aprilia rs125

jacky007

MF'er
14 okt 2004
69
0
belgische limburg
hoi,
ik ben pas bezig voor mijn motorijbewijs te halen en vroeg mij af of de aprilia rs125 een goede beginnersmoto is? ik zou graag +- 2500 euro uitgeven en daarna zou ik niet teveel willen uitgeven aan andere kosten zoals onderhoed en blabla
(aangezien ik 21 ben kan ik op eender welke moto rijden na het halen van mijn bewijs, geen kw beperking :) )

Wat ik zou willen weten is dus;
Deze motor kope, of beter een zwaardere?
de voor en nadelen ervan?

ik zou hem willen gebruiken voor dagelijks naar het werk te rijden (+-30km enkel) en ik kan (mits wat uitleg) zelf wel wat van techniek..

met vriendelijke groeten en dank bijvoorbaat
 
Welkom en en suc6

full
 
komaan manne help mij is

wat ik mij ook afvraag is het verbruik...

en de reden waarom ik met een 125cc wil beginne is echt om te leren rijden en dan eventueel overschakelen op een zwaardere aar als het dan toch echt tegenvalt om eender welke reden niet voor kweet nie hoeveel geld daar in heb gestoken :) ben nie van de rijkste namelijk
 
ik zou een gs500e kopen fijne fietsjes weinig onderhoud
in tegenstelling tot de rs
beginners fiets en tevens erg vergevend bij het maken van een "foutje"
 
komaan manne help mij is

wat ik mij ook afvraag is het verbruik...

en de reden waarom ik met een 125cc wil beginne is echt om te leren rijden en dan eventueel overschakelen op een zwaardere aar als het dan toch echt tegenvalt om eender welke reden niet voor kweet nie hoeveel geld daar in heb gestoken :) ben nie van de rijkste namelijk

In jouw geval zou ik voor een 250cc gaan. Een rs250 of een RGV250. Denk dat de RGV meer in je budget past. En voor de rest, UTFS ;)
 
Ik denk dat 125cc iets te licht is om mee te beginnen.
Het kan wel maar ik denk dat je om het te leren toch wel rond de 400cc moet zoeken.
Ook het 2 takt gebeuren is bij langere afstanden (en bij warmere dagen) meer storings gevoelig.

Maar ook op 125cc kan veel plezier geven hoor, als was het alleen al in je portemonnaie omdat het zo zunig rijdt.

full
 
ja ik heb al meer gehoord datr je beter een zwaardere pakt, ik weet t echt niet meer nu zit te denke aan een rs 250 (aprilia) of beter een ander merk? of toch weer een 400 of 500cc-er... toch zijn degene die een 125hebbe er ook zeer tevreden over

HEeeeeeeeeeeeelp |)

kan iemand eens echt de voor en nadelen opsomme van 125a250 VS 250tot600 CC ?

dank bij voorbaat
groeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan