Aprilia RSV Mille 1000 uit 2000 werking Eprom

aprilia_racer

Die hard MF'er
9 sep 2004
299
4
Wijchen
Hallo

Wie kan mij verder op weg helpen. Ik heb gister een Aprilia RSV Mille gekocht van het haar 2000. Nou heb ik wel wat ervaring met Japanse motoren maar dit is toch nog even iets anders. Ik heb inmiddels een werkplaats handboek maar daar heb ik niet direct antwoord gevonden op mijn vraag.

Allereerst de motorfiets heeft nu 35.000 km gelopen. Ik heb geen historie mbt onderhoud. Is het verstandig om bij deze km stand toch even te controleren wat de klepspeling is?

Vervolgens de Eprom computer. Hier is veel over te vinden en te lezen maar ook hier geen concreet antwoord. Ik heb deze motor dus gister gekocht compleet met arrow demper en arrow Epromchip. Nu heb ik de motor gekocht in verkeerde samenstelling. Op dit moment zit de originele demper geplaatst maar zit nog wel de chip erin van de arrow demper. Ik weet nog niet wat voor een luchtfilter erin zit. Het lijkt mij dat die hierdoor beroerder zou gaan lopen omdat de combinatie niet goed is. Kan iemand mij hier antwoord op geven?
Daarbij is er bij de computer 1 kabel los geknipt en niet als gesloten. Volgens mij heeft dit met mapping te maken?!

Stel dat ik eerst origineel wil gaan rijden dan zal die denk ik van de originele chip beter lopen met deze demper maar moet dan ook die kabel weer gekoppeld worden?

Hartelijk dank alvast allemaal!
 
Ik rijd zelf met een aprilia falco, de doorgeknipte kabel bij de ecu is bij mij een begrenzing samen met een plaatje in het luchtfilter. Neem aan dat dat bij een mille ongeveer hetzelfde is.
Ik rijd met bos dempers met killers en volgens mij de originele ecu, heb zelf nog niet gekeken in de ecu maar leek erop dat deze nog niet open is geweest.
Ik weet dat laten afstellen of andere ecu beter is maar heb er tot nu nog geen problemen mee ondervonden.

Grote beurt met klepspeling controleren is dacht ik om de 15000 km dus of het is bij jou net gebeurd of het moet nog gebeuren.. Bij twijfel...... Zou ik het wel doen ondanks dat ze bij mijne niet verlopen waren na 30000 km.

Veel plezier op je aprilia
 
Ik rijd zelf met een aprilia falco, de doorgeknipte kabel bij de ecu is bij mij een begrenzing samen met een plaatje in het luchtfilter. Neem aan dat dat bij een mille ongeveer hetzelfde is.
Ik rijd met bos dempers met killers en volgens mij de originele ecu, heb zelf nog niet gekeken in de ecu maar leek erop dat deze nog niet open is geweest.
Ik weet dat laten afstellen of andere ecu beter is maar heb er tot nu nog geen problemen mee ondervonden.

Grote beurt met klepspeling controleren is dacht ik om de 15000 km dus of het is bij jou net gebeurd of het moet nog gebeuren.. Bij twijfel...... Zou ik het wel doen ondanks dat ze bij mijne niet verlopen waren na 30000 km.

Veel plezier op je aprilia
Oke top.
Dank je

Binnenkort maar ff kijken
 
Nog even een ander vraagje. Ik heb zojuist de originele chip erin geplaatst. Vervolgens start de motor niet meer en hoor je ook de brandstofpomp niet meer lopen als je de motor op contact zet. Kan ik hieruit concluderen dat mijn originele chip kapot is.

Of moet ik eerst iets resetten als ik de originele chip plaats.
 
Zoals ik al aangaf ik heb zelf nog niet de ecu open gehad. Ten eerste heb nog niet heel veel sleutel ervaring aan motoren en elektra is helemaal niet mijn sterkste kant.
Ik weet niet of je de eprom verkeerd om kunt insteken?? Anders eens controleren of alle stekkers schoon en goed ingestoken zijn.

Heb wel eens wat gelezen over eprom wisselen nog niet gezien of gehoord dat iets gereset moet worden.

Ik zou ook je vraag eens in het rsv mille topic vragen in het sport gedeelte. Hier zit wat meer ervaring met eproms e.d.
 
Nog even een ander vraagje. Ik heb zojuist de originele chip erin geplaatst. Vervolgens start de motor niet meer en hoor je ook de brandstofpomp niet meer lopen als je de motor op contact zet. Kan ik hieruit concluderen dat mijn originele chip kapot is.

Of moet ik eerst iets resetten als ik de originele chip plaats.

Altijd een goed idee om gewoon te beginnen en te zien waar het schip strand.

Liep de motor voorheen goed?
 
Als je een originele chip gaat gebruiken dan zorg ook dat je bekabeling origineel is.
Weet jij veel wat ze allemaal hebben lopen beunen om die andere chip werkend te krijgen.
 
Inmiddels ben ik weer wat stappen verder.

Ik heb de begrenzer uit de originele demper gehaald.
Ik heb de inlaat gecontroleerd en ook deze begrenzer was dus al verwijderd.

En de Eprom chip is inmiddels vervangen door een chip van Roke motoren welke zei zelf ontwikkeld hebben.
Nu moet ik daar nog heen om de motor te laten afstellen maar zei hebben daar pas over een maand de tijd.

Vandaar mijn vraag of iemand weet of zou willen kijken hoe bij hem of haar de 2 blauwe schroeven op de ecu afgesteld staan met ongeveer dezelfde set up. Dan heb ik een basis en kan ik wel rijden en wachten op de afstelling.

Hoor graag van jullie.
Groeten
 
Inmiddels ben ik weer wat stappen verder.

Ik heb de begrenzer uit de originele demper gehaald.
Ik heb de inlaat gecontroleerd en ook deze begrenzer was dus al verwijderd.

En de Eprom chip is inmiddels vervangen door een chip van Roke motoren welke zei zelf ontwikkeld hebben.
Nu moet ik daar nog heen om de motor te laten afstellen maar zei hebben daar pas over een maand de tijd.

Vandaar mijn vraag of iemand weet of zou willen kijken hoe bij hem of haar de 2 blauwe schroeven op de ecu afgesteld staan met ongeveer dezelfde set up. Dan heb ik een basis en kan ik wel rijden en wachten op de afstelling.

Hoor graag van jullie.
Groeten

Ik geloof dat allebei de blauwe schroeven op 12 uur de basisafstelling is.

Nu je het luchtfilter hebt gecheckt; is het een standaard of een sportluchtfilter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan