Aprilia RST Mille Futura

Hoeveel Futura's in NL ??????

  • Ja, ik rij echt een mooie motor, een FUTURA!

    Stemmen: 51 44,3%
  • Nee, ik niet.

    Stemmen: 64 55,7%

  • Totaal aantal stemmers
    115
Zeker een mooi kuipruitje, helder ook!

Wat betreft de stabiliteit is erg verbeterd, ook bij hogere snelheden.
Wel vang ik nogsteeds een hoop wind, vooral op mijn schouders maar dit is te wijten aan mijn verhoogd stuur dus daar zal ik mee moeten leren leven denk ik!
 
hallo rvh85,

mooie futura,kleur en koffers!

om tune ecu te gebruiken moet je 4 zaken doen:
-kabel maken
-tune ecu op laptop installeren
-drivers downloaden voor OBD kabel
-veel tijd investeren voor de installatie en leren hoe het werkt

er zit geen licentie op het product en de kabel is voor ieder futura en caponord te gebruiken. Er zit natuurlijk altijd een risico aan het gebruik van freeware en gebruik van onervaren mensen bij dergelijke krachtige software. Bij mij werkt het nu goed en ervaringen van andere mensen zijn in het algemeen positief. er staat echter wel iemand op internet welke claimt dat zijn ecu hierdoor is kapot gegaan. Gebruik van de software is altijd voor eigen risico!

voor een echte professionele en snelle controle van het injectie systeem in de kop va noordholland kan je denk ik het beste naar NIWA (in de buurt van Enkhuizen) of Madracing (langedijk) gaan. Voor echte tuning schijnt er ook een kundig iemand in Zaandam te zitten welke ervaring heeft met aprillia,s.

oh en Seba$ het is inderdaad ongeveer 270 km van volle tank tot het benzine lampje aangaat.

groetjes
 
Beugels zijn óók voor de moto guzzi, Links zit nu rechts en vice versa om het passend te krijgen.
Zag vd week op ebay (USA) de originele beugels staat voor weinig mocht je ze nog nodig hebben.
 
ik kwam ze zo snel op ebay niet tegen... heb je misschien een link ? :)

Kwam een half jaartje terug ook al een setje originele beugeltjes tegen op ebay maar die vond ik nog wel aan de prijs... misschien dat ik ze zelf wel las..
 
Je kunt de beugeltjes nog nieuw kopen voor €36,- per stuk. Ook de koffers zijn er nog in het blauw en zwart. Maar die moeten dan wel €315,- kosten, per koffer!
 
Vanmiddag merkte ik dat de fiets bij het optrekken inhield. Tussen de 2 en 6k toeren licht stotterend blok . Lijkt me een ontstekingsprobleem te zijn of niet? De Fuut mag sowieso voor de 50k beurt naar de dealer dus kan daar meteen naar gekeken worden. Nu vraag ik me af welke goeie Aprilia dealers met RST ervaring er in de omgeving 5237 zijn, naast vd Heyden? Opmerkingen/suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Loop eens binnen bij MG-Parts in Berlicum. Geen Aprilia dealer, maar had er wel een goed gevoel bij. Zat ook te twijfelen tussen vd Heyden en deze, maar aangezien mijn Futura al eerder in onderhoud was geweest bij MG-Parts, heb ik laatst bij hen de grote beurt laten doen.
 
Met vd Heyden heb ik niet zo goede ervaringen op werkplaats gebied.
Mijn Futura gaat voor het onderhoud naar van de Pol motoren in Helmond. Daar heb ik al enkele jaren goede ervaringen mee.
 
Heeft er iemand het bagagerekje van Hepco & Becker, en wil je daar toevallig vanaf? Dan zie ik het wel zitten om dat over te nemen :-)

Nu heb ik een 'home-made' rek. Gemaakt door de vorige eigenaar, maar het geeft me nooit helemaal het goede gevoel. Voor aanstaande zomer zou ik dat toch graag in orde hebben... dan mag 'de Fuut' nog eens naar zijn home-ground, Noord-Italië en met duo, dus toch wel wat bagagebehoefte :-)

Ik heb nog een nieuw rek staan met koffer. Paste niet ivm vervangingsuitlaat
 
Heerlijk gereden vandaag, maar onderweg na het tanken begaf mijn display het. Niets, geen snelheid, toeren, temp, brandstof. Alleen de controlelampjes doen het nog.
Best handig als dit het wel zou doen.. Iemand ervaring, tips?
 
Heerlijk gereden vandaag, maar onderweg na het tanken begaf mijn display het. Niets, geen snelheid, toeren, temp, brandstof. Alleen de controlelampjes doen het nog.
Best handig als dit het wel zou doen.. Iemand ervaring, tips?

doet je verlichting etc het nog wel gewoon?
Mijn complete dashboard, verlichting, knipperlichten etc lag er een keer uit na kortsluiting gehad te hebben in m'n kentekenplaatverlichting... Kortsluiting verholpen, nieuwe zekering erin en alles deed het weer :)

Het kan ook zijn dat het intern in je dashboard zit.
Ik heb bij mijne alle soldeerpuntjes in het dashboard aangetipt met een kleine soldeerbout waarna ik geen dashboardproblemen meer heb gehad (daarvoor deed de toerenteller wel eens gek en de weergave vd kmstand)
 
hallo arjan 007,

zelf heb ik gehad dat de naald v/d toerenteller loszat op het asje. verholpen met een beetje lijm.

als de tips van seba$ niet helpen kan je ook kijken op het af1 forum onder "dash repair". helaas komen dashboard storingen wel vaker voor en schijnt er een specifiek punt te-zijn op de print welke storing gevoelig is (voeding van unit). door dit punt te by-passen met een ingesoldeerde draad kunnen veel storingen verholpen te kunnen worden. hoop dat het lukt want een dashboard is erg duur.

veel succes
 
Bedankt voor de tips.
Krijg inderdaad het idee dat er gesoldeerd moet worden aan de print. Heb de beschrijving gevonden voor die "by-pass". Netjes omschreven door die gast. Weet alleen niet of het verstandig is als ik daar met mijn lompe vingers mee aan de slag ga..
 
Hallo,

Na een paar weekenden geen tijd en / of slecht weer heb ik dan eindelijk mijn probleem met het oliepeil opgelost. Blijkt dat het een kwestie was van een tie-rip los knippen (er waren wat draadjes bekneld geraakt).
Altijd fijn dat je daar achter komt nadat je alle kappen los hebt en je er gewoon bij had gekund...

Anyway, nu alles weer voor elkaar is heb ik besloten om de futura in te ruilen. ik wil toch iets comfortabelers (lees rechtop zittend) en iets met wat minder vermogen zeker voor het stadsverkeer waar ik regelmatig doorheen moet merk ik dat het vermogen van de futura me meer in de weg zit da dat ik er gemak van heb.
 
Hallo Deathbane

Rechtop zitten is niet per definitie comfortabeler.
Met name voor je onderrug is het beter dat je iets voorover zit en niet, zoals bv. een chopper, rechtop.
Het zou jammer zijn als je rug straks juist meer klappen gaat krijgen.

Wat het vermogen betreft geloof ik je volledig.
Zoek een leuke kleine stadsfiets. Zoiets als zo'n Aprilia Pegaso of zo....

Stratton
 
Het is net dat vermogensaspect welke ik niet kan plaatsen. Voor in de stad zijn er zeker machines te vinden welke beter uit de voeten kunnen. Dan denk ik in eerste instantie aan handelbaarheid/wendbaarheid.

Een F800 reeks van BMW komt dan beter uit de verf
 
Hallo,

Na een paar weekenden geen tijd en / of slecht weer heb ik dan eindelijk mijn probleem met het oliepeil opgelost. Blijkt dat het een kwestie was van een tie-rip los knippen (er waren wat draadjes bekneld geraakt).
Altijd fijn dat je daar achter komt nadat je alle kappen los hebt en je er gewoon bij had gekund...

Anyway, nu alles weer voor elkaar is heb ik besloten om de futura in te ruilen. ik wil toch iets comfortabelers (lees rechtop zittend) en iets met wat minder vermogen zeker voor het stadsverkeer waar ik regelmatig doorheen moet merk ik dat het vermogen van de futura me meer in de weg zit da dat ik er gemak van heb.

Zou je mij misschien een mailtje kunnen sturen met info + foto's + prijs voor je motor?
Mijn vriendin zoekt ook een futura namelijk :)

m'n mail is: met _ sebas at hotmail punt com

Trouwens...
Is een transalp niks voor je? m'n vriendin zoekt namelijk meer vermogen omdat ze veel snelweg rijd:)

http://link.marktplaats.nl/537385810
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk gereden vandaag, maar onderweg na het tanken begaf mijn display het. Niets, geen snelheid, toeren, temp, brandstof. Alleen de controlelampjes doen het nog.
Best handig als dit het wel zou doen.. Iemand ervaring, tips?

Waarschijnlijk niet relevant maar toch.., wanneer ik het "Service" lampje reset zoals beschreven op apriliafutura.co.uk doet mijn dashboard het ook niet meer. Dit duurt een paar minuten (althans voor mijn gevoel, zeker de eerste keer, ik werd niet lekker!!!) voordat er weer leven in komt, wellicht heb je last van sluiting o.i.d. Het fijne soldeerwerk zou ik alleen doen als je zeker van je zaak bent, ik ben nl geen soldeerder.
 
ik zie dat je uit kolhorn komt, kom je wel eens in de buurt van zwaag/hoorn?
Ik heb zelf een fijne soldeerbout en heb m'n eigen dashboard er ook mee gedaan :)
 
ik zie dat je uit kolhorn komt, kom je wel eens in de buurt van zwaag/hoorn?
Ik heb zelf een fijne soldeerbout en heb m'n eigen dashboard er ook mee gedaan :)

Ik kom dagelijks in de buurt, werk nl. op het Tabor College (d'Ampte), jou vast wel bekent. Als je dan goed naar de parkeerplaats kijkt zul je regelmatig een zwarte Futura zien staan.

Maar ik heb geen problemen met mijn dashboard hoor, alleen bij reset duurt het een moment voordat hij het weer doet (ik gok verwerkingstijd van de ECU o.i.d.), en dan schrik je de eerste keer behoorlijk!

Wel bedankt voor het aanbod. Wellicht een andere gelegenheid een keer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan