Aprilia Rs125 VS Gilera Dna 180cc (4takt)

Drum&Bass

MF veteraan
6 nov 2007
1.178
1
Limburg
Hallo motormensen.

Ik had laatst een discussie met een vriend over wat beter zou zijn voor de 25kw periode en daarbij ging het om een aprilia rs125 en een gilera Dna 180cc 4 takt.
Ik wil zelf een laag benzineverbruik niet te hoge onderhoudskosten en een beetje een betrouwbaar motortje voor die 2 jaar.
Maar daar moet ik dan wel weer topsnelheid voor inleveren want ik meende dat de gilera ongeveer 125 boekt en de aprilia ruim 160+.

Wat denken jullie dat beter zou zijn voor de 25kw periode als je kijkt tussen die 2 motoren.

Ja ik heb de search gebruikt maar ik heb niet een antwoord gevonden op deze kwestie.

Alvast bedankt.
 
lage onderhoudskosten met laag benzine verbruik = géén 2 takt.

waarom kijk je niet voor CB250 ofzo

4 takt, zuinig, lage kosten

180cc dna is ook een beetje hmmz...
 
Waarom is dat hmmzz onderbouwing aub.

Enne nog een vraag weet iemand hoe die dingen zijn met iemand achterop rijden ze dan evegoed hard door of zakt het vermogen direct in.
 
rijd een motor harder met 100kg erop?
of met 500kg?

Lijkt me een vrij onnozele vraag.

En een 2de persoon zal ook meer wind vangen.
En als je snel wilt rijden moet je zo weinig mogelijk luchtweerstand hebben.

Verder vind ik een dna 180 geen motor...
Wel heel praktisch voor woon-werkverkeer en betrouwbaar.
 
RS125 is gewoon duurder in onderhoud. 2-takt draaid meer toeren, dus meer slijtage, dus meer reviseren.

Ook is een RS125 gevoeliger voor de snelweg. Voor langere tijd hoge toeren draaien vind ie niet leuk.

Wil je goedkoper en betrouwbaarder? Ga dan voor een 4-takt.
 
Als je een discussie wilt aangaan wat beter is, dan is het de RS 125, omdat je er gewoon meer ervaring op doet, het koppelen/schakelen etc.!
Het rijden is gewoon leuker, neem dat maar van mij aan :)

Dna is gewoon stomweg gas en rem, wat saai word na verloop van tijd :+

Dit is mijn advies :+
 
ik hoef er toch maar max 30km per dag op te rijden en op zondag af en toe us een ritje maken.
als ik van 25kw af ben dan dikke motor halen natuurlijk.
 
Die Dna hé....als ik me niet vergis is dat hetzelfde blok als dat van de Runner 180. Een opgevoerd scooterblok dus :X Dacht dat je, als ik het correct heb, daar ook niet bij hoeft te schakelen :N :( B|

ik hoef er toch maar max 30km per dag op te rijden en op zondag af en toe us een ritje maken.
als ik van 25kw af ben dan dikke motor halen natuurlijk.
|( Haal dan gelijk een "dikke" motor en begrens deze op 25kw *O* :W
 
Laatst bewerkt:
Hoelang is die 180cc DNA al 4-takt dan?
Betrouwbaar zijn oa die cb250, zoals eerder aangegeven.
Maar de DNA vind ik ook mooier dan een CB250.

Waar wil je vooral rijden, en vaak met iemand achterop?
Op binnen en buiten wegen kan makkelijk, ook met iemand achterop. Hij zal alleen iets langzamer optrekken. Als je veel op de snelweg wilt rijden zou ik je aanraden naar een andere motor te kijken, zeker als je iemand achterop wil op de snelweg.

(Maar je kunt ook een Honda CB500 op 25 kw of suzuki GS500 op 25 kw krijgen.Maar dat wil je (nog) niet blijkt uit je startpost.)
 
rijd een motor harder met 100kg erop?
of met 500kg?

Lijkt me een vrij onnozele vraag.

En een 2de persoon zal ook meer wind vangen.
En als je snel wilt rijden moet je zo weinig mogelijk luchtweerstand hebben.

Verder vind ik een dna 180 geen motor...
Wel heel praktisch voor woon-werkverkeer en betrouwbaar.
Dat is het ook niet, het is een motorscooter. ;)
 
heeft iemand nog andere alternatieven voor 4takt motoren op 25kw die zuinig en betrouwbaar zijn en hij moet gemakkelijk met iemand achterop 120 kunnen voor langere tijd.

Ik ben elke dag naar een motor aan het zoeken die ik mooi vind en die bij me past maar het is gewoon moeilijk om er ook een te vinden die ik mooi vind en die de bovengenoemde kwaliteiten heeft.
 
Als je een motor zoekt waar iemand lekker achterop kan zitten dan moet je deze hebben:

honda_goldwing.jpg
 
mijn budget is maximaal 4000 euro voor de motor dus daar moet ik wel rekening mee houden en die kawa ziet er prachtig uit maar wel ook duur :P
 
mijn budget is maximaal 4000 euro voor de motor dus daar moet ik wel rekening mee houden en die kawa ziet er prachtig uit maar wel ook duur :P

€ 4000,- is een leuk bedrag voor aan een motor te besteden, daar kan je namelijk wel een nette zx 6r voor vinden ;)

Dan zou je wel moeten denken aan het bouwjaar 98/99, maar die zijn eigenlijk het zelfde op de koplamp na :)
 
€ 4000,- is een leuk bedrag voor aan een motor te besteden, daar kan je namelijk wel een nette zx 6r voor vinden ;)

Dan zou je wel moeten denken aan het bouwjaar 98/99, maar die zijn eigenlijk het zelfde op de koplamp na :)
:^ Ik wilde net zeggen!

Voor dat geld heb jij een prima Zx6 uit 98/99!! Die kan je prima begrenzen op 25kw en 120 haalt 'ie met "gemak", ook met 2 man. 't Is een prima fiets, waar je heerlijk op kunt leren sturen.

En na je 25kw-periode heb je er nog genoeg plezier aan, geloof mij maar ;) :] })
 
kan iemand een foto posten van een model uit 98/99. Ik vind die 2 koplampen juist helemaal het einde dus dat zou wel gunstig als ik die zou hebben.

Weet iemand wat over verbruik en onderhoudskosten van zon ding ?
 
en ik heb nog een motor gevonden die ik wel interressant vond de suzuki gsx 600 srad heeft iemand daar wat handige info over ?
 
Misschien moet je eerst maar eens je rijbewijs halen. Als je nou eenmaal op een lesmotor gereden hebt, en die zitten allemaal rond de 500cc, dan wil je echt niet meer op zo'n lullig 125cc'tje rijden hoor. Neem dat maar van mij aan.

Zegt de man met een kawa 250cc, die gaat er ook rap uit zodra ik genoeg geld heb voor een 'echte' motor. :Y
 
en ik heb nog een motor gevonden die ik wel interressant vond de suzuki gsx 600 srad heeft iemand daar wat handige info over ?
Die heeft ook 2 wielen! :o :Y :+


kan iemand een foto posten van een model uit 98/99. Ik vind die 2 koplampen juist helemaal het einde dus dat zou wel gunstig als ik die zou hebben.

Weet iemand wat over verbruik en onderhoudskosten van zon ding ?
Google is your best friend my dear..... :Z
 
ik heb al eens op een 125cc rs gereden en het voelde precies als de brommerversie alleen ietstjes meer vermogen en dat vind ik echt waardeloos, ik moet mijn huidige brommer keihard kunnen overtreffen anders vind ik het niet eens de moeite waard om rbw te halen. En volgens mij kan dat met zon zx 6r wel :P
 
mijn budget is maximaal 4000 euro voor de motor dus daar moet ik wel rekening mee houden en die kawa ziet er prachtig uit maar wel ook duur :P

supersport:

yamaha FZR600
kawasaki ZX6R (tot bouwjaar 98 ofzo)

sport:

yamaha thundercat

Naked:

Suzuki bandit 600

of zocht je echt een motor die fabriek-af al 25kw is...

dna 180 ga je spijt van krijgen omdat het, zoals al aangegeven een automaat is, klein is, weinig pit in zit en alles een beetje fragiel is (bandjes, remmetjes, vering..)

RS125 is natuurlijk een vette bochtenmotor maar 2 takt is nu eenmaal niet echt wenselijk voor iemand die lage kosten verwacht van zijn motor in onderhoud en benzineverbruik.

je kan ook kijken voor een kawasaki ZZR 250?!!! als je toch in lagere cc's zit. Is een perfecte beginnersmotor.. volgens velen.

2 cilinder parallel 250 cc 4 takt
verbruik 1 op 15 tot 1 op 22
topsnelheid? 160 ofzo?
0-100 seconde of 6?

niet duur, ziet er goed uit, en is betrouwbaar.

gewoon even marktplaatsen naar wat ik hierboven heb getypt:

FZR600
Bandit 600
Yamaha thundercat
ZZR250
 
Terug
Bovenaan Onderaan