Aprilia RSV mille 2000 EFI knippert

ilbay

Rookie
6 aug 2011
8
0
Zevenaar
Bij het omdraaien van de sleutel zie ik op het display EFI knipperen. Dit gaat na een tijdje uit en dan komt er COLD te staan. Ik had ergens gelezen dat het knipperende EFI ergens op duidt. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ik ga er even vanuit dat het de systeemcheck is die altijd uitgevoerd wordt na het contact aangezet te hebben.
Als het goed is gaat de naald van je toerenteller dan ook even omhoog.
Aan het eind van de controle krijg je bij koude motor "cold"te zien en anders de temperatuur.
Komt daarna wederom EFI in beeld, dan kun je een probleem hebben.
 
Ik heb zo net ff contact aangezet, maar krijg nadat het EFi paar keer genipperd heeft COLD te zien. Morgen maar eens kijken of het nog steeds hetzelfde doet als die ook warm is.

Maar nu weer wat anders:S:S. Nadat ik vanmiddag stukje had gereden rook ik bezine lucht uit de buurt van de zadel. Zadel verwijderd, en ja hoor!!! Benzine lekkage. Sta je ook niet op te wachten. Waar het schaniertje op de tank vast zit, lekt er benzine. Geen grote hoeveelheid, maar het lekt wel. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Laten lassen of kan het ook dichtgekit worden. Want dan doe ik het gewoon zelf dichtkitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens foto's gemaakt van het betreffende punt, maar weet niet hoe ik foto's op de forum kan plaatsen:$. Las net iets over een reparatiekit voor lekkende benzine tanken. Iets genaamd TANK CURE. Iemand hier ervaring mee?
 
Ondertussen tank losgehaald en de binnenkant bekeken. Zit een miniscuul scheurtje erin. Ziet eruit als een krasje. Naar de reparateur gebracht. Deze zou m voor mij even gaan solderen. Probleem opgelost:D:D
 
Terug
Bovenaan Onderaan