel betrouwbaarder heb ik in mijn club gemerkt.
 
ach, de cdi is erg makkelijk te wisselen O-)

maar ik zou ook voor de 250 gaan, ook gezien je budget. ik heb ervaring met allebei en heb veel betere ervaringen met mn 250.
kan ook eigenlijk niet anders gezien mn 125 uit 90 kwam en mn 250 uit 2000...

als je een 250 kiest, koop dan wel het nieuwe model. succes
 
ik ben van plan om men auto te verkopen omdat die nogal veel verbruikt
en dit omdat ik elke dag 50km naar het werk moet rijden dus daarom ben ik van plan om een rs 250 te kopen nu was mijn vraag is dit wel verstandig om als eerste motor te kopen(ik vind ze gewoon beestig schoon : }) ik heb zo goed als geen rijervaring met versnellingen
maar heb van jongs af altijd wel mee snelle scooters en wally's gereden ik kon me er dagen,weken mee bezig houden om zo'n oud 2takje aan de praat te krijgen :P ik weet gewoon dat ik zo iets wel direct onder de knie heb maar nu was mijn vraag wat verbruikt zoiets als je er sportief met rijd nu niet altijd gas open maar nu ook ni zoals ne bompa ik trek al is graag snel op 8-) ... kan je het omrekenen in liters per 100km want ik merk dat jullie een ander systeem hebben

ps:ik word dit jaar in mei 22 en ik hoor langs alle kanten mij vertellen dat ik te jong ben voor zoiets B|

thx Grtz john
 
ik ben van plan om men auto te verkopen omdat die nogal veel verbruikt
en dit omdat ik elke dag 50km naar het werk moet rijden dus daarom ben ik van plan om een rs 250 te kopen nu was mijn vraag is dit wel verstandig om als eerste motor te kopen(ik vind ze gewoon beestig schoon : }) ik heb zo goed als geen rijervaring met versnellingen
maar heb van jongs af altijd wel mee snelle scooters en wally's gereden ik kon me er dagen,weken mee bezig houden om zo'n oud 2takje aan de praat te krijgen :P ik weet gewoon dat ik zo iets wel direct onder de knie heb maar nu was mijn vraag wat verbruikt zoiets als je er sportief met rijd nu niet altijd gas open maar nu ook ni zoals ne bompa ik trek al is graag snel op 8-) ... kan je het omrekenen in liters per 100km want ik merk dat jullie een ander systeem hebben

ps:ik word dit jaar in mei 22 en ik hoor langs alle kanten mij vertellen dat ik te jong ben voor zoiets B|

thx Grtz john

Als 1e motor is da geen probleem, ik heb de mijne nou al een tijdje maar t is eigenlijk een veredelde brommer :P ...die wel messcherp stuurt :9~ , maar dat terzake. Voor woon-werk verkeer zou ik m niet gebruiken, veel te onderhoudsgevoelig daarvoor. Beestig schoon zijn ze zeker *D Verbruik, tja, verbruikt meer dan een 4takt voor zover ik weet. Maar 22 is echt niet te jong voor een 250 hoor :)
 
maar je kan me niet vertellen hoeveel km ik met een naftbak kan doen?
19 liter geloof ik da zou ik wel willen weten
onderhoud da gaat nog denk ik het meeste kan ik zelf...
 
Ander systeem van verbruik... valt nogal mee:
1:20 = 1liter op 20km
komt overeen met
5/100 = 5liter op 100km

Te jong voor een RS250? nah, ik heb een zx6r... en ben ongeveer even oud.
Wel even een rijbewijs halen :P
 
5 liter is precies toch wel wa weinig,ni?
maar zou het niet mogelijk zijn om daar dagelijks mee naar het werk te rijden?behalve in de winter natuurlijk
 
5 liter is idd weinig, zal je niet halen (was enkel een vb om het verschil in schrijfwijze te demonstreren)
ik rij op mijn zx6r iets van 1:15... dus +/- 6.5 op 100km

Tankinhoud van de rs250 is 16.5 liter dan kom je op +/-250km per tank.

Dagelijks ermee rijden, sure why not? doe ik ook.
 
ja maar jij rijd met een 4 takt en ik heb me al laten vertellen dat het dagelijks gebruik(ik moet elke dag zo een 45km naar het werk,en dan nog prive gebruik)voor een 2 takt niet zo goed is omdat het nogal onderhouds gevoeling is....het is nu wel zo het onderhoud kan ik volledig zelf doen een paar nieuw zuigers plaatsen is nu ook niet het ergste->alleen dat het natuurlijk wel een beetje geld kost...
 
ik ben van plan om men auto te verkopen omdat die nogal veel verbruikt
en dit omdat ik elke dag 50km naar het werk moet rijden dus daarom ben ik van plan om een rs 250 te kopen nu was mijn vraag is dit wel verstandig om als eerste motor te kopen(ik vind ze gewoon beestig schoon : }) ik heb zo goed als geen rijervaring met versnellingen
maar heb van jongs af altijd wel mee snelle scooters en wally's gereden ik kon me er dagen,weken mee bezig houden om zo'n oud 2takje aan de praat te krijgen :P ik weet gewoon dat ik zo iets wel direct onder de knie heb maar nu was mijn vraag wat verbruikt zoiets als je er sportief met rijd nu niet altijd gas open maar nu ook ni zoals ne bompa ik trek al is graag snel op 8-) ... kan je het omrekenen in liters per 100km want ik merk dat jullie een ander systeem hebben

ps:ik word dit jaar in mei 22 en ik hoor langs alle kanten mij vertellen dat ik te jong ben voor zoiets B|

thx Grtz john


Ik was dat eerst ook van plan, maar heb toen toch besloten om een motor te kopen en de auto voorlopig niet weg te doen. als het weer te slecht is kan je dan de auto nog nemen! zeker als je geen rij ervaring hebt kan je beter eerst wat ervaring op doen op een droog wegdek! ik heb een cbr600 en rij stevig door. het verbruik ligt dan meestal rond de 7liter ( /100km)

PS ik ben 21 :P dus je bent zeker niet te jong voor zoiets
 
Terug
Bovenaan Onderaan