Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
zijn er mensen die er andere clipons op hebben waarvan je de hoek kan afstellen of een superbike kit erop hebben?
Ja ik heb er bij de eerste Service de ABM kroonplaat met Superbikestuur op laten zetten.
De originele Clipons waren me te ver voren.

Om met z'n tween te touren is het superbikestuur echt lekker, kon nog een tikje hoger zijn Maar dan stoort de ruit.
Als je alleen "pittig" onderweg bent is het eigenlijk te hoog, dn zouden de clipons weer goed zijn.

Toen de Fuut nieuw was werden er "verhogingsringen" voor de originele clipons aangeboden, misschien zijn die een goed alternatief?
 
Ja ik heb er bij de eerste Service de ABM kroonplaat met Superbikestuur op laten zetten.
De originele Clipons waren me te ver voren.

Om met z'n tween te touren is het superbikestuur echt lekker, kon nog een tikje hoger zijn Maar dan stoort de ruit.
Als je alleen "pittig" onderweg bent is het eigenlijk te hoog, dn zouden de clipons weer goed zijn.

Toen de Fuut nieuw was werden er "verhogingsringen" voor de originele clipons aangeboden, misschien zijn die een goed alternatief?
het ging mij om de hoek van de clipons, die was niet prettig voor mijn polsen, ik heb het opgelost door een setje clipons met risers, ziet er niet uit(zie vorige pagina) maar het werkt en ik kan weer uren rijden zonder last van mijn polsen te krijgen. De verhogingsringen gaan niks veranderen aan de hoek van de clipons, dus ik ga er uitendelijk maar een superbikestuurtje opzetten denk ik(als ik nog zon setje kan vinden)
 
Goedemorgen,


Heb nog vele onderdelen liggen die weg mogen voor kleine prijzen. Mocht je iets nodig zijn neem contact met me op wellicht heb ik het nog liggen.

Voorvork 100 euro
Voorwiel 40 euro
Remschijven 45 euro
Clip ons 20 euro
Originele uitlaat 35 euro
Carburateur 25 euro
Motorblok 100 euro
Draadboom 25 euro
Cdi unit 25 euro
Subframe 15 euro
Uitlaatbochten 25 euro
Kuipframe 15 euro
Schetsplaat links 15 euro
Schetsplaat rechts 15 euro
Voorspatbord 10 euro
Rempomp achter 10 euro
Remklauwen voor 20 euro
Benzine tank opknapper 25 euro
Tankdop met sleutel 10 euro



Te bereiken via 06 4877 0200 makkelijkst via Whatsapp dan stuur ik gelijk detailfoto's van het onderdeel.


Mvg Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Het rijgedrag van de futura kan flink worden verbeterd door de voorvork en schokdemper aan te passen .als een uit de hand gelopen hobby pas ik vaak voorvorken aan.in mijn eigen futura zit nu een aangepaste rsv mille vork.ik ben bezig om een futura voorvork aan te passen met zwaardere veren en andere demper instelling dmv reshimmen van de cardridges etc.natuurlijk zijn de glijbussen keeringen en olie dan ook goed of nieuw.


Als je interesse hebt neem aub even contact op.
 

Bijlagen

  • 1581543270225617751565041951013.jpg
    1581543270225617751565041951013.jpg
    342,2 KB · Weergaven: 20
Yess ik ben nieuw hier! Sinds november 2019 een futura en maar 3x rondje om de kerk gereden ivm het slechte weer.

Ben hem langzaam aan het opknappen ( oliebeurt, bougies, bobines etc etc ) maar wil ook het uitlaat vervangen!! En je raad het al, bijna geen uitlaten te vinden op internet behalve de dominator variant.

Is er iemand met tweedehandse dempers voor een leuke prijs? ( geen orginele! )

mvg Fanow
 
Ik heb geen andere dempers voor je,maar wel een paar tips ;

Het blikkerige geluid komt m.i. grotendeels uit de voordemper onder het blok en nauwelijks uit de stille einddemper.als de ontsteking perfect werkt met b.v denso coils 4150 en iridium bougies is het haast weg. Dit omdat de verbranding dan eerder plaatsvind( efficiënter ontsteking proces).

