Aprilia rsv mille brandstofpomp

5 mrt 2021
1
0
Hallo!

Ik ben hier nieuw en hoop door jullie tips het probleem van mijn motor op te lossen. Ik ben sinds een week eigenaar van een rsv mille uit 2002. Vandaag tijdens stationair draaien sloeg de motor zomaar af en vanaf toen hoorde ik het brandstofpomp niet meer als ik het wou starten. Ik heb daarvoor een nieuwe accu erin gezet, nieuwe bougies, nieuwe oliefilter en verse olie. Iemand enig idee wat ik hiermee kan?
 
Kan ook ook het brandstofpomp relais zijn. Die gaan nog wel eens kapot bij die RSV's.
Dus eerst electrische metingen doen, dan pas mechanisch

Sowieso beginnen met meten of de pomp spanning krijgt als je het contact aanzet. Vaak de simpelste constatering, als je dan ook nog het relais weet te vinden ben je nog een stap verder

Voor de kenners een vraag, zit de pomp in de tank of buiten de tank?
 
Is die nieuwe accu vol erin gegaan? Gaat de motor wel vlot rond tijdens het starten?De RSV staat erom bekend Accu's snel leeg te trekken bij het starten. Het laadsysteem wil hiernaast ook wel eens niet goed werken. Kijk hiervoor naar de (bekende) bruine stekker onder de kap van het zadel aan de rechterkant als je erop zit. als deze er verbrand uit ziet weet je meestal ook genoeg. Succes!
 
Ja toch wel echt testen en dan pas vervangen. Brandstofpomp loopt via een relais die ook weer uitgezet kan worden met je killswitch. Dus een niet draaiende pomp hoeft zeker niet te betekenen dat de pomp stuk is.
 
info vragen bij Aprilia Riders forum??? ARA... zit heel veel know how. En je zit bij de liefhebbers van jouw type bike. ( heb er ook wat jaartjes bij gezeten). Top mensen daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan