Aprilia rsv mille 2003

Mister C

MF veteraan
1 dec 2003
5.347
345
Naast de buren
Km stand 26399.
Nieuwe bmc luchtfilter.
Nieuwe olie/ oliefilter.
Nieuwe remvloeistof.
Nieuwe koelvloeistof.
Nieuwe bougies.
Dit alles ongeveer 200km geleden gedaan. Instelbare rem/ koppelingshendel.
Bos uitlaatsysteem.
De prijs voor deze leuke fiets is €2300,-
 

Bijlagen

  • IMG_20190814_164813.jpg
    IMG_20190814_164813.jpg
    217,5 KB · Weergaven: 34
  • IMG_20190814_164857.jpg
    IMG_20190814_164857.jpg
    129,9 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20191017_212450.jpg
    IMG_20191017_212450.jpg
    179,2 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Ik ben wel geïnteresseerd, maar ik ga 29 oktober pas op voor AVD-examen, dus ik red jouw deadline helaas niet.
 
Ik had destijds ook een motor vóór m'n rijbewijs hoor, dus ik zie niet wat dat met elkaar te maken heeft. Je mag er alleen nog niet op rijden - extra motivatie ;)

Wel een pittige beginnersmotor.
 
He, collega @barton25 ;)?

Ik rij sinds een aantal weken een Aprilia Falco. Hiervoor bijna 7 jaar op een Yamaha Fazer 600 gereden. Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen de twee motors niet eens zo heel groot vind (behalve dan de zithouding). De Falco lijkt zelfs iets rustiger te rijden door het hogere koppel en minder toeren op hogere snelheid. De Fazer was ietsje lichter in de bochten, maar wat nerveuzer op het gas. Qua acceleratie merk ik ook weinig verschil (gevoelsmatig dan, qua harde cijfers mss een ander verhaal). Misschien ligt het er aan dat ik inmiddels wat jaren motor rij ervaring heb, maar met de kennis van nu zou ik een 1000cc 2-cilinder niet perse afraden als eerste motor. Ik kan niet beoordelen of een RSV feller is dan mijn Falco..
 
Laatst bewerkt:
Ik had destijds ook een motor vóór m'n rijbewijs hoor, dus ik zie niet wat dat met elkaar te maken heeft. Je mag er alleen nog niet op rijden - extra motivatie ;)

Wel een pittige beginnersmotor.

Wil liever wel eerst proefrijden voor ik iets koop. Ook aangezien je zelf al aangeeft dat het wellicht een pittige beginnersmotor is. Met de motivatie zit het verder wel goed 😇

@bsmpower

Busted 😉

Zal ook aan het verdere karakter en de vorm van de koppelkromme van de motor liggen, of iets wel of niet geschikt is als "beginnersmotor", denk ik.

Sommige mensen steigeren meteen als je het als beginner over 1000cc hebt, anderen zeggen juist dat je een 4-cilinder moet nemen omdat die over het algemeen minder nerveus zouden zijn dan een 2-cilinder. De een zweert bij een lichte motor, de ander heeft liever een zwaardere.
Zoveel mensen, zoveel wensen - om er maar een cliché-uitspraak in te gooien.
 
Wil liever wel eerst proefrijden voor ik iets koop. Ook aangezien je zelf al aangeeft dat het wellicht een pittige beginnersmotor is. Met de motivatie zit het verder wel goed 😇

@bsmpower

Busted 😉

Zal ook aan het verdere karakter en de vorm van de koppelkromme van de motor liggen, of iets wel of niet geschikt is als "beginnersmotor", denk ik.

Sommige mensen steigeren meteen als je het als beginner over 1000cc hebt, anderen zeggen juist dat je een 4-cilinder moet nemen omdat die over het algemeen minder nerveus zouden zijn dan een 2-cilinder. De een zweert bij een lichte motor, de ander heeft liever een zwaardere.
Zoveel mensen, zoveel wensen - om er maar een cliché-uitspraak in te gooien.

Je kunt je afvragen wat voor zin zo'n proefrit heeft. Buiten het feit dat je checkt of alles goed functioneert...

Ik ben zelf ook begonnen op een Mille en kan me mijn eerste proefrit nog goed herinneren. Ik vond het werkelijk een monster! Dat geluid, de power, alles. Het was zo imposant dat ik zeker wist dat ik zo'n motor wilde hebben. Maar van echt testen kwam natuurlijk niks terecht. En als je er nu op terug kijkt sloeg het eigenlijk nergens op... 🙂

Maar, je kunt prima op een Mille beginnen, als je goed snapt waar je op rijdt. Je moet discipline hebben en jezelf 'technische' willen ontwikkelen alvorens het potentieel te gaan benutten. Er zijn veel makkelijkere fietsen om het rijden in de praktijk op te leren, maar weinig leukere. Al helemaal voor dit geld. En de beloning is geweldig. Je kunt zo geweldig rijden op deze machines.

Ik rijd na 11 jaar inmiddels op mijn 3e Aprilia. Met enorm veel plezier en passie voor het merk. Dus ik sta nog steeds volledig achter mijn keuze om destijds op een Mille te starten.
 
Een proefrit heeft in zoverre zin om te bepalen of geluid, karakter en zithouding bij je passen. Voor zover je daar al een goed beeld van hebt zonder veel kilometers.

Aan de andere kant kopen een boel mensen een motor gewoon omdat ze hem mooi vinden en nemen de eigenschappen verder op de koop toe. Echt slechte worden niet gemaakt.
 
Een proefrit heeft zeker zin, je kunt snel voelen of zaken als balhoofdlagers, remmen, banden, koppeling etc in oké staat zijn. Iets wat je stilstaand niet altijd even goed kan beoordelen.

Dat gezegd hebbende, leuke fiets, heb er zelf ook 1 gehad :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan