aprilia_racer
Die hard MF'er
Hallo
Wie kan mij verder op weg helpen. Ik heb gister een Aprilia RSV Mille gekocht van het haar 2000. Nou heb ik wel wat ervaring met Japanse motoren maar dit is toch nog even iets anders. Ik heb inmiddels een werkplaats handboek maar daar heb ik niet direct antwoord gevonden op mijn vraag.
Allereerst de motorfiets heeft nu 35.000 km gelopen. Ik heb geen historie mbt onderhoud. Is het verstandig om bij deze km stand toch even te controleren wat de klepspeling is?
Vervolgens de Eprom computer. Hier is veel over te vinden en te lezen maar ook hier geen concreet antwoord. Ik heb deze motor dus gister gekocht compleet met arrow demper en arrow Epromchip. Nu heb ik de motor gekocht in verkeerde samenstelling. Op dit moment zit de originele demper geplaatst maar zit nog wel de chip erin van de arrow demper. Ik weet nog niet wat voor een luchtfilter erin zit. Het lijkt mij dat die hierdoor beroerder zou gaan lopen omdat de combinatie niet goed is. Kan iemand mij hier antwoord op geven?
Daarbij is er bij de computer 1 kabel los geknipt en niet als gesloten. Volgens mij heeft dit met mapping te maken?!
Stel dat ik eerst origineel wil gaan rijden dan zal die denk ik van de originele chip beter lopen met deze demper maar moet dan ook die kabel weer gekoppeld worden?
Hartelijk dank alvast allemaal!
Wie kan mij verder op weg helpen. Ik heb gister een Aprilia RSV Mille gekocht van het haar 2000. Nou heb ik wel wat ervaring met Japanse motoren maar dit is toch nog even iets anders. Ik heb inmiddels een werkplaats handboek maar daar heb ik niet direct antwoord gevonden op mijn vraag.
Allereerst de motorfiets heeft nu 35.000 km gelopen. Ik heb geen historie mbt onderhoud. Is het verstandig om bij deze km stand toch even te controleren wat de klepspeling is?
Vervolgens de Eprom computer. Hier is veel over te vinden en te lezen maar ook hier geen concreet antwoord. Ik heb deze motor dus gister gekocht compleet met arrow demper en arrow Epromchip. Nu heb ik de motor gekocht in verkeerde samenstelling. Op dit moment zit de originele demper geplaatst maar zit nog wel de chip erin van de arrow demper. Ik weet nog niet wat voor een luchtfilter erin zit. Het lijkt mij dat die hierdoor beroerder zou gaan lopen omdat de combinatie niet goed is. Kan iemand mij hier antwoord op geven?
Daarbij is er bij de computer 1 kabel los geknipt en niet als gesloten. Volgens mij heeft dit met mapping te maken?!
Stel dat ik eerst origineel wil gaan rijden dan zal die denk ik van de originele chip beter lopen met deze demper maar moet dan ook die kabel weer gekoppeld worden?
Hartelijk dank alvast allemaal!