Een mooi geluid kan je ook krijgen door de inlaat mof te vervangen door het oude open type.geeft iets meer vermogen en een mooi geluid.vooral ook omdat je er vlak bij zit.

Deze 2 wijzigingen heb ik zelf ook gedaan waardoor ik het geluid nu acceptabel vind.uiteraard klinkt het niet als een Ducati met open pijpen. Ik ben bang dat je voor een optimale sound beide dempers (h -pijp) en de mapping moet aanpassen.
 
Deze winter lekker bezig geweest met o.a plaatsing van een rsv mille voorvork ( verlengd en geheel gereshimmed) en 320 mm remmen met 4 pad remklauwen.remt nu super en veert ietsje beter omdat de ingaande demping ook instelbaar is.

Ik heb ook een normale futura voorvork geheel aangepast met ander binnenwerk ( zuigers, Shims en rebound versteller).de veerwerking is nu echt 100 % beter dan de standaard veel te slap gedempte vork.dit zal de wegligging en zijwind gevoeligheid fors verbeteren zelfs t.ov een standaard rsv mille voorvork.

een goede en relatief goedkope upgrade.staat nu te koop op marktplaats voor 200 euro. Of stuur mij een pm.
 

Bijlagen

  • IMG_20200315_112820.jpg
    IMG_20200315_112820.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 7
  • IMG_20200315_112755.jpg
    IMG_20200315_112755.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 9
  • image-18-04-2020_11-00-04-48.jpg
    image-18-04-2020_11-00-04-48.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 6
Futura-ritje..ook een beetje bij mij uit de buurt (Hengelo), maar als het droog is, is een paar kilometers extra geen probleem.
 
midden als in Utrecht of midden als in Gelderland/Veluwe... heb beide wel liggen
Ik kom uit regio den haag, dus Utrecht is gunstiger aanrijden, maar gelderland Veluwe is ook wel te overzien.
Dan hebben we dus 2 opties voor een route, nu nog een datum? Of een paar om naar uit te kunnen wijken als de opkomst of het weer tegenzit?
Is 23 of 30 mei een optie?(nee het zijn er 2 :) )
 
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een zondag, heb namelijk net een woning gekocht en zaterdag is een vaste klusdag. Mocht de meerderheid voor zaterdag zijn, dan moet ik verstek laten gaan, maar lever ik natuurlijk wel een mooie route.
 
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een zondag, heb namelijk net een woning gekocht en zaterdag is een vaste klusdag. Mocht de meerderheid voor zaterdag zijn, dan moet ik verstek laten gaan, maar lever ik natuurlijk wel een mooie route.
Een zondag is ook goed hoor, maar dan kan ik maar eens in de 3 weken.
 
Kijk al even mee hier en ga zaterdag kijken naar een 2001 model. Waar moet ik op letten? Alle tips zijn welkom😊
Die op marktplaats in bilthoven? Ziet er netjes uit. Redelijk lage km stand, controleer of de slijtage met km stand overeen komt. Remschijven, voetstepjes e.d. de futura is een redelijk betrouwbare motor, de gelijkrichter kan kuren vertonen, maar dat controleer je niet even. Electronics problemen kunnen lastig zijn, dus check of alles werkt en rijgedrag klopt. Het blok klinkt ietsje rommeliger dan bijvoorbeeld een honda, maar dat is geen probleem. Misschien dat anderen nog een tip hebben. Succes dit weekend.
 
Gister opgehaald, was die in Almere. Moest wat aan kuipwerk gebeuren maar verder erg nette bike. Rijdt erg fijn👍🏻 Wat wel opviel was de moeite die het soms kost om z’n vrij te vinden. Had al gezien dat dat een bekende issue is.. verder zag ik dat temperatuursensor in spiegel miste, iemand een goedkoop adres hiervoor?
 
een ritje zit er voor mij voorlopig niet in...mijn dashboard is overleden en iet te repareren.8)7
Wie heeft er nog een dashboard liggen of weet er eentje te koop?
 
Kijk eens op het AF1 forum.daar staan meerdere topics over reparatie.

Er zijn ook meerdere bedrijven welke futura hebben gesloopt zoals roukema,motorParts online en ook forum leden ( zie eerdere berichten van Jeroen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